KATEGORI: ✔ 1.Love never dies

Kapitel 60 - Justin's birthday (Part 2)

Previously:
”Två kan spela spelet, Bieber.” säger jag och vikar på ögonbrynen.

Han biter sig i läppen och det får mig att bli galen av hunger efter honom. Mina trosor och hans kalsonger åker av snabbt och han lyfter mig i famnen och går in under de varma strålarna från duschen. Min rygg trycks snabbt mot väggen och jag ryser till men hinner inte reagera innan Justin tränger in i mig.

Resten av kvällen spenderades framför TV med mys och Justins favoritfilmer. Tårtan hade nog blivit den bästa jag bakat men det måste nog varit för att jag följ recepten till punkt och pricka – vilket inte är vanligt annars. När det var dags för middag beställde vi kinamat – mest för att Justin var för lat för någonting annat.
”Tack.” viskar Justin vid mitt öra när den andra filmens eftertext börjar rulla.

”För vad?” frågar jag förbryllat.
”För att du gjorde den här födelsedagen perfekt. Jag älskar dig.”
”Jag älskar dig också.” viskar jag tillbaka och vänder på huvudet för att ge honom en mjuk och kärleksfylld kyss.


”Jag har saknat dig bestie!” säger jag och omfamnar Nicki i en stor kram där vi står vid baksidan av flygplatsen.
”Det är ingenting mot vad jag har saknat dig!” utbrister hon och kramar hårt tillbaka.
Justin birthday party skulle vara idag och jag hade tjutit av glädje när han berättat att Nicki, Ryan och Chaz skulle komma. På tal om Ryan och Chaz – vart är dom?
”Dom försvann lika fort som vi landat, de skulle hjälpa Justin att planera någonting” säger hon som om hon läst mina tankar.
Jag nickar förstående och börjar gå mot Range Rovern som var parkerad bakom oss med Jacob som förare. Han steg ut snabbt och tog Nickis väska samtidigt som vi satte oss i baksätet. Jacob kom snabbt tillbaka och startade bilen.
”Vart ska ni damer nu då?” frågar han och ler.
”Närmaste shoppingcenter.” svarar jag utan att tveka och besvarar hans leende.
-
”Men vad sägs om den här gröna då?” jag suckar men skakar på huvudet åt Nickis 104:e klänning hon visade mig. Vi hade säkert varit inne på Forever21 i nån timme och jag hade fortfarande inte hittat två klänningar. En till själva festen och en till Justins överraskning.
Hon hade redan valt sin klänning  för Justins fest ikväll och hade den slappt hägnades nerför sin vänstra arm. En gul kort klänning med öppen ring och en större urringning än en vanlig. Kjolen satt lite tajtare medans toppen var lösare.
Jag sökte runt med blicken och suckade ännu en gång.
”Den där orange som hänger där då?” säger Jacob när min blick hopplöst landar på honom.
Jag följer hans blick och spärrar upp ögonen.
”Den är perfekt.” mumlar jag och går fram till den orange långklänningen.
Jag hör hur Jacob skrockar medans Nicki fnittrar till och tjuter av glädje.
Jag drar fingrarna över det silkeslena tyget och inspekterar överdelen. En liten mörkare orange band går åt olika håll på framsidan av överdelen och sammanlänkas på ryggen.
”Jag visste inte att du kunde något om mode.” säger jag och vänder mig mot Jacob.
”Jag fick lära mig det.” säger han och blinkar med ena ögat mot mig.
Jag börjar fnittra innan jag vänder mig mot klänningen framför mig och börjar letar efter min storlek. När jag har gjort det tar jag ner klänningen som jag hänger över min arm innan jag går i jakt på den andra. Några meter bort ser jag en ljusblå kort klänning. Varför såg jag inte den här avdelningen förut? Jag skakar på huvudet innan jag går fram och studerar den blåa klänningen. Överdelen går i kors över ryggen och sammanlänkar sig vid magen.
”Har Miss Smith hittat allt hon vill nu?” frågar David när jag kommer tillbaka med två klänningar i famnen.
Jag börjar snabbt skratta åt hans sätt att tala, samtidigt som jag nickar.
”Då går vi till kassan.” säger han och sträcker ut handen mot mina klänningar. Jag ger honom dom och kollar bak och ser hur Nicki står och inspekterar ett par beige klackar. Jag höjer ögonbrynen och går fram till henne.
”Vill du ha dom?” frågar jag och hon vänder sig snabbt mot mig.
”Svaret är ja men jag kan inte.”
”Jag kommer då inte ha råd med allt annat jag vill köpa.” säger hon åt min förbryllade ansikte.
”Vem har sagt att du ska betala?” frågar jag och vickar på ögonbrynen.
”Lina sluta, jag vill inte att du betalar mina grejer.”
”Men jag vill.” säger jag simpelt och tar tag i ett par 38:or och drar klänningen ur hennes famn och går fram till Jacob och kassörskan.
Jag hör hur hon motargumenterar bakom mig när jag tar fram kreditkorten men jag låtsats som om jag inte hör henne.
”Varsågod.” säger jag och ger henne  kassen med klänningen och skorna.
Hon suckar innan hon säger ett tack.
”Sluta sura nu. Pengar finns det inga problem om och det där var det minsta jag kunde göra.”
Hon nickar innan hon kramar om mig.
-

”Vart är Lina?” skriker jag och försöker överrösta den höga musiken som dunkar ut.
”Hon kommer snart.” skriker Alfredo tillbaka och halsar ölen han har i handen.
Någon kommer må skit imorgon.
Fast jag ska inte säga så, själv dricker jag ju också. Man fyller arton en gång i livet bara.
Vi satt längst in i ett hörn och diggade i takt med As your friend med Chris Brown.
”Han har gjort ett bra jobb med musiken.” skriker Ryan och jag ser hur han nickar mot DJ:n.
Jag besvarar det hela med ett leende.  Jag tar en klunk av ölen i min hand innan jag förflyttar blicken över folkmassan som täcker golvet.
Helt plötsligt stängs musiken av och jag rynkar förvirrat pannan. Mummel hörs från folkmassan på dansgolvet.
DJ:n böjer sig ner och tar upp något liknande en mikrofon.
”Bieber! Din överraskning är här nu!” utbrister han och alla klappar högt med händerna och hojtar.



Linas figur kommer snart fram ur rökmolnen som bildats på scenen och jag spärrar upp ögonen.

It all comes down to this
I miss your morning kiss
I won’t lie
I’m feelin' it
You don’t know
I’m missing it
I’m so dumb I must admit
It’s too much to hold it in
I can’t say no more than this

Folk börjar ta fram mobiler och rör dom sida till sida i luften. Man skulle nästan tro att man var på en konsert. Iför sig var det som en konsert. Nästan.
Refrängen fyller mina ögon och jag gungar sakta sida till sida.
Ännu en gestalt stiger snart upp på scenen och skrik börjar höras från vissa hörn. Chris Brown.

Lets meet at out favourite spot
You know the one, right around the block
From a nice place, you love to shop
Can you get away?
Care to sit down, lets talk it out
One on one, without a crowd
I wanna hold your hand


”Justin du ska upp på scen.” skriker Scooter som kommer fram helt från ingenstans.
Jag rycker till, men nickar och börjar resa mig.
Ljuset landar på mig och jag ser hur Lina spricker upp i ett leende. Det smittar av sig och vi har ögonkontakt med varandra hela vägen tills jag går upp för den lilla trappan vid scenen och hon tar tag i min hand.
Snart kommer hennes expertområde – rappningen.

It aint your spit game, it’s your **** game
That got me walking ’round ready to wear your big chain
I only argue wit’ ‘em when the Lakers on
Other than that I’m getting my Marc Jacob’s on
When my ***** game so cold that he always seem to come back
-
”Vårda ditt språk nästa gång unga dam.” säger jag och trycker mina läppar mot Linas när hon kommer fram till oss tillfixad och en med en blå klänning.
”Skyll inte på mig. Dan skrev den delen av låten.” mumlar hon tillbaka när våra läppar har släppt varandras.
”Men jag kan inte ljuga – jag gillar att du är bad.”
Hon fnittrar till och vänder ryggen mot mig samtidigt som hon hälsar på Ryan och companiet. Hon böjde sig framåt och började viska något i Nickis öra – som satt i Ryans knä – och jag fick perfekt syn på hennes rumpa.
Jag bet mig i läppen och slog till henne.
”Och du sa att jag var bad, Bieber.” säger hon och vänder sig mot mig med ett flin.
”Säg mig något jag inte vet.” säger jag och trycker läpparna mot hennes i en het hångelstund. Hon slingrar armarna runt min hals och mina händer landar på hennes rumpa, som jag klämmer på. Hon sträcker på sig så hon når mina läppar bättre.
Ett litet stön lämnar min mun och jag känner hur hon börjar flina.
”Skaffa ett rum.” utbrister Chaz och jag avbryter kyssen för att blänga mot honom.
”Justin, de vuxna åker nu men se till att ni sköter det.” säger Scooter som kommer fram bakom oss innan jag hunnit slänga fram nån kommentar till Chaz.
Jag lägger min hand runt Linas midja och vänder mig mot Scooter.
”Promise.” säger jag och avfyrar av ett leende.

”PARTY TIME!” skriker Lina och Nicki i mun på varandra när den sista ”vuxna” har lämnat festen. Jubel sprider sig i hela salen och Alfredo reser sig för att gå till de tre vagnarna som står vid DJ båsen med varsin täcke över. Han rycker snabbt bort dom och Vodka flaskor, Red Bull, Gin och massa annat alkohol börjar göra sig synliga. Ännu en jubelvåg går genom folkmassan.
Nu börjar det roliga.


Fick slut på fantasi där på slutet :3 - så därför blev kapitlet lite kortare än de andra.
Men vad tycker ni om kapitlet?
Kommentera - Minst 12 ♥


Comments
POSTAT AV: Tilde

WOHOOOOO nu kom äntligen part 2 hans födelsedag var ju grym, du skriver så sjukt bra älskar dig <3

POSTAT: 2013-06-04 / KLOCKAN: 21:10:06 / URL: http://fames.se/tildemattsson



POSTAT AV: Ida

Super bra! Vet du hur duktig du är på att skriva?

POSTAT: 2013-06-04 / KLOCKAN: 21:16:29 /



POSTAT AV: Lina

Jätte bra!!

POSTAT: 2013-06-04 / KLOCKAN: 21:18:47 /



POSTAT AV: Anonym

Älskar det!:)

POSTAT: 2013-06-04 / KLOCKAN: 21:36:04 /



POSTAT AV: Anonym

Meeeeeeeeer! Det var jättebra, du är jättebra!:)

POSTAT: 2013-06-05 / KLOCKAN: 06:18:48 /



POSTAT AV: Agnes

Göra inget att det var litet.. Liika bra äändddååå! ;)

POSTAT: 2013-06-05 / KLOCKAN: 14:40:05 / URL: http://fames.se/justinbiebers



POSTAT AV: Elin & Emma

Jättebra skrivet (: Länkbyte? Ha en bra dag!

POSTAT: 2013-06-05 / KLOCKAN: 17:16:58 / URL: http://jusdrewbieber.blogg.se



POSTAT AV: Anonym

mer

POSTAT: 2013-06-05 / KLOCKAN: 20:32:42 /



POSTAT AV: Maria :*

Älskar det

POSTAT: 2013-06-05 / KLOCKAN: 21:20:00 /



POSTAT AV: Johanna ♥

Vad fin blogg du har :) Hoppas du får en bra Torsdag!

POSTAT: 2013-06-05 / KLOCKAN: 21:45:26 / URL: http://jonza.blogg.se



POSTAT AV: vickan

du är så himla bra :)

POSTAT: 2013-06-19 / KLOCKAN: 22:17:04 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback