KATEGORI: ✔ 2.Blue Moon

Chapter 48 - Bad memories last forever too

Previously:
Flera av dom prover vi har tagit på honom visar klara tecken på att det är permanent. Han har även få symtom på sjukdomen Alzheimers. Där bland annat stress, aggressivitet, irritabilitet och skarpa humorsvängningar.” ordlös satt jag där och trodde det var allt men sekunder efter började han prata igen. ”Vad Mr Bieber än gör så måste han halvera det för hans hälsa är viktigare. Han må vara arton men psykiskt är han närmare bestämt tio år äldre. Just nu är läget stabilt, men vi måste ta flera prover på honom när han vaknar igen för att försöka få allting att gå tillbaka till det normala och vara på den säkra sidan. Jag skulle även råda honom att börja träna mer men också ta flera pauser och sluta med mängden alkohol, då alkoholhalten i hans blod var vid bristningsgränsen.

Scarletts perspektiv:
Ibland behöver vi människor som är som en blyertspenna med sudd vid vår sida. Till att skriva lycka och sudda bort sorgen. Detta var en av dom stunderna. Och just den människan jag behövde var Justin varken jag ville eller inte. Han skulle sudda bort sorgen genom att slå upp sina ögon och skriva lycka om han förlät mig.
”Detta gör det svårare för oss att hitta fightern som gjorde allting. Vi är tvungna att fånga honom eller henne snart.” muttrade Rick. Jag skakade besviket på huvudet inombords då han alltid pratar i vi-form. Vi har inget annat val än att lyda honom. Han gick långsamt runt i det lilla rummet där vi fortfarande satt. Hans händer var knäppta bakom hans nacke och hans blick var inriktad mot golvet. Bilderna från dagen jag gjorde slut med Justin bläddrades framför min näthinna då han precis sett ut så.
Fort skakade jag på huvudet för att slippa tårarna som bildades av minnena. Frasen ”Things end but memories last forever” åkte förbi mina tankar. Personen som skapade den tänkte definitivt inte på att det finns dåliga minnen också - sådana man bara vill radera och aldrig minnas igen – då det ska föreställa en lycklig fras.
”Är du säker på att du pratade noga med doktorn?” frågade Victoria och ställde sig framför Rick för att stanna upp honom. Hon la sina händer på hans biceps och han lutade genast sitt huvud trött mot hennes axel. Ibland kändes det konstigt att tänka på att dom verkligen var ett par. Jag menar, om någon utstående skulle se dom på gatan så skulle man aldrig tro att dom två var ett par. Dom var olika på alla sätt som gick men ändå klickade dom. Jag himlade med ögonen och skakade på huvudet igen.
Doktorn hade berättat sitt och även vilket rum Justin låg i, samt svarat på några av våra mindre invecklade frågor och gett oss fritt till att besöka Justin närsomhelst, innan han lämnat oss för att börja hjälpa nästa patient.
Jag satt fortfarande på den svarta platsstolen fortfarande, efter en hel timme med blicken fastriktad mot den vita dörren. Jag hade säkert inte rört en muskel på dom första fyrtiofem minuterna då chocken hade spridit sig i min förstörda kropp.
En fnysning lämnade plötsligt min mun, dels för mina invecklade tankar och dels för det Rick och Victoria pratade om. Jag torkade snabbt bort mina få tårar som lyckats rinna genom min sköld, med hjälp av fållen av min tröjärm. ”Justin ligger nästintill död i rummet bredvid och det ni bryr er om är att vi inte hittar fightern?”
Alla i rummet vände blickarna mot mig men sa ingenting till en början. Några sekunder senare hörde jag hur Rick suckade och jag hörde även hur Kevin mumlade ”the bitch is back.” Jag blängde på honom men valde att ignorera det då jag inte har någon ork att tjafsa mer mot honom mer än vad jag redan gjort.
Någonting jag alltid velat erkänna var att han var mer bipolär än vad jag och Justin var tillsammans. Ena sekunder kramar han om mig medans jag gråter mot hans axel och i nästa sekund så är leken reta-Scarlett aktuell. ”Vi förstår att det är svårt gumman men vi måste hitta fightern som orsakade detta.” svarade Victoria med en lugn röst och började komma närmre mig. ”Rör mig inte, se på mig inte, och snappa inte åt dig mina jävla tankar.” fräste jag argt och ställde mig hastigt upp. Det sista var menat åt Kevin då jag kände hans kraft klösa genom mitt försvar likt klor. Mitt oförberedda utbrott fick alla att rycka tillbaka, men jag brydde mig inte. Jag var trött på att alla fem i min familj slog sig ihop och gick emot mig. Dom sa att dom visste vilken situation jag befann mig i, dom sa att dom skulle hjälpa mig, dom sa att dom skulle finnas där. Bullshit. En person hade försökt och denna någon var Victoria. Men min tacksamhet började sakta men säkert försvinna.
Utrymmet här kändes för litet. Jag skulle explodera närsomhelst, men det fanns en sak som kunde stoppa mig från att göra det. Eller snarare… en person.
Jag började gå mot dörren men blev stoppad halvvägs. Irriterat slängde  jag bak huvudet och mötte direkt Lucas blick och genast kände jag hur min kropp lugnade ner sig och ilskan försvann.
”Gör inget dumt.” viskade han och ett skynke med sorg spred sig över hans ögon. Det avspeglade sig genast i hela min kropp och sakta skakade jag på huvudet. ”Jag ska inte.” jag drog ut min hand från hans grepp och lyckades trycka fram ett litet leende innan jag vände mig om och öppnade dörren. Jag lät inte mig själv gå åt något håll innan jag hörde hur dörren klickade bakom mig i ett tecken på att den stängts. Sköterskorna och doktorerna gav mig konstiga blickar där jag stod men jag ignorerade dom och började leta efter vägen till närmaste hiss som inte hade mer än två personer i sig.
Jag började gå åt vänster då jag snabbt snappat åt mig att hissen vi tidigare tagit hit upp var förmodligen den enda som gick ner till utgången från den här våningen då flera ”vanliga” människorna stod på kö. Sakta drog jag handen genom mitt hår som hade blivit några centimeter längre sen förra gången jag klippt mig. Min blick var riktad framåt och min kropp var på helspänn.  Gång på gång tryckte jag ner ilskan när den var på gränsen att sprida sig ut och påminde mig själv om vart jag skulle och vem jag skulle se.
Mina ögon sköts upp när jag såg en tom hiss som höll på att stängas igen. Hastigt ökade jag på stegen och var framme vid hissdörrarna inom några få sekunder. Jag la fram handen mellan dörrarna och dom stannade genast upp och började sedan åka åt det motsatta hållet. Lättat suckade jag och tog tre snabba steg in i hissen. Mina tankar var för fyllda för att märka den gula skylten med en städare på. Min högra fot gled bakåt och jag kände hur jag föll med ansiktet före. Jag tillät mig själv inte att nudda det fuktiga golvet och sträckte hastigt ut min högerarm för att greppa i närmaste ting – vilket var den uppfällbara bänken längst in i hörnet. Jag stod kvar i min halvböjda position i några sekunder för att se till att allt var som det skulle innan jag ställde mig upp. Min puls hade ökat och jag tog genast två djupa andetag för att sänka den. Under den processen tryckte jag även på den runda, silvriga knappen som hade en svart femma på sig.
Jag hade inte ens märkt blickarna som var fästa vid mig då dörrarna till hissen aldrig stängts efter mig. Jag kände rodnade sprida sig på mina kinder och började genast stirra ner i golvet som verkade ha förbannelse över sig.
”Thanks god.” muttrade jag tyst när dörrarna stängde sig och det pep till innan hissen började röra sig uppåt. Lättat lutade jag huvudet bakåt mot spegeln som fanns på väggen och började ta djupa andetag. Det enda jag kunde göra nu var att hoppas att det där aldrig hända igen då spola tillbaka tiden inte var något altenativ.
När hissen pep till en gång till försvann all skam från min kropp och jag blev genast allvarlig igen. Det som nyss hänt var bortglömt och jag började hastigt jakten efter rum 335. Konstigt nog fanns det inga sköterskor eller doktorer på den här våningen. Bättre för mig.
Jag slängde bak huvudet för att försäkra mig själv om att det verkligen var tomt innan jag tog nytta av min kraft och sprang i ett omänskligt fart framåt. 395… 394… 393
Jag suckade frustrerat och tog upp farten ännu mer och stannade inte förrän jag hade en vit dörr – identisk som den jag tidigare suttit innanför – med numren 335 på.
Jag vet inte vad som orsakade mina snabba rörelsen men innan jag hann reagera hade jag lagt handen på handtaget och tryckt ner det.
Kanske var jag trött på att dra ut det och ville bara få det överstökat? Kanske hade min vilja hade fått tillbaka sin kraft? Kanske var ilskan för mycket att hantera för min kropp? Vad det än var så var det positivt. Hur lite jag än ville erkänna det.
Jag sänkte blicken när jag sköt upp dörren ytterligare – rädd för att möta Justins ansikte då jag inte visste hur illa det var. Med blicken klistrad i marken vände jag mig om och stängde dörren innan jag höjde huvudet och blinkade några gånger samtidigt som den vita dörren täckte all min syn. Jag var rädd för att vända mig om. Mitt mod sänktes likt ett termometer gjorde när den förflyttade från ett varmt rum till ett kallt. Precis i det tempot.
Jag ville säga så många saker men kunde inte andas. Jag ville se honom men vågade inte. Jag ville allt men gjorde inget.
”Du har tagit dig hit… låt inget stoppa dig.”
”Du klarar det här.”
”Dra in några djupa andetag och stäng ögonen i några sekunder.”
Hur töntigt det än lät så hjälpte mina egna ord mig – något som sällan hände. Jag sköt bort dom ostadiga tankarna och satte en fot bakom det andra och vred kroppen i en hundraåttigradig rörelse. Nervöst bet jag mig i läppen när jag upptäckte honom ligga på sängen.
Hans ögon var stängda, och hans andning var tyst och långsam. Pipet från respiratorn nära hans säng slog i en jämn takt. Han bar en av dom där sjukhusklänningarna. Jag kunde nästan se framför mig hur han skulle bli förbannad när han vaknade och märkte det. Ett sorgset leende spred sig på mina läppar men tonade snabbt bort när jag tog in den vita färgen hans ansikte hade samt skrapsåren – även dom var nästintill vita. Det var som om han inte hade någon blod i kroppen alls. Tillochmed hans hår hade en mattare färg än vanligt.
Någonstans i mitt bakhuvud sattes musklerna i mina ben igång och jag började långsamt gå närmre. Han hade en nål i sin armveck och andningsrör i näsan. Hans armar hade flera rivmärken och skrapsår.
Jag visste inte vad jag skulle säga, jag skulle inte tro han var vid medvetandet om respiratorn inte fanns där. Han såg död ut… Jag hade aldrig sett min Justin så skör och krossad.
Den ständiga pipet från maskinen var på väg att göra mig galen. Min hand skakade häftigt när jag lät mina fingrar glida längst hans arm, vidare till hans axel som var täckt av det vita tyget. När jag nådde hans ansikte började jag följa konturerna av hans bleka hud, över hans ögonlock, hans näsa, hans kinder, hans läppar. ”Varför hände detta dig?”
Jag kände en varm tår rinna nerför min kind. Den droppade på det ljusblåa lakanet som täckte hans kropp och tonade den mörkare. Jag drog min hand genom hans hår och försökte styla det någorlunda, vilket var helt onödigt. Att hans hår var rufsigt var ett av hans sista problem just nu. Pipandet från maskinen fortsatte och jag titta ner på den. Jag visste inte vad det stod. Det var en massa nummer som gjorde mig inget annat än förvirrad. Jag slutade försöka att tyda ut vad dom betydde och vände tillbaka blicken mot Justin.
Min Justin var inte svag som detta. Det var inte meningen att han skulle ligga i en sjukhus säng nu. Skadad, både fysiskt och psykiskt.
Det borde vara olagligt för mig att älska honom. Jag gör ingen nytta men jag kan inte sluta. Jag gör det ändå. Jag känner mig verklig med honom. Demonen inom mig försvinner när han fanns i närheten.
Jag kände en till tår rinna, och sen en till, och en till. Jag var över det stadiet där jag försökte få dom att hålla dom inne.
”Sluta titta på mig och gråta som om detta är ditt fel.” 


CLIFFHANGER! ;)
Egentligen skulle det blir ett längre kapitel men jag ville verkligen ge er ett ikväll, + så vill jag se era reaktioner angående det sista i kommentarerna så snåla inte med dom. :P♥

30+ kommentarer från olika IP.
-
Fråga: Favoritlåt/låtar?
Mitt svar:
- Bad day - Justin Bieber (Ofc)
- Gun shot - Nicki Minaj
- Paper Gangsta - Lady Gaga
- Corazon - Prima J. :D♥


Comments
POSTAT AV: Anonym

AHHHH Jag hatar dig just nu!!! :'((( varför omg jag vill ju veta vad som händer asså shii här inga ord! <3
Svar: yep klart Justin Bieber bad day och hold tight :)

POSTAT: 2013-11-04 / KLOCKAN: 21:03:24 /



POSTAT AV: amanda

Jätte bra, gillar collaget också. Spännande slut, när du skrivit med kursiv text tidigare har det varit hennes tanker.. tror jag men vore konstigt om sista meningen kom från henne själv. Hoppas på att kapitel ur justins pov snart!

POSTAT: 2013-11-04 / KLOCKAN: 21:19:49 / URL: http://liindstrand.blogg.se



POSTAT AV: Anonym

Lika bra som vanligt!

Svar: vet inte, lyssnar på så mycket olik musik.

POSTAT: 2013-11-04 / KLOCKAN: 21:22:01 /



POSTAT AV: Lmssy

All that matters - Justin Bieber
Fu - Miley Cyrus
Badday - Justin Bieber
Maybe you'er right - Miley Cyrus


Kapitlet ägde babe!! :)♥

POSTAT: 2013-11-04 / KLOCKAN: 21:29:00 / URL: http://lmssy.blogg.se



POSTAT AV: Vicky

ASSÅ VARFÖR GÖR DU SÅ HÄR MOT MIIG INTE SNÄLLT MEN ASSÅ SERIÖST JAG DÖÖR DET VAR SÅ JÄVLA BRA OHHH DET ÄR SÅ SPÄNNANDE SÅ ATT JAG KOMMER EXPLODERA ÅHHHHH JÄVLAA SKRIVAR GUD DU ÄR,ursäkta språket hehe whatever kapitlet var iaf SÅÅ BRAAA!

POSTAT: 2013-11-04 / KLOCKAN: 21:34:39 /



POSTAT AV: Maria :*

OH NO YOU DIDIN't!! I hate you soo much right now! HUR kan du KVINNA?! Var du verkligen tvungen att slute sååå??
Nu kommer jag verkligen inte sova :/
SJUKT BRA kapitel! Älskar det! Hoppas nästa kommer så snabbt som möjligt. ÅHHH vad jag längtar till nästa kapitel. Hoppas det är från Justins pov också i nästa kapitel.

Svar: Talk Dirty - Jason Derulo ft 2 Chainz
Wake Me Up - Avicii
Sex 101 - Jay Sean ft Tyga
The Other Side - Jason Derulo
Be Alright - Justin Bieber

Har jätte många favoritlåtar men här är några

Svar: Älskar att läsa dina långa kommentarer. ^^Tack babe! ♥
Celebnovell

POSTAT: 2013-11-04 / KLOCKAN: 21:43:41 /



POSTAT AV: Anonym

Spännande!!! Nu längtar man ju inte alls till nästa kapitel..

POSTAT: 2013-11-04 / KLOCKAN: 21:51:07 /



POSTAT AV: Vilma

Shit asså vad bra!
Hoppas vi får ett kapitel ur justin's perspektiv.
Åh kommer längta ihjäl mig till nästa nu ju🙈

POSTAT: 2013-11-04 / KLOCKAN: 22:04:35 /



POSTAT AV: Emelie

grymt bra :D

POSTAT: 2013-11-04 / KLOCKAN: 22:04:39 / URL: http://emelajzaan.blogg.se



POSTAT AV: Erica

Så bra började nästa gråta

POSTAT: 2013-11-04 / KLOCKAN: 22:06:54 /



POSTAT AV: Johanna

OMG sååå bra, kan inte vänta tills nästa
KOMMENTERA !!!

POSTAT: 2013-11-04 / KLOCKAN: 22:28:23 /



POSTAT AV: Josefin

Även om jag älskar dig så avskyr jag dig just nu :( Du har ju haft cliffhanger i alla kapitlen typ, känns så i alla fall. Men du skriver ändå lika fantastiskt.

POSTAT: 2013-11-04 / KLOCKAN: 22:30:49 /



POSTAT AV: Sandra

Sjut bra! Det finns liksom inga ord
Svar: typ alla Justin's nya låtar
What the hell - avril lavigne
Girlfriend -avril lavigne
Boyfriend - Justin bieber
Aa det va typ alla

POSTAT: 2013-11-04 / KLOCKAN: 23:21:36 / URL: http://www.nattstad.se/justinlover



POSTAT AV: camilla

Vänta...va? Vakna han!? Usch vad spännadande det nåste vara han som vaknar..

POSTAT: 2013-11-05 / KLOCKAN: 06:52:33 /



POSTAT AV: Melissa

Omg så braaa! Älskar din novell :3

POSTAT: 2013-11-05 / KLOCKAN: 07:17:18 /



POSTAT AV: Tilda

OMG jag älskar din fantasi ! Haha men skriv en booook!!!!
SÅÅ BRAAAA!

POSTAT: 2013-11-05 / KLOCKAN: 07:23:12 /



POSTAT AV: anonym

Åhh så sjuukt bra, jag älskar din novell, du får verkligen dina läsare att leva sig in i novellen som att dom skulle vara med själv, fortsätt så. You go girl!
Håller också med dom andra som skrivit om ett perspektiv på justin snart, skulle vart superkul! :)

POSTAT: 2013-11-05 / KLOCKAN: 10:09:26 /



POSTAT AV: Becca

Åh herre min jävla Gud, sluta skriva så jävla bra och göra allt så jävla spännande. Fast jag älskar cliffhangers, för då blir nästa kapitel spännande och man längtar ännu mer till det.
Älskar att det är en massa drama, drama är det bästa som finns, haha.

Favolåtarna just nu är:
The monster - Eminem ft. Rihanna
Wait for a minute - Justin
Bad day - Justin♡
Talk dirty - Jason Derulo ft. 2 chainz

POSTAT: 2013-11-05 / KLOCKAN: 12:20:50 /



POSTAT AV: anonym

så jävla awesoooome! Åååh, längtar till nästa! Du är så fruktansvärt grym så man nästan bara döööör :*

POSTAT: 2013-11-05 / KLOCKAN: 13:06:17 /



POSTAT AV: Anonym

Gryymmttt

POSTAT: 2013-11-05 / KLOCKAN: 14:44:18 /



POSTAT AV: Anonym

All that matters
Bad day
Hey brother
Story of My life

POSTAT: 2013-11-05 / KLOCKAN: 17:54:09 /



POSTAT AV: Ariana

är det han som vaknar!?! :-o spännande!
jag längtar till nästa såååå mycket!! du är bäst!
as bra kap iallafall!!! :) :*

svar: 23-make willl made it
badday-JB :**

POSTAT: 2013-11-05 / KLOCKAN: 18:32:01 /



POSTAT AV: Anonym

Va det Justin?:O

O.M.G liksom

Svar: Åhhh har så många men jag tar den favoritlåten som har hjälp min mest och det är Be Alright. Den har en speciell betydelse för mig!!!

POSTAT: 2013-11-05 / KLOCKAN: 19:24:05 /



POSTAT AV: Ifrah

skitbra längtar redan

POSTAT: 2013-11-05 / KLOCKAN: 22:02:36 /



POSTAT AV: Engla

Aa bra !

POSTAT: 2013-11-05 / KLOCKAN: 22:34:46 /



POSTAT AV: Jenny

OMG! Det måste vart Justin... Längtar ihjäl mig till nästa kapitel nu ju!! Det var bara så jobbigt slut, jag vill bara veta om det var Justin!!!!!❤️😊

POSTAT: 2013-11-06 / KLOCKAN: 11:25:05 /



POSTAT AV: Anonym

OMG shit vad bäst !!

POSTAT: 2013-11-06 / KLOCKAN: 16:21:02 /



POSTAT AV: Anonym

helt grymt bra!

POSTAT: 2013-11-06 / KLOCKAN: 19:56:16 /



POSTAT AV: Melinda

Började läsa din novell för drygt 1 vecka sen sjukt bra! Kan hon typ inte lägga sig bredvid honom och så vaknar justin med henne liggandes bredvid sig hur sött som helst gashh❤<3

POSTAT: 2013-11-07 / KLOCKAN: 23:15:59 /



POSTAT AV: sofie

grymt bra!

POSTAT: 2013-11-08 / KLOCKAN: 18:22:22 / URL: http://sossoblondinen.blogg.se



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback