KATEGORI: ✎ 4.For Richer Or Poorer

CHAPTER 9

Jag tappade hakan när jag upptäckte att det var Justin och Rory. Rory höll på med ett stort, lila sugmärke på Justins hals, medan han hade en arm runt hennes midja medan den andra höll en cigarett.

”Vad fan gör hon här?” Seneca gjorde det klart att hon inte gillade Rory.

Saige’s POV
Rory flinade. ”Har du ett problem med att jag är här, lilla Seneca?”
”Vi är lika gamla.” morrade Seneca.

”Men på insidan så beter du dig alltid som en femåring som inte får sin väg.”

”Detta var ett bra sätt att presentera Toby och Saige för alla.” suckade JT.

”Ledsen att du behöver se spawn of Satan första gången du möter alla,” Seneca vände sig mot Toby,
”då menar jag verkligen möta alla istället för att se på när de spelar basket.”
”Jag är inte spawn of fucking Satan.” fräste Rory.
”Vad du än säger.” JT himlade med ögonen innan han gick till några andra i gruppen.

”Borde jag gå hem?” undrade jag och svalde hårt.
Jag kände mig inte bekväm runt alla.

Seneca skakade på huvudet. ”Nej, nej.”
Justin ögon fångade mina men jag var snabb med att låta mina ögon droppa ner på marken. ”Jag vill verkligen gå hem Seneca…”

”Justin, den här nya tjejen kanske är kär i dig och kan inte hantera att se dig med någon annan.” skojade Rory högt.

”Vill du ha hela min fucking knytnäve i din mun? För om du vill det, fortsätt prata bitch.” hotade Seneca, men det påverkade inte Rory eller den nu skrattande Justin.

”Jag gillar honom inte, faktum är att jag hatar honom.” morrade jag i respons till Rory.

”Oh verkligen?” fnittrade hon. ”Vad har du gjort mot den nya white-yn?” Rory armbågade Justin.

”Jag har inte gjort ett skit mot henne, jag vet inte ens hennes namn.”
Jag var på väg att försvara mig själv när Toby klippte av mig. ”Ursäkta mig?”
Justin mötte Tobys blick. ”Vad?”
”Du känner min syster damn well. Måste jag påminna dig om att du har hängt med henne varje dag den här veckan, fram tills du förolämpade henne och hon dumpade dig?”
”Han ljuger babe.” Justin mötte Rorys ögon.

Hon ryckte på axlarna. ”Jag tror dig. Varför skulle du ens vilja hänga med en piece of trash som henne.”
”Precis.” skrockade Justin.

”Håll mig tillbaka.” morrade Toby. Genast höll jag honom runt bröstkorgen, och försökte mitt bästa med att hålla honom tillbaka från att slå livet ur både Justin och Rory.

”Oh shit.” hörde jag JT från bakom tätt följt av hans snabba steg, men under den processen kom Toby ur mitt grepp och började marschera över till Justin och Rory.

”Nej!” skrek jag.

JT greppade Toby och förde honom över till mig igen. ”Kom igen man, Justin är inte värd det. Han agerar som en fake bitch runt Rory. Bara ignorera honom; han kommer så småningom slänga henne på trottoaren där hon redan bor. Hon är fucking hemlös och luktar som skit, fattar inte varför han tycker hon är attraktiv.”

Toby suckade. ”Jag tänker inte hänga här om de ska vara kvar.”
JT vände sig mot Rory och Justin. ”Antingen stänger ni båda käften eller går härifrån.”
”Ursäkta mig.” Rory höjde ena ögonbrynet.
”Du hörde mig.” JT krossade armarna över sitt bröst. ”Du behöver antingen respekterar mina vänner eller gå… båda av er.” JT blängde på Justin. ”Speciellt om du ska agera fake Justin.”
”Well, tur för er så måste jag gå.” suckade Rory.
”Vart ska du?” undrade Justin förvirrat.

”Oroa dig inte för det.” Rory greppade hans nacke och förde deras ansikten närmare. Vi alla stönade och lämnade paret till att hångla som de ville.

”Hon jobbar för Tallulah, hon ska knulla någon kille.” informerade Seneca. ”Jag har sett henne gå in i byggnaden Tallulah hyrt ut. Det är vid pizzerian.” hon vände sig mot mig och Toby. ”Hon kallar det ’Tallulah’s Entertainment’ och det är inte någon filmbutik eller något, utan platsen där männen kommer och bokar deras tid med de prostituerade. Så gå aldrig in dit om du letar efter en film för kvällen.” varnade hon.

”Slampans högkvarter.” skämtade JT.

”White-y är tillbaka.” kommenterade tjejen som jag kände igen som Maria, när jag gick fram till den övriga gruppen. ”Välkommen tillbaka.”

”Tack.” jag rynkade på pannan och tog plats på en av metallbänkarna.

”Du behöver inte vara nervös eller blyg runt mig white-y, jag är riktigt trevlig.”

”Det är jag säker på.” nickade jag.

”Håller hon på att bli sarkastisk med mig? Den bitchen måste lära sig en läxa.” muttrade Maria under sitt andetag, men fortfarande tillräckligt högt för mig att höra.

Jag valde att ignorera henne istället för att starta ett bråk, och tog upp min mobil från min ficka för att kolla igenom mina meddelanden.

Willow: Kommer till Bronx idag, och är så glad att se dig igen! Jag, du, JT och Justin kan äta middag senare!

Saige: Det kommer bli svårt när Justin är en douche.

Willow: Oh, jag får honom att hänga med. Oroa dig inte, men gå bort från alla och möt mig vid pizzerian bredvid den där filmbutiken eller vad det nu är för något.

Saige: Inte filmbutiken, gå aldrig in där. Och jag försöker.

”JT.” jag tittade upp på honom. ”Willow vill att du, jag och Justin ska gå till pizzerian.”

”Resten av oss då?” Maria höjde på ögonbrynen.

Jag ryckte på axlarna. ”Jag följer bara orderna hon gav mig.”
”Orderna?” Maria gav mig en blick. ”Ni white-ys är verkligen konstiga.”
”Tack.” jag tog det som en komplimang och stoppade tillbaka min mobil i min ficka innan jag stod upp. ”Toby du kan gå hem om du vill.”
”Nah.” Seneca slingrade en arm runt hans axlar. ”Stanna med mig pretty boy.”
”O-okej.” han harklade sig i ett försök att gömma sitt överraskande skrockning.

Jag gav Seneca en menande blick. ”Sno inte min brors V-card ikväll.”
Hon vände sig mot Toby. ”Har du fortfarande kvar oskulden homeboy?”

”Du kan låta henne ta den man.” JT boxade Tobys axel. ”Vem vet, du kanske kan få den där tjejen att hålla sig till en kille.”
”Som om det skulle gå.” sa en av killarna, Darrel.

Seneca sände en irriterad blick till honom innan hon vände sig tillbaka till Toby. ”Man vet aldrig, och jag tycker du är ganska söt. Man vet aldrig vad som kan hända.” sade hon oskyldigt med en axelryckning.

”Ew, okej. Jag går nu.”
”Hejdå!” skrattade Seneca när jag ställde mig upp och ryckte med mig JT till där Justin och Rory fortfarande hånglade.

JT greppade huvan av Justins tröja och drog bort honom från sin ’älskade’ utan att säga ett ord.

”Hey!” skrek Rory argt och sprang över till oss. ”Vad fan är ert problem?”
”Hade du inte någonstans att gå?” jag stirrade på henne. ”Shoo, nu, shoo.” jag gestikulerade med händerna. Hon himlade med ögonen innan hon vände sig om och gick.

”Wow, trodde inte hon skulle ge upp så enkelt.” erkände jag.

”Hon är en pussy.” ryckte JT på axlarna. ”Och hon bryr sig dessutom inte om Justin-”
”Hon älskar mig!” klippte Justin av.

”Hon bryr sig bara om sex,” han ignorerade Justin och fortsatte prata med mig. ”hon är en hora, vad mer ska jag säga?”
”Hey man, jag snackar inte om Willow sådär.”

JT såg ner på Justin för ett ögonblick. ”Och du kommer inte heller om du inte vill leva i ett jävla sjukhus hela livet. Det är stor skillnad mellan Rory och Willow.”
Justin rullade med ögonen innan han bytte ämnen. ”Vart ska vi? Kan du låta mig gå.”
”Du ska ha middag med Willow, Saige och mig, och nej det kan jag inte.”
Justin suckade och när vi gick in i pizzerian.  Vi hittade ett bord, och JT lät äntligen Justin fri under tiden jag satte mig på andra sidan borden och var noga med att inte få ögonkontakt med Justin. Awkward ögonkontakt var det sista jag ville och behövde.

”Hej!” hörde jag en bekant röst innan en smal blondin kom till vårt bord.

”Willow!” tjöt jag glatt och kramade om henne innan hon satte sig bredvid mig.

”Hur var första dagen i skolan?” frågade hon och la ner sin väska.

Jag suckade. ”Det sög.”
”Varför?” hon gjorde en ledsen min.

”Jag blev puttad, kallad namn, mobbad, och allt sådant.”
Willow rynkade på pannan. ”Det finns en hel del skitmänniskor i världen, och de alla verkar gå i din skola, eh?”
”Hey.” avbröt JT med en skrockning. ”Jag går på hennes skola.”

”Precis vad jag menar.” svarade Willow. Hon väntade i några sekunder innan hon log och lät ut ett fnitter. ”Skojar bara.”
”Du tycker du är rolig eh?” skrattade JT.
Hon ryckte på axlarna. ”Kanske lite.” blinkade hon mot honom.

”Kan ni två sluta flörta innan jag spyr?” Justin himlade med ögonen.

”Vad du säger nu spelar ingen roll Bieber.” blängde JT på honom. ”Du försökte dra ut din knullkompis tunga ut ur hennes mun in i mitten av en damn park.”

”Ew.” Willow rynkade på näsan. ”Det är äckligt.”
”Bra sak att jag inte frågade efter din åsikt, eh?”
”Damn, Saige skojade verkligen inte när hon sa att du var en asshole.”
Jag kände Justins blick på mig men jag vägrade titta upp från gaffeln som låg på bordet.

”Så jag är en asshole Saige?” frågade Justin när han märkte att jag inte skulle kolla upp på honom.

Jag svarade inte och försökte låtsats som om jag var vilsen i mina tankar. Jag såg hur han började vinka med sin hand framför mig, vilket var svårt att ignorera men jag gjorde mitt bästa.

”Vad tänker du på?” Willow skakade min axel. Jag låtsades snappa ut ur mina tankar och vände mig mot henne.

”Hmm?”
”Du dagdrömde.” fnittrade hon. ”Är det någon snygg kille på skolan eller något?”
”Yeah.” mumlade jag och försökte få Justin att bli avundsjuk. Jag kastade en blick på honom och kunde se lite ilska i hans ögon. ”Det är det.”

”What the fuck? Varför berättar du inte sånt här för mig?” klagade Willow. ”Vad är hans namn? Hur ser han ut?”
Jag gick sökte genom mitt huvud efter ett killnamn jag lärt mig idag, men utan framgång. ”Michael Scoot.” hittade jag på

”What the fuck, Mikey?” JT höjde på ögonbrynen. ”Du är attraherad av honom.”
Vad fan. Fanns det verkligen en kille i skolan som hette Michael Scott?

”Uh… yeah.” jag försökte låta trovärdig.

”Hur träffade du Mikey?” undrade Justin.

Jag ryckte på axlarna. ”Jag såg honom bara, hörde hans namn och tyckte han var söt.”
”Hur ser han ut?” tjöt Willow.

Boy, I wish I know. ”Han är verkligen söt.” blinkade jag.

”Inte lika söt som mig.” morrade Justin.

”Lugna ditt ego, du har din sexleksak.” flinade JT.

Justin himlade med ögonen. ”Antar att vi behöver bjuda in Mikey till vårt pizzaparty, eh?”
Mina ögon vidgades och mina kinder hettades upp. ”Nej, gör inte det.”

Justin’s POV
Efter middagen gick Willow, Saige och JT till lägenheten han ägde för att se på filmer. Jag ville hellre hänga med Rory så jag dumpade dem. Jag drog ut min mobil ur min ficka och ringde upp hennes nummer jag kunde utantill och pressade på grönt innan jag la mobilen vid mitt öra. Det pep några gånger innan jag nådde till röstbrevlådan. Jag suckade och lyssnade på hennes röstmeddelande innan ett högt pip ekade.

”Hej Rory,” jag harklade mig. ”det är Justin. Ring mig tillbaka när du hör detta, jag vill hänga. Jag saknar dig och uh…” jag kunde inte komma på mer att säga. ”Ring mig, syns.” jag pressade på den röda knappen innan jag la tillbaka mobilen i min ficka.

”Bieber, my man!” hörde jag en hes röst från bakom. Jag vände mig om och möttes av Mikey Scott och hans syster, Brittany.

”Mikey,” flinade jag. ”en av tjejerna snackade om dig idag.”
”Vem?” han höjde på ena ögonbrynet.

”Någon har äntligen en crush på den här losern.” Brittany klappade Mikeys axel. ”Grattis. Det kommer vara hans första flickvän; kanske kan ha äntligen bli av med sin jävla oskuld.”
Mikey himlade med ögonen och vände sig mot mig. ”Anyway… vem är hon?”
”Saige Cameron, den nya tjejen som nyss flyttat hit. Hon snackade om att hon sett dig i skolan idag och tyckte du var söt.”
Ett brett flin tog plats på Mikeys läppar. ”Jag försöker hitta henne imorgon.”

”Gör det, kanske du kan få henne att sluta vara så pryd och lägga näsan i blöt.”

 

Saige’s POV
Jag gick in i skolan nästa morgon klädd i en av mina favoritoutfits. Jag gick i en B-linje fram till mitt skåp och öppnade den, innan jag tog ut allt jag behövde till den första perioden och slängde tillbaka allt annat och stängde skåpet. Det var då jag upptäckte killen som stod lutad bredvid mig och log.

Jag hoppade till och la en hand på mitt bröst där mitt hjärta dunkade hårt. ”God, ledsen… uhm… hej?”
Han skrockade innan han sträckte ut sin hand. ”Mikey Scott.”
Oh fuck, någon skvallrade. Och jag är säker på att den personens namn rimmade med Bustin Jieber.

”Saige Cameron.” jag skakade hans hand och harklade mig.

”Så…” började han ”en liten fågel viskade i mitt öra igår att du tyckte jag var söt.”
”En liten fågel som heter Justin Bieber?” Jag höjde på ögonbrynen, och visste redan svaret.

”Tystnadsplikt Madame.” han blinkade.

”Well Monsieur, jag är ledsen men jag kan varken bekräfta eller neka det du nyss sa utan att vara informerad om vem som berättade det för dig.”

”Du är feisty, jag gillar dig.” skrockade han.

”Och ditt smickrande kommer inte ta dig någonstans, Mr. Scott.”
”Wow, jag antar att Justin informerade mig fel.”
”Ha!” jag pekade på honom. ”Du erkände att Justin berättade.”
”Oh dammit, du är bra.”
Jag ryckte på axlarna. ”Du är inte den första som säger det.” mitt grepp runt mina böcker som var tryckta mot mitt bröst blev hårdare.

”Well, är det inte Michael Scott?” Seneca kom över med ett ansikte som visade misstro. ”Jag trodde du inte brydde dig om den här gruppen längre.”
”Oh du behöver inte vara så formell Seneca, du vet att du bara kan kalla mig Mikey.”
”Jag använder endast smeknamn på mina vänner.”
Mikey skrockade. ”Det är svårt att vara din vän när du flörtade med mig och sedan började ignorera mina samtal när jag berättade att jag inte ville ha sex med dig.”
Hon himlade med ögonen. ”Kom igen Saige.”
”Vänta, jag vill prata med Mikey.”
”Yeah Seneca, hon vill prata med Mikey.” blinkade han.

Hon suckade. ”Fine, vi syns i klassrummet. Hoppas du hittar vägen dit.” hon vände på klacken och gick iväg.

”Hon gillar dig verkligen inte.” fnittrade jag.

Mikey ryckte på axlarna. ”Haters gonna hate, hm?”
”Jag borde nog också leva på det mottot nu när jag bor här.”
”Mycket hat?” gissade han.

Jag nickade. ”Bland annat från Rory och Maria.”
”Damn, håller Bieber fortfarande på med Rory? Hon är en piece of trash, och luktar som en också. Och Maria hatar alla.” han viftade avfärdande med handen vid tanken av Maria. ”Jag skulle inte ge two shits om vad den tjejen tycker.”

”Brukade du hänga med dem?”

Han nickade. ”Tills några av killarna började med riktigt olagliga skitsaker, som jag inte ville vara en del av. Fattar du vad jag menar?”

”Vad gjorde de?”
Han flinade. ”Jag kan inte berätta för dig, du får försöka få ut den informationen från dem.”

”Värd en shot.” ryckte jag på axlarna.

Mikey skrockade. ”Du är söt… jag gillar dig.”
Jag rodnade. ”Tack…”
”Hur låter det med att du och jag hänger efter skolan, eh?”
”Det kan vi göra.” nickade jag. ”Har du en mobil?”
Han fiskade upp en gammal, repad Blackberry från sin backficka och gav den till mig.
Jag skrev snabbt in mitt nummer och sms:ade mig själv så jag skulle få hans.

”Vi syns efter den sista perioden så hittar vi någonstans att gå till, okej?”
Han nickade. ”Låter som en plan.”
Klockan ringde i en sista varning och informerade oss om att vi hade fyra minuter på oss att komma till klassrummen.

”Syns senare.” jag vinkade och vände mig om för att snabbt gå till den första perioden, som jag lyckligtvis mindes platsen till.

Jag gick in i precis i samma sekund som klockan ringde, och tog min plats bredvid Seneca.

”Jag måste säga att jag är imponerad.” skrattade hon. ”Du hittade till första perioden utan mig.”
”I’m good.” ryckte jag på axlarna.

”Så, hookar du och Mikey upp eller något?”
Jag skakade på huvudet. ”Nej, men vi ska hänga efter skolan idag. Hookar du och min bror upp?”
”Vi strulade igår kväll,” ryckte hon på axlarna. ”men vi gick inte hela vägen.”
”Vad menar du med strular?”
”Vill du verkligen veta?”
”Uh… visst.”

”Jag sög på din brors kuk och han sög på mina bröst och fingrade mig, men han behövde fortfarande sticka in sin penis i min-”
”Sluta!” jag höll upp min hand och kände hur illamåendet började dra över mig. ”Strunta i vad jag sa, berätta inget mer. Jag lämnar det till min fantasi.”

Hon fnittrade. ”Du frågade om det Saige.” hon klappade mig på huvudet.

”Jag kan inte fatta att du och min bror…”

”Han är söt… vad kan jag säga?” ryckte hon på axlarna.
”Oh my God,” jag rynkade på näsan. ”det är äckligt.”
”För dig kanske… men för mig var det rena himlen.”

”Bara… krossa inte hans hjärta, okej?”
”Det skulle jag aldrig!” lovade hon.

Du krossade Mikeys, jag vill bara vara säker nu när det är min bror.”

”Okej Mikey är en baby, och jag vet inte… din bror kanske kan få kontroll på mig.”


Seneca är något extra.. eh? xD
Well... vad tycker ni om Justin och Rory? Tror ni på det Seneca sa om henne eller inte?


Comments
POSTAT AV: Anonym

sååååå bra

POSTAT: 2014-08-09 / KLOCKAN: 10:03:20 /



POSTAT AV: Emelie

jätte bra!!! :)

POSTAT: 2014-08-09 / KLOCKAN: 10:15:50 /



POSTAT AV: Ylva

Fan va jag älskade denna kapitlet! As braaaaaa kaaaapppppp! Jag
Flinade hela tide hihi

POSTAT: 2014-08-09 / KLOCKAN: 12:07:11 /



POSTAT AV: Anonym

Justin Justin Justin, just nu är han inte favoriten.. ;)
Riktigt bra kapitel, längtar tills nästa!!

POSTAT: 2014-08-09 / KLOCKAN: 12:20:15 /



POSTAT AV: Wilma

OMG jätte bra älkskar det!!! Jätte bra att du upptaterat ofta det gör att man har mer intresse i novellen!
Har Justin känslor för Rory eller vad? Vill ha sagde och Justin inte nå Rory 😂🙏
Men tror det är bra att mickey är ine i bilden kanske kan få Justin advensjuck och han kämpar för saige❤️❤️❤️

Svar: Rory var Justins första flickvän och även den som tog hans oskuld, och jag tror inte känslorna för din första kärlek aldrig försvinner helt så ja... han har känslor för henne.
Celebnovell

POSTAT: 2014-08-09 / KLOCKAN: 14:23:14 /



POSTAT AV: Jbieberstorry

Bland det bästa kapitlerna jag någonsin läst❤️

POSTAT: 2014-08-09 / KLOCKAN: 17:22:40 / URL: http://jbieberstorry.blogg.se



POSTAT AV: Ebba

Gryyymt bra:))

POSTAT: 2014-08-09 / KLOCKAN: 22:44:50 /



POSTAT AV: Ebba

Levererar alltid! Sjukt bra. Älskar seneca.

POSTAT: 2014-08-10 / KLOCKAN: 02:02:23 /



POSTAT AV: Emilia

Så jävla bra, älskar det!

POSTAT: 2014-08-10 / KLOCKAN: 13:07:52 /



POSTAT AV: Ida

Det skulle vara en underdrift om jag sa att det var helt jäkla freaking bra. Seriously, vart kommer din talang ifrån ?! Vill oxå kunna skriva sådär bra.
Loooove.
Puss&kram :*

Svar: Översätter bara gumman - no talent tyvärr xD
Celebnovell

POSTAT: 2014-08-10 / KLOCKAN: 17:39:59 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback