KATEGORI: ✔ 1.Love never dies

Epilog - Love Never Dies

 
”…Jag älskar att veta att jag kommer vakna upp bredvid dig varje morgon, för resten av mitt liv. Att veta att vi kommer äta onyttig mat, bara för att ingen av oss orkar laga mat. Att veta att jag kommer dela bra och dåliga dagar med dig. Att veta att jag du kommer låta mig älska dig tills jag dör. Jag älskar dig och kommer föralltid göra det.” en tår lämnade Justins öga när hans tal var slut.
”Du kan nu kyssa bruden.” sa prästen och Justin sammanlänkande våra läppar.
Jubel hördes från varje bänkrad där våra familj och vänner satt. Vi vände oss båda mot människorna i kyrkan efter den korta kyssen. Min blick drog direkt ner mot min mor som satt lutad mot min fars axel med Melanie i knät. Tårarna lämnade hennes och hon slängde en slängkyss till mig. Min far satt också där med blanka ögon. Min blick drogs bakåt mot Nicki – som var en av mina brudtärnor. Hon log ett glatt leende och blinkade med ett öga mot mig.
Jag ville aldrig att denna stund skulle ta slut.
-

Jag vaknade med ett leende på läpparna. Det första jag tänkte på var gårdagens kväll – hur jag och Justin hade älskat varandra. Min blick vreds mot Justin och jag såg hur han sov med rufsigt hår och halvöppen mun.
Två veckor hade gått sedan bröllopet och vi befann oss just nu i Bahamas på smekmånad. Vi hade varit här i två veckor och planerade att spendera två veckor ytterligare.
Jag reste mig smått upp för att väcka honom när jag kände en smärta i magen och hur jag var påväg att spy. Jag täckte min mun och skyndade mig till badrummet, där allt innehåll kom ut ur min mun och rann ner i toaletten.
Jag kände hur någon lyfte bort allt hår, som hängde runt mitt ansikte och smekte mig sakta uppochner på ryggen. Efter ett tag var allt - som min mage tidigare innehöll - borta och jag reste mig sakta och spolade. Skakigt tog jag ner toalettlocket och satte mig på den. Justin satte sig på knä framför mig oroad.
”Baby? Är du okej?” frågade han och smekte min kind.
Jag nickade sakta och lutade huvudet mot hans axel.
”Jag tror jag åt någonting dåligt igår.” ljög jag och han nickade.
Hur mycket jag än ville tro på det jag sa till honom så visste jag att det inte var sanningen.
”Vill du gå någonstans, eller stanna i hotellet?”
”Låt mig ta en dusch och sen kan vi gå till stranden eller något liknande.” mumlade jag fram.
Han kysste min panna mjukt.
”Bara säg till om du behöver mig, okej baby?”
Jag nickade och log mot honom. Han reste sig och gick ut ur badrummet och stängde dörren efter sig. Snabbt reste jag mig och låste dörren, innan jag tog ut väskan  jag lagt in i byrån. Jag drog fram graviditetstestet mamma hade lagt ner. Mina tänder bet nervöst på min underläpp samtidigt som jag öppnade den. Jag gjorde som instruktionerna sa och nervöst började jag vandra fram och tillbaka, i väntan på att dom fem minuterna jag var tvungen att vänta skulle gå framåt.
Testet pep till och jag drog ett djupt andetag innan jag lyfte den och stirrade på dom två strecken. Jag började le som ett fån och låste upp dörren samtidigt som jag ropade på Justin.
”Vad är det? Är du okej, baby?” frågade han oroligt.
Mitt leende blev ännu bredare. ”Justin… jag är gravid.”
Han blinkade och började sedan flina. ”Vad sa du?”
”Jag sa att vi kommer ha en mini oss som springer runt i huset om nio månader.”
Han omfamnade mig snabbt och började snurra runt. Jag slingrade mina armar runt hans nacke och började skratta lyckligt. Han gav mig en romantisk kyss och böjde sig sen i samma höjd som min mage och pussade den.
”Jag kan inte vänta tills jag får se dig!” utbrast han glatt innan han ställde sig upp igen.
Jag slingrade mina armar ännu en gång runt hans hals och kysste honom mjukt.
”Jag älskar dig.”
Han började le. ”Jag älskar dig också.”

9 månader senare
Jag och Justin satt i soffan och myste och kollade på TV.
”Jag går och hämtar popcornen.” sa Justin - när mikrovågsugnen pep till - och log innan han kysste mig mjukt och tittade sedan ner på min enorma mage och smekte den sakta. Jag började också le. Vi hade fått reda på att barnet var en kille och direkt hade vi enats om namnet.
Jordan Drew Bieber.
Mina tankar avbröt när jag kände hur soffan under mig blev blöt och snabbt spärrade jag upp ögonen.
”Justin!” ropade jag.
”Vad är det älskling?” frågade han och gick sakta med skålen fylld med popcorn i handen.
”Uh… mitt vatten gick.”
Han kollade chokad på mig och sedan flinade stort.
”Yes! Jag kommer äntligen få hålla honom.” utbrast han lyckligt.
Jag himlande med ögonen, och kände snart en smärtsam ryck i min mage.
”Okej babe, just nu är det inte tid att diskuterade detta. Kan du köra mig till sjukhuset?” frågade jag med en röst fylld av smärta.
Han nickade och gav mig en kyss innan han hjälpte mig upp, och sedan ut till bilen och tog med sig väskan, vi packat redan – ifall någonting sånt här skulle hända plötsligt – från kroken.
-

Jordan Drew Bieber var född. Jag andades häftigt och min kropp skrek av smärta. Jag öppnade ögonen och tittade upp på Justin som höll våran nyfödda kille i sina armar. Han kollade kärleksfullt ner på honom.
”Kolla baby, han har dina ögon.” sa Justin och böjde sig ner med Jordan i samma höjd som mig.
Jag började le och Justin tryckte sina underbara läppar mot mina.
Our Love never Dies.
179 sidor - 76 997 ord totalt = hela novellen, wow!
Denna novell är nu slut och jag kan inte tacka er nog för allt stöd ni gett mig! Jag kan inte förstå att jag redan ska börja på min andra novell - det är helt sjukt! ♥
Jag älskar er så enormt mycket!
Handlingen till nästa novell kommer ut när detta har fått 12 kommentrer! :D
-

Angående designen så är den färdig - har lagt ut en lite sneak peak på Instagram -, och det enda som saknas är att den nya novellen ska börja! :)♥

Comments
POSTAT AV: cici

awww vilken romantisk slut, älskade den, du har skrivit denna novell sjukt bra, så den andra novellen kommer bli lika grym om inte bättre <3

POSTAT: 2013-06-23 / KLOCKAN: 12:15:40 /



POSTAT AV: Thea

Åhå, Gud vad gulligt och romantiskt slut, vill inte att den här novellen ska ta slut, den är ju så himla bra! Men den nya blir säkert grym!
:)

POSTAT: 2013-06-23 / KLOCKAN: 12:24:29 /



POSTAT AV: Anonym

Awww omg äskar novellen kan inte fatta att den redan är slut!

POSTAT: 2013-06-23 / KLOCKAN: 12:40:55 /



POSTAT AV: Ida

Oh my gosh, så bra. Hela novellen har varit fantstiskt bra. Fast jag vill inte att den ska sluta. Det är lite sorgligt. Hoppas nästa novell blir lika bra! Fast det tror jag eftersom att du är grym på att skriva! :*

POSTAT: 2013-06-23 / KLOCKAN: 13:08:29 / URL: http://Imanangel.devote.se



POSTAT AV: tova

Naaaaaaaaw!!

POSTAT: 2013-06-23 / KLOCKAN: 13:10:05 / URL: http://nattstad.se/tovalovgren



POSTAT AV: Anonym

jätte bra fast det konstiga är fär en vecka sedan läste jag precis samma kapitel som den här fast på engelska ehm?

Svar: Alltså, om du ska kritisera vill jag först veta vem du är. och nej jag har inte kopierat från vem du nu läste det ifrån.
Celeb Novell

POSTAT: 2013-06-23 / KLOCKAN: 14:56:03 /



POSTAT AV: Dilba

Åhhhhh, jag kan inte fatta att novellen e slut :'( Men den va grym! Kan inte vänta till nästa novell, OMB!

POSTAT: 2013-06-23 / KLOCKAN: 16:49:55 /



POSTAT AV: Annonymmmm

Omg!!!!!!!!!!! KAN INTE VÄNTAAAAAAA

POSTAT: 2013-06-23 / KLOCKAN: 16:50:37 /



POSTAT AV: Zin

Så jävla hype för nästa novell!

POSTAT: 2013-06-23 / KLOCKAN: 16:51:09 /



POSTAT AV: Lilly

Nästa novell kmr bli asbra

POSTAT: 2013-06-23 / KLOCKAN: 16:51:55 /



POSTAT AV:

Skiti alla som vill kritisera dig! They are just haters

Svar: Aww tack gumman! :)♥
Celeb Novell

POSTAT: 2013-06-23 / KLOCKAN: 16:53:10 /



POSTAT AV: Svea

Jättebra och jätteromantiskt slut! Älskar den här novellen!!!

POSTAT: 2013-06-23 / KLOCKAN: 17:54:29 /



POSTAT AV: Emelie

Jätte bra slut! :)

POSTAT: 2013-06-23 / KLOCKAN: 18:22:27 /



POSTAT AV: Maria :*

Älskar slutet!! Kan inte fatta att novellen är slut. Längtar till nästa novell! :)

POSTAT: 2013-06-23 / KLOCKAN: 18:42:25 /



POSTAT AV: CelinePilkvist

helt seriöst den bästa novellenjag läst!~och jag har läst en del~
Jag satt å grina i dom två sista kapiteln!
Sjukt bra, ser fram emot den nya novellen! :)

POSTAT: 2013-06-23 / KLOCKAN: 20:06:05 /



POSTAT AV: Gabriella - Only Biebz

Åh, så fint! :') ÄLSKAR DIN DESIGN OMFG!! Gör du designs åt andra?! ;) Isåfall, kika mig: gabriellabiebs

POSTAT: 2013-06-24 / KLOCKAN: 20:27:39 / URL: http://onlybiebz.blogg.se



POSTAT AV: Gabriella - Only Biebz

HAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHA OMG FÖRLÅT, DET BARA SKICKADES SKITMÅNGA PÅ EN GÅNG OMG! XD

Svar: HAHA, började väl fundera! xD
Celebnovell

POSTAT: 2013-06-24 / KLOCKAN: 20:28:18 / URL: http://onlybiebz.blogg.se



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback