KATEGORI: ✔ 1.Love never dies

Kapitel 61 - LINA WATCH OUT!

Previously:
Ett litet stön lämnar min mun och jag känner hur hon börjar flina.
”Skaffa ett rum.” utbrister Chaz och jag avbryter kyssen för att blänga mot honom.
”Justin, de vuxna åker nu men se till att ni sköter det.” säger Scooter som kommer fram bakom oss innan jag hunnit slänga fram nån kommentar till Chaz.
Jag lägger min hand runt Linas midja och vänder mig mot Scooter.
”Promise.” säger jag och avfyrar av ett leende.

”PARTY TIME!” skriker Lina och Nicki i mun på varandra när den sista ”vuxna” har lämnat festen. Jubel sprider sig i hela salen och Alfredo reser sig för att gå till de tre vagnarna som står vid DJ båsen med varsin täcke över. Han rycker snabbt bort dom och Vodka flaskor, Red Bull, Gin och massa annat alkohol börjar göra sig synliga. Ännu en jubelvåg går genom folkmassan.
Nu börjar det roliga.

Huvudet dunkade av smärta när jag vaknade. Snabbt la jag handen över ögonen för att få bort det irriterande ljuset.
Jag förbannade mig själv att jag inte drog ner persiennerna  igår. Min blick vände sig mot klockan och det visade halv sex på morgonen. Ett stön lämnade min mun och jag drog täcket över huvudet för att försöka somna om. Sekunden innan jag drömde mig bort så spärrade jag upp ögonen och slängde av mig täcket. Förbannade ljus.
Jag kisade med ögonen och försökte leta efter Lina. Hon låg inte bredvid mig. Hjärtat började dunka fortare och jag var på väg att resa mig upp när dörren försiktigt öppnade och Lina stack in huvudet. När hon såg att jag var vaken letade ett trött leende fram på hennes läppar.
”Jag antar att jag inte är den enda som mår skit.” säger hon med en hes röst som spred ilningar längst min ryggrad.
Jag skakade på huvudet innan jag la mig ner igen.
”Jag blev orolig över vart du var.” mumlar jag och kollar på henne där hon står i min stora T-shirt.
”Jag var nere och tog en smärtstillande mot huvudvärken.” säger hon och börjar gå mot sängen.
”Så du drack också igår?” frågar jag och blinkar med ögat mot henne.
Hon rodnar och kollar ner i golvet.
”Jag kanske fick i mig lite vodka – men du själv var inte heller så nykter.” säger hon samtidigt som hon räcker fram en tablett och ett glas vatten som jag tacksamt tog emot. Den tomma glaset la jag på nattduksborden och sträckte händerna mot Lina i en gest att hon skulle komma till min famn. Lydigt gjorde hon som jag begärde och kröp upp i min famn där jag börjad kyssa henne smått på halsen.
”Justin jag skulle inte ha någonting emot att du gjorde såhär men just nu vill jag sova.” mumlar hon och kysser mig på kinden innan hon lägger sig ner med täcket kring sig. Jag lägger mig bakom henne utan att svara med en arm runt hennes midja och blundar.
-


Huvudet dunkade av smärta när jag vaknade. Snabbt la jag handen över ögonen för att få bort det irriterande ljuset.
Jag förbannade mig själv att jag inte drog ner persiennerna  igår. Min blick vände sig mot klockan och det visade halv sex på morgonen. Ett stön lämnade min mun och jag drog täcket över huvudet för att försöka somna om. Sekunden innan jag drömde mig bort så spärrade jag upp ögonen och slängde av mig täcket. Förbannade ljus.
Jag kisade med ögonen och försökte leta efter Lina. Hon låg inte bredvid mig. Hjärtat började dunka fortare och jag var på väg att resa mig upp när dörren försiktigt öppnade och Lina stack in huvudet. När hon såg att jag var vaken letade ett trött leende fram på hennes läppar.
”Jag antar att jag inte är den enda som mår skit.” säger hon med en hes röst som spred ilningar längst min ryggrad.
Jag skakade på huvudet innan jag la mig ner igen.
”Jag blev orolig över vart du var.” mumlar jag och kollar på henne där hon står i min stora T-shirt.
”Jag var nere och tog en smärtstillande mot huvudvärken.” säger hon och börjar gå mot sängen.
”Så du drack också igår?” frågar jag och blinkar med ögat mot henne.
Hon rodnar och kollar ner i golvet.
”Jag kanske fick i mig lite vodka – men du själv var inte heller så nykter.” säger hon samtidigt som hon räcker fram en tablett och ett glas vatten som jag tacksamt tog emot. Den tomma glaset la jag på nattduksborden och sträckte händerna mot Lina i en gest att hon skulle komma till min famn. Lydigt gjorde hon som jag begärde och kröp upp i min famn där jag börjad kyssa henne smått på halsen.
”Justin jag skulle inte ha någonting emot att du gjorde såhär men just nu vill jag sova.” mumlar hon och kysser mig på kinden innan hon lägger sig ner med täcket kring sig. Jag lägger mig bakom henne utan att svara med en arm runt hennes midja och blundar.
-

Nästa gång jag vaknar är klockan ett på dagen. Solen skiner starkt mig rakt i ansiktet och jag höjer handen för att få bort ljuset på något sätt.


När jag märker att det är hopplöst vänder jag huvudet bakåt och tittar på hur Justin sover med halvöppen mun.
Jag böjer mig fram och kysser hans hals och snart fladdrar hans ögon och han öppnar dom.
”God morgon sötnos.” mumlar han fram med sin sexiga morgonröst.
Eller morgon är det väl inte…
”Vad är klockan?” stönar han fram och sträcker på sig.
”God morgon, eller ska man säga god dag? Klockan är ett.” säger jag och böjer mig fram för att kyssa hans läppar. Han besvarar snabbt kyssen och tittar mystiskt på mig när jag drar mig bakåt.
”Sådär vill jag vakna varje morgon.” säger han och blinkar med ögat.
”Då ska vi se till att du också gör det.” säger jag och kysser honom snabbt en gång till och reser mig för att gå in till duschen.
”Får man joina?” frågar han och jag vänder mig om mot honom.
”Vem har sagt att du behöver fråga.” flinar jag och börjar gå mot badrumsdörren.
Snart känner jag Justins armar runt min midja och vi går in till badrummet.
-

”Är det inte snart dags och avslöja att vi är ihop? Det har gått ett bra tag.” säger Justin när vi håller på att sätta på oss kläder efter duschen.
”Det är en bra ide nog, en massa rykten har ju börjat tagit fart också. Dock är dom flesta sanna.” svarar jag honom och drar på mig en tröja med ett par jeansshorts.
-

”Vad sägs om att gå till stranden?” frågar Justin när vi sitter i köket och äter frukost. Chaz, Ryan, Nicki, jag och självklart Justin.
”Låter som en bra ide, jag vill surfa.” svarar Chaz.
”Det är bra gubben, lite motion skadar aldrig.” mumlar Nicki fram med bebisröst och Chaz sträcker ut fingret mot henne.
”Har lille Chaz blivit en tuffing nu också?” frågar jag och rufsar till hans hår.
Han blänger surt mot mig och alla runt bordet börjar gapskratta förutom han.
-


”Vi sätter oss bakom er.” säger Kenny innan han och Jacob börjar gå ifrån oss.
”Jaha, okej. Visst. Gå ni bara.” mumlar jag fram och försöker låta sårad.
Nicki börjar skratta medans killarna skrockar smått.
Paparazzoerna står och fotar oss från alla möjliga håll och jag blir så irriterad.
Jag lägger ner min handduk på solstolen och dom andra följer mitt exempel. Sen drar jag av mig min tröja och knäpper snabbt upp shortsen och tar av mig dom också. Justins blick spanar in hela mig och jag tar ett djupt andetag innan jag går fram till honom och lägger armarna runt hans nacke. Blixtarna blir allt starkare och när jag väl trycker mina läppar mot Justins är dom helt utan kontroll. Justin ler mot mig när vi avslutat kyssen, innan han vänder sig om och lägger sig på solstolen två hack ifrån mig – Nicki hade insisterat på den närmast mig.
”Damn girl, jag vill också ha en sån bikini.” säger Nicki och spanar in den ljusrosa bikinin med fransöverdel jag har på mig.
”Hey, din bikini är att dö för. Ser du ens hur Ryan glor på dig.” säger jag och slänger en blick på Ryan, som håller halvligger på sin solstol och spanar in Nickis rumpa igenom solglasögonen han har framför ögonen.
”He’s looking at your ass now.” fortsätter jag och drar ner glasögonen framför ögonen innan jag lägger mig ner på mage för att jobba på brännan på ryggen.
Nickis fnittrar smått innan hon också lägger sig på sin solstol, bredvid min.
”Nej guys vad säger ni om att hyra några surfbrädor?” frågar Justin och sätter sig upp efter kanske en kvart.
Jag och Nicki släpper vår konversationen om killarna på stranden och vänder oss mot Justin.
”Go for It.” säger Chaz och skrockar.
Justin vänder sin blick mot mig och höjer på ögonbrynen. Jag nickar och ler mot honom som han besvarar innan han går fram till killen som styr hela surfingen. Vi andra reser oss och går efter honom. Jag skyndar på stegen så jag kommer ikapp Justin och flätar mina fingrar med hans.
Han kollar på mig och ler snabbt innan han vänder sig mot killen.
Damn, han ser ju bra ut.
Solbränd hy, mörkblond hår och blåa ögon – en typical strandkille varje tjej drömmer om.
”Justin och Lina Bieber?”
”Lina Smith.” harklar jag mig och rodnar smått.
”Oj förlåt – tänkte aldrig på vad jag sa.”
Jag nickar och ler mot honom i en gest som betyder det-är-lugnt.
”Kan ni åka?” frågar han sedan och jag fastnar med blicken in i hans blåa ögon..
”Ehm…” börjar jag och kommer tillbaka till verkligheten när jag får en knuff på armen av Nicki.
”Nej. Kan du lära oss?” frågar Nicki tillslut när jag inte verkar få ut någonting.
”Ja visst.” säger han och avfyrar ett leende som avslöjar hans vita raka tänder.
Jag känner hur Justins blick bränner i kinden och jag suckar och, men struntar i det för tillfälle.
”Ni kan ställa er där borta så kommer jag snart med fyra brädor.” säger killen och pekar åt vänster håll. Längre bort från paparazzoerna.
Justin går med snabba steg förbi mig och jag bestämmer mig för att lösa vad det nu är. Jag skyndar mig fram till honom och lägger armarna runt hans hals och söker hans blick, men han vägrar kolla på mig.
”Lite ögongodis skadar inte, men du kommer alltid vara först.” säger jag och kysser honom vilket får hela honom att slappna av och lägga sina armar runt min midja. När jag lutar mig bakåt efter att avslutat kyssen ser jag hur ett leende har spridit sig på hans läppar och han kollar på mig med kärlek i blicken.
”Ställ er på brädorna med böjda knän och puta inte ut med rumpan för mycket.” säger strandkillen  - jag inte fått veta namnet på än - när han kommit ut med två brädor under vardera hand.
Killarna kan redan åka så bara jag och Nicki gör bara som han säger.

-
”Då tror jag det bara är ut och köra hårt.” säger han när vi är ”färdiglärda” enligt honom.
Jag och Nicki ler varsitt leende innan jag går fram till Justin och börjar dra med honom ut. Vi hade varsin bräda under armen.
”Det är ju iskallt.” tjuter jag när den klarblåa vattnet har stigit mig låren.
”Slappna av babe.” mumlar han fram och kysser min kind innan han lägger ner brädan i vattnet och dyker ner och stiger upp en halvsekund efter helt genomblöt.
Jag biter mig i läppen av synen på hans blöta muskler.
”Har du tränat extra också…?” frågar jag och höjer blicken mot hans ansikte där ett stolt leende börjar visa upp sig.
”Bara för dig.” flörtar han och blinkar mot mig.
Jag tar ett löst tag i min underläpp innan jag går fram till honom och kysser honom passionerad.
Paparazzoerna har säkert fått över tusen bilden men dom verkar ändå inte vara nöjda. Blixtarna rullar hejvilt runt oss. Jag suckar när jag slutat kyssa Justin och lägger mig ner på brädan och börjar simma längre ut. Justin följer mitt exempel och snart har han fått tag på en våg som han surfar som en gud på medans jag sitter där och kollar på helt omedveten om vad som är runt mig.
”LINA SE UP!” hör jag Chaz ropa in från land men jag hinner inte reagera förrän den stora saltvågen har sköljt över mig.
Jag får panik och försöker ropa på hjälp men dum som jag är tänker jag inte på att jag kan få vatten i munnen och… drunkna… kvävas…

*Tidinställd*
DAM DAM!
Don't hate me - men det hade blivit för tråkigt kapitel annars. :P
Kommentera mycket - jag älskar era korta som långa meningar, dom betyder allt för mig och får mig att tänka på varför jag just skriver! ♥

Comments
POSTAT AV: Emelie

Jätte bra! :)

POSTAT: 2013-06-06 / KLOCKAN: 14:20:02 /



POSTAT AV: Anonym

Jättebra! :)
Lina får inte dö!! :o

POSTAT: 2013-06-06 / KLOCKAN: 15:30:48 /



POSTAT AV: Agnes

NEEEEJ LINA! Hoppas på att Justin räddar henne :*

POSTAT: 2013-06-06 / KLOCKAN: 16:11:41 / URL: http://fames.se/justinbiebers



POSTAT AV: Tilde

JA VAD BRA, JUSTIN KOMMER RÄDDA HENNE DE VET JAG HAN ÄR JU BÄST ;) SJUKT BRA

POSTAT: 2013-06-06 / KLOCKAN: 18:55:18 / URL: http://fames.se/justinbiebers



POSTAT AV: biebersfru

skitbar meeeeeeeeeeeeeeeer Omaaajjgaaad

POSTAT: 2013-06-06 / KLOCKAN: 19:04:50 / URL: http://justinnovell.devote.se



POSTAT AV: Stronglove

Hej, vill du göra länkbyte i menyn? du har så grymt bra blogg. Svara på min blogg! Stronglove.devote.se

POSTAT: 2013-06-06 / KLOCKAN: 20:02:50 / URL: http://stronglove.devote.se



POSTAT AV: Maria :*

Jätte bra!

POSTAT: 2013-06-06 / KLOCKAN: 21:44:23 /



POSTAT AV: Anonym

MEEEEEEEEEEER

POSTAT: 2013-06-06 / KLOCKAN: 23:24:07 /



POSTAT AV: Anonym

Skynda skynda skynda med nästa kapitel!kan inte vänta!

POSTAT: 2013-06-07 / KLOCKAN: 22:26:43 /



POSTAT AV: vickan

hoppas hon klarar sig :O , jätte bra :)

POSTAT: 2013-06-19 / KLOCKAN: 22:27:39 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback