KATEGORI: ✔ 1.Love never dies

Kapitel 6 - I promise


Previously:
Jag hade visst kommit längre än dom, jag tog ett djupt andetag innan jag berättade
”Hm, hur ska jag säga detta? Vi har kysst varandra.” sa jag och väntade spänt på deras reaktioner.
De spärrade upp ögonen och hela deras kropp skrek att jag skulle säga detaljer.
”Glöm detaljerna.”
De sjönk ihop båda två innan Nicki öppnade munnen.
”Få inte känslor för honom bara.”
Jag satt tyst i en lång stund innan jag svarade.
”Jag har redan känslor för honom.


 


Om jag kände Jenny och Nicki rätt, vilket jag gör så kommer de börja ställa frågo..-
”Du skojar?!” sa Nicki och avbröt mitt tänkande.
Jag skakade på huvudet. De skulle precis börja ställa mer frågor när det ringde på dörren. Jag kollade på klockan och såg att till min lycka var 19.43 vilket betydde att killarna antingen var här och jag skulle slippa Jenny och Nickis frågor i några timmar i alla fall.
Jag kollade bestämd på Jenny och Nicki innan jag öppnade munnen.
”Ni håller tyst om det där, förstått?” sa jag stelt.
Det sista jag ville var att Justin skulle få reda på det. Dom nickade och följde mig till dörren.
De första jag såg var Justins bruna ögon. Dom tindrade som aldrig förr när jag tittade in i dom.
Min blick fastnade på hans kläder. Oh jeez. Han hade ett par jeans med en vit T-shirt och en vit kavaj över det till det hade han ett par vita supras och en vit keps på huvudet.

 


”Gillar du vad du ser?” frågade han och skrattade tyst.
Jag rodnade och kollade bort.
”Hey kolla på mig.”
Jag kollade på honom. Han stod med händerna utsträckta mot mig. Då förstod jag.
Jag gick in i hans famn och la armarna om hans midja.
”Du är väldigt vacker ikväll.” sa han och självklart började jag rodna mer.
Jag var van vid att folk kallade mig snygg men inte vacker. Det måste vara första gången. Ryan harklade sig bakom oss.
”Ska vi gå turturduvor?” frågade han retligt.
Då märkte jag att jag fortfarande hade armarna om Justin. Jag drog åt mig armarna.
”Visst.” svarade jag.

Min blick fördes mot våran uppfart.
”Tog alla ni varsin bil eller?” frågade jag och kollade nyfiket på Chaz, Ryan och Justin.
Dom skrattade bara innan Justin drog med mig till bilen längst fram vilken var en vit Audi R8.
”Wow. Jag visste inte att du körde bil.”
”Jag kan köra men jag har inget körkort så det blir en riskfylld kväll” sa han och kollade roande på mig.
Jag svalde men kommenterade inte saken nån mer. Justin öppnade dörren till framsätet så jag kunde  sätta mig. Justin satte sig vid ratten innan han började köra.  Jag såg i backspegeln att Ryan körde bakom oss i en mörkgrå Volkswagen cc och Chaz körde bakom honom i en röd Volvo c70.

Festen hade blivit helt vild eftersom vissa ungdomar var vid 20 år så det fanns självklart alkohol, fast det enda jag hade druckit var päroncider och cola.
”Ska vi gå och dansa?” frågade Justin hest i mitt öra.
Jag ryste till innan jag nickade och drog ut honom på dansgolvet.
Skrillex låt ”Rock’N Roll” började spela. Det såg säkert jätte sjukt ut när jag och Justin dansade men vi hade i alla fall kul.
Justin tog sin hand runt min midja och böjde sitt huvud framåt. Jag trodde han skulle kyssa mig men blev förvånad när han förde munnen till mitt öra.
”Ska vi gå ut?” skrek han i min men det kändes som om han viskade.
Jag nickade bara. Han hade fortfarande armen runt min midja.
Vi kom ut på trädgården till huset festen var i. Nu kände jag hur högt musik det var, stackars grannarna.


Vi började gå sakta runt på trädgården.
Jag kände hur huvudet ville explodera men jag gjorde inget märkvärdigt sak av det.
”Hur mår du.” frågade Lina.
”Vad menar du?” frågade jag dumt tillbaka.
”Du ser blek ut och är varm i hela kroppen.”
Jag tänkte precis fråga henne hur hon kände min kroppstemperatur men sen märkte jag min arm runt hennes midja. Såklart hon kände hur varm min hud var mot hennes genom det tunna tyget klänningen hade. Jag drog bort armen.
”Förlåt.” sa jag tyst.
”Hey det gör inget.” sa hon och tog min hand.
Jag kände fyrverkningarna runt oss när hennes hand höll i min. Vi fortsatte att gå tills Lina drog mig till en bänk.
”Du svarade aldrig på min fråga.”
Jag kollade oförstående på henne.
”Hur mår du?” frågade hon och log lite.
Jag skrattade men stoppade mig själv när jag kände hur det dunkade i huvudet.
”Bra men jag har värsta huvudvärket.”
Hon öppnade sin lilla väska hon hade med sig och började rota runt i den till hon fann vad hon sökte.
”Här.” sa hon och sträckte fram handen och hade något som såg ut som en tablett och en flaska vatten.  Jag kollade oförstående på hennes hand. Ska hon ge mig droger? Hon började skratta smått åt minen jag hade i ansiktet.
”Alvedon.” sa hon
”Jahaa.” sa jag och drog ut på a:et ”Trodde det var droger eller nått.”


Jag började skratta högt.
”Det är alvedon, jag lovar.” sa jag och skrattade igen.
Han tog tabletten och vattnet ur mina händer. Han tog några klunkar av vattnet innan han skickade tillbaka det. Jag stoppade ner det i min väska.

”Hur känns det nu?” frågade jag efter några minuter.
”Mycket bättre.” svarade han och jag log.
”Fryser du inte?” frågade han.
Jag kollade ner och såg att jag hade gåshud på både armarna och benen.
”Lite.” erkände jag.
Han la sin arm runt mina axlar och jag lutade huvudet mot hans kropp. Det kändes som om hans arm brände där den låg.
Musiken dundrade fortfarande men vi brydde oss inte om det.
Jag öppnade munnen för att säga nått men blev avbruten av Chaz röst.
”Guys vi tänkte åka hem nu, följer ni med?”
Justin kollade ner mot mig och jag nickade. Han reste sig och la sin arm runt min midja och vi gick tillsammans mot Chaz som stod tillsammans med Nicki. När vi kom närmare såg jag att Jenny och Ryan stod bakom dom. Jenny och Nicki kollade med roade blickar mot mig.

En sån gentleman som Justin var skyndade han sig ut ur bilen för att öppna dörren åt mig när vi var framme vid mitt hus.
”Varsågod madame.” sa han och jag skrattade.
Han följde mig fram till dörren.
”Hejdå Lina.” sa han och la armarna runt min kropp.
”Hejdå Justin.” sa jag och kände hur en tår rann ner från mitt öga. Jag torkade bort den så fort kramen var slut så Justin inte skulle se den, men snabb som han var så såg han den.
”Hey gråt inte.” sa han och drog in mig i ännu en kram men denna gång mycket längre.
Kramen var slut och vi stod och kollade bara på varandra i månskenet. Justin lutade fram sitt huvud mot mig och tryckte sina läppar mot mina. Jag var inte sen med att besvara kyssen. Just i den stunden bestämde jag mig att inte krossa hans hjärta. Varken han eller hans hjärta var värd det. Nicki och Jenny fick göra vad de ville. Men jag var inte känslolös.  Kyssen tog slut fortare än jag ville. Justin la sin panna mot min och vi stirrade i varandras ögon.
”Justin kan du lova mig en sak?”
”Självklart shawty.”
”Lovar du att vi kommer hålla kontakten även om du blir känd?”
”Jag lovar.” sa han och blinkade med ögat.

I promise.



Och det var nånting han inte höll.



Jag är ingen bilexpert så jag fick söka runt för att hitta ganska normala personbilar (Okej Justins bil blev väl inte direkt normal men what ever) annars hade det nog blivit värsta ferrari eller nått, haha.
Men jag hoppas ni gillar det. 
Minst 2 kommentarer för nästa.

 

 


Comments
POSTAT AV: Emelie

Jätte bra! <3

POSTAT: 2013-01-03 / KLOCKAN: 21:58:13 / URL: http://bieberrstorys.blogg.se



POSTAT AV: Ebba

Sjukt bra!!
Älskar din novell!

Svar: Tack så mycket! :)
Celeb Novell

POSTAT: 2013-01-03 / KLOCKAN: 22:00:40 /



POSTAT AV: Bella

Ge mig MERA <3 du har talang :)

POSTAT: 2013-01-04 / KLOCKAN: 01:03:23 /



POSTAT AV: vickan

skit bra. längtar tills nästa kapitel <3

POSTAT: 2013-01-04 / KLOCKAN: 15:43:02 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback