KATEGORI: From me

And i'm sorry if I hurt you - VIKTIGT

 
Hej babes!
Länge sen det kom ett inlägg på bloggen som inte var kapitel. ;)
Många av er fann kapitel 39 rörigt och förvirrande. Ber väldigt mycket om ursäkt för det. Ska försöka förklara det på ett bra sätt så ni förstår hur jag tänkte när jag skrev.

1. Rubriken - She's dead. 
-
Det var inte med i själva kapitlet, vilken någon av er märkte. Man kan kalla det som en sammanfattning av hur Scar kände sig när hon satt bredvid Justins blodiga kropp och hur hon betedde sig efteråt. Hon var tom, kände inga känslor etc. Hon var död inom sig.
2. Perspektiven:
-
Jag skrev först anonyms perspektiv och det var klockan 23.00.
Anonym = fightern = drogsmugglaren.
Anonym hade lurat Justin och fått honom till skogen ensam för att hämta drogerna men egentligen ville hon skada honom och få Scar ur balans då hon visste hur mycket Justin betydde för Scar. Sedan på Scarletts perspektiv så var det två timmar innan allt i anonyms/fighterns perspektiv hände. "Klockan var nio på kvällen och Justin skulle befinna sig gud vet vart om två timmar med en black fighter." - skrev jag.
Och sedan - lite längre ner i kapitlet - så var det små flashbacks från kapitel 23, då Scarlett åker själv till Slyders och Kaylas/fighters hus. 
 Mina instinkter sa åt mig att Kayla och Slyders hade flyttat – vilket var det bästa sedan jag hittat deras gömställe – men jag ville vara helt säker. Tanken av att behöva leta efter Justin i skogen var inte lockande. Jag skulle kunna springa åt söder medans han kanske befann sig i norr och hann bli dödad innan jag kom fram. ”Vad är klockan?” frågade jag med blicken fäst på dom alla många trappstegen jags satte min fot på. ”Tjugotre, sjutton.” Fuck!
Då Cody svarar henne där på slutet av stycken så menar han att klockan är över elva - 23.17 - vilket är då Justin håller på att bli slagen av anonym/fighter, men Scar och companiet vet inte det. Dom försöker leta efter honom i Slyders och Kaylas gamla hus, eftersom drogsmugglingarna sker i området där runt omkring.
Lucas har ju nu fått sin extrakraft eftersom han fyllt 17. "Spåra människor."
Droger. Skog. Byggnad.” - Lucas menar då att Justin befinner sig nära droger, i en skog och det finns en byggnad omkring. 
Justins bil. Lagerhus.” - Han menar då att Justins bil är vid lagerhuset. Det får Scarlett att skynda sig dit då det ligger nära Slyder och Kaylas hus. Där finner hon då Justins kropp.
Ljuden hon hör kommer ni få veta vad det var i kapitel 40. 
Slutet av kapitlet så är dom hemma igen och Scarlett kommer ner från sitt rum till vardagsrummet. Kevin och Rick hade bärt upp Justins skadade kropp till Scars rum då hon skulle tvätta av hans sår.
Hon säger till Rick och Kevin att dom ska få hem Justin eftersom hon var klar med allt (radera hans minne och tvätta hans sår.)
3.Justin är inte död:
Många av er trodde Justin skulle dö etc men han lever och är bara skadad. När han vaknar igen (nästa dag) så kommer han inte minnas någonting av vad som hände eftersom Scar har raderat hans minne.

UPDATE: Till anonym: "Varje nerv i min kropp vibrerade och gjorde att jag skakade okontrollerat på utsidan. Min reaktion var inte normal. Jag visste inte om jag var glad over den ensamma strecket det visade eller om jag var ledsen. Jag visste inte om jag grät över graviditetstestet eller om sms:et eller om alla nedgångar jag fått gå igenom med Justin. Allt bara rann ut ur mig likt forsande vatten. Jag borrade ansiktet hårdare in i mina knän och kände en liten smärta skjuta upp i ryggen av den alldeles för böjda positionen. Mina sinnen kunde inte längre skilja på upp eller ner." - Hon var inte gravid men samtidigt visste hon inte om det var glädjetårar eller inte.

Det var det! Hoppas det klarnade upp allt för er! Snälla lämna en kommentar - dom betyder enormt mycket! ♥ Om det finns någonting mer som är oklart - tveka inte att berätta det! Skriv gärna också om det klarnade upp för er nu - vill se om detta inlägg hjälpte er!
Klicka här för att komma till kapitel 39!

Comments
POSTAT AV: Anonym

Mycket bra förklaring förstod lite bättre nu haha, men på slutet på kapitel 38 så grät hon, var de glädje tårar för hon inte blev gravid eller ? Du skrev inget om det eller var det jag som var trögfattad xD

Svar: Har uppdaterat inlägget nu! :)♥
Celebnovell

POSTAT: 2013-09-21 / KLOCKAN: 21:53:22 /



POSTAT AV: Ida

Nu fattar jag. Blev lite halvt förrvirad men för står nu. Jätte bra förklaring.
Älskar novellen. Den är grym.

POSTAT: 2013-09-21 / KLOCKAN: 21:56:51 / URL: http://Idabergstedt.horseworld.se



POSTAT AV: Engla

Sjukt bra :DD<3

POSTAT: 2013-09-22 / KLOCKAN: 01:13:16 /



POSTAT AV: camilla

Wow su ör bra på att skriva kapitel men nästan ännu bättre på att förklara...fast jag kanske menade tvärt om...äh..

POSTAT: 2013-09-22 / KLOCKAN: 07:01:48 /



POSTAT AV: jasmina

Tack för förklaringen trodde jag inte förstod men.. heheh sjuktbra när kommer nästa??

POSTAT: 2013-09-22 / KLOCKAN: 11:26:58 / URL: http://justindrewnovell.bloggplatsen.se



POSTAT AV: amanda

kapitlet var lite oklart men det var bra att du kunde svara på frågorna och klara upp lite :)

POSTAT: 2013-09-22 / KLOCKAN: 14:33:17 / URL: http://liindstrand.blogg.se



POSTAT AV: MBD

Hej! Vill bara meddela dig att jag börjar skriva igen!! Du kommenterade min blogg när jag slutade så jag tänkte höra av mig nu och berätta att jag börjar igen, så kika gärna in! ;D

POSTAT: 2013-09-23 / KLOCKAN: 17:30:32 / URL: http://mybieberdrug.blogg.se



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback