KATEGORI: ✔ 1.Love never dies

Kapitel 12 - Wow


Previously:
”Jag har hört en massa bra saker om dig.” jag kollade på Justin  som rykte oskyldigt på axlarna. Direkt vi kom ut ur parkeringen kom en massa paparazzi fram och ställde en massa frågor som ”vem är hon?” ”är hon din flickvän?” Kenny gjorde sitt bästa för att putta bort dom och när vi kom in i byggnaden fick vi flera vakter men även flera fans och paparazzi.
”Är du okej?” frågade Justin.
Jag nickade bara. Jag hade handen för ansiktet men jag tror de fick flera bilder på den. Justin skrev autografer till så många fans han kunde innan vakter puttade bort dom. Till slut försvann när alla fick vad de ville ha så försvann de och vi kunde få en ganska lugn shoppingstund i alla fall. För första gången kollade jag upp och fick världens största chock.



Lina blev stel helt plötsligt. Jag följde hennes blick och såg att David och Selena satt på en bänk några meter ifrån oss. De var inte själva utan det satt en kille och en blondhårig tjej framför dom. Men det som nog sved mest var nog att Selena satt i Davids knä.
Jag la en hand på Linas korsrygg innan jag puttade henne därifrån. De få paparazzi som var kvar blev helt galna av den lilla beröringen men vi struntade i dom. Jag kände fortfarande hur Lina var spänd i hela kroppen.
”Hey slappna av, de kommer få igen på festen.”
Hon nickade och jag kände hur hon slappnade av någorlunda. Vi fortsatte gå till Lina stannade.
”Jag vill gå in där.” sa hon med ett leende och nickade mot Forever 21.
Jag gjorde som hon sa och snart stod vi bland en massa klänningar. Tillslut hade hon valt två stycken klänningar som hon skulle prova.
”Du får vara med och bestämma.” sa hon och försvann in i omklädningsrummet. Jag svarade inte utan bara gick och satte mig på soffan och väntade tills hon skulle komma ut.
Den första klänningen var blå med svarta detaljer och den andra klänningen var beige med svarta dekorationer på axlarna.
”Jag tar nog båda två.” sa hon när hon stod i sina vanliga kläder framför mig med de båda klänningarna på varsin galge.
”Vad sägs som att du tar båda och jag betalar?” sa jag.
”Glöm det.” sa hon.
”Precis lika envis.” muttrade jag.
”Vi låtsats att jag inte hörde det där.”
Jag följde inte med henne till kassan på grund av alla tjejer som skulle freaka ut om dom såg mig.
”Vart ska vi gå nu då?” frågade hon när hon kommit tillbaka.
”Till G-star.”
Hon nickade och följde med. Det gick betydligt fortare för mig än vad det gjorde för henne.
”Du behövde egentligen inte de där kläderna, eller hur?” frågade hon och nickade mot min kasse.
Jag skrattade innan jag sa ett enkelt nej. Vi fortsatte gå runt till bådas ögon fastnade på en skobutik. Vi började gå dit. Lina gick till klackskorna medan jag gick till alla supraskor.
”Jag hade valt tre par supras och Lina var på väg mot kassan med ett par svarta pumps.”
”Jag betalar och inga nej.” sa jag bestämd.


Jag suckade innan jag gav honom pumpsen.
”Ska vi gå och fika lite och sen går vi hem?” frågade jag när han hade kommit tillbaka.
Sagt och gjort. När jag skulle gå in till caféet krockade jag med nån.
”Förlå..-”
”Lina.”
Snälla säg att jag bara drömde den där rösten. David var på väg att dra in mig i en kram men jag puttade bort honom.
”Bort med tassarna. Du och jag kommer ha ett snack sen men just nu kan du lika gärna försvinna.” sa jag hårt.
Justin började skratta och David kollade förvånad på oss. Jag viftade med handen i en gest att han skulle flytta sig så vi kunde gå förbi honom. Väl inne beställde vi varsin muffins och milkshake.
”Tuff brud.”  sa Justin när vi satt oss.
”Han ska få se på ett och annat ikväll.” sa jag och båda skrattade.

”Hallå?” ropade jag när jag kommit hem.
”I köket.” ropade pappa.
Jag tog av mig mina Jeffrey Campbell innan jag traskade in till köket. Där satt pappa och kollade på Mel när hon åt upp sin yoghurt.
Jag sa hej till båda innan jag förklarade för pappa att jag skulle på fest ikväll med Justin. För säkerhetsskull sa jag David och Selena så pappa inte skulle tro att jag och Justin skulle på nån club och bli fulla. Han nickade.
”Var försiktig bara.” sa han.
Jag nickade och sprang upp till mitt rum. Klockan var 17.00 så jag hoppade in i duschen. Vi skulle till festen runt klockan 20.00 så jag stod i duschen ett bra tag. Jag passade på att raka benen och göra en hårinpackning. När jag var klar virade jag en handduk runt mig och gick ut. Jag tvärstannade vid badrumsdörren när jag såg vem som satt på min säng.
”Justin, sluta med att hoppa fram närsomhelst.” sa jag och la handen för hjärtat.
”Förlåt jag ska gå ut.” sa han och var på väg ut men jag stoppade honom.
”Du kan sitta där, jag ska ändå gå till min WIC.
Han nickade och satte sig ner igen och jag skyndade mig för att sätta på mig kläder. Vad fan sa jag att han fick stanna för? Jag skakade på huvudet och satte på mig en mjukisdress eftersom det fortfarande var för tidigt att sätta på sig klänningen.
”Så vad gjorde du i mitt rum?” frågade jag när jag kommit tillbaka.


Vad ska jag svara? Jag kan inte säga att jag saknade henne. Till slut harklade hon sig och jag förstod att min tänketid var slut.
”Jag vet inte.” suckade jag och var beredd på att hon skulle tvinga mig säga sanningen.
Hon nickade innan hon satte sig bredvid mig.
”Det är lugnt. Men behöver inte du göra dig i ordning också?” frågade hon och jag pustade ut.
”Jag duschade hemma och kläderna ligger där.” sa jag och nickade mot väskan som låg på golvet bredvid dörren.”
”Hur ska vi göra ikväll då?” frågade jag för att byta samtalsämne.
”Vi får väl vara vanliga först och sen ställer vi dom mot väggen.” sa hon.
”Vi gör det samtidigt, på samma plats man vet aldrig vad dom har för tricks och lögner  för att få oss tillbaka.”
Hon nickad men brast sedan ut i skratt. Jag kollade oförstående på henne.
”Vi låter som värsta FBI agenter eller nått men vi gör som du sa. Men nu ska jag fixa mig.” sa hon och gick till spegeln för att börja torka håret.
Det enda jag behövde göra var att sätta på mig kläder och fixa håret lite så jag la mig bekvämt i sängen och kollade på henne.
”Justin?” frågade hon plötsligt.
”Ja?”
”Kan du hjälpa mig platta håret här bak?” frågade hon och drog handen på sitt bakhuvud för att tydligare visa vad hon menade.
”Visst men var beredd på att det inte kommer se bra ut.”
Hon skrattade bara.
”Det blev ju bra.” sa hon när jag var klar.
Men ändå drog hon plattången genom håret några gånger till, tjejer är verkligen petnoga. 
”Jag lånar badrummet.” sa jag och drog med mig väskan för att kunna byta om.
Hon nickade bara lite och fortsatte att sminka sig.
Jag gick in till badrummet och bytte kläder, det fick bli en vanlig T-shirt och sen ett par vita jeans och Supras.
”Wow.” sa jag när jag kom ut.
”Ser du nått du gillar?”
”Definitivt.”
Hon började rodna men vände inte bort huvudet utan fortsatte att kolla på mig.
”Du ser inte heller dum ut.”
”Tack.” sa jag och log.

Hennes klackskor klickade mot marken när vi gick mot salen där partyt skulle hållas.
Musiken dunkade i huvudet men vi fortsatte att dansa. Det enda jag druckit var vatten och Linahade väl inte heller druckit nånting mer än en cider. Selena hade försvunnit efter ett tags klängande på mig. David hade jag inte heller sett nånting mer av än när han ”välkomnande” Lina med en kyss. Jag höll på att spy.


”Ska vi gå ut?” skrek jag och Justin nickade.
Jag tog Justins hand och drog med honom till dörren. Det känns precis som för tre år sen när jag och han var på festen. Våran sista kväll.
Vi hade gått ett tag tills vi hörde ljud av nån som stönade.
”Jag chansar på att det är Selena.” sa jag.
”Vi kollar.” sa Justin och vi följde stönljudet.

”Har ni trevligt?” sa jag stelt

Do you have a good time?


 

Försökte mitt bästa med att variera mellan deras perspektiv. Hur tror ni det kommer gå?
Kommentera.

Comments
POSTAT AV: Emelie

Jätte bra! <3

POSTAT: 2013-01-08 / KLOCKAN: 20:20:01 / URL: http://bieberrstorys.blogg.se



POSTAT AV: Fanny

Meeeeeer :D

POSTAT: 2013-01-08 / KLOCKAN: 20:45:40 / URL: http://juustinbiiebernovell.blogg.se



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback