KATEGORI: ✔ 1.Love never dies

Kapitel 10 - Do you know each other?

 
Previously:
”Vad gör du?” frågade hon chockad. 

Jag skrattade innan jag gick till kassan för att betala för henne. Jag hörde henne ropa nått men jag brydde mig inte. Kassörskan log mot mig när jag kom fram.
”Varsågod.” sa jag och gav kassen med underkläderna till Lina.
”Men varf...-?”
Jag avbröt henne genom att trycka mina läppar mot hennes.
”Jag vill att du ska se sexig ut.” viskade jag mot hennes läppar och bet min egen. Hon tryckte sina läppar mot mina. 
”Jag vet att det är tidigt att säga detta men jag kan verkligen inte hålla mig. Jag älskar dig.”



På insidan log jag och hade fjärilar i magen men på utsidan visade jag inget. Pokerface. Jag hade bara lust att retas med honom. Han kollade nervöst på mig och till slut såg han så rädd ut så jag slängde mina armar runt hans nacke.
”Jag älskar dig med.” viskade jag i hans öra.
Jag hörde honom sucka.
”Du skrämde livet ur mig Lina.” sa han.
Jag svarade inte utan bara la min hand på hans kind och tryckte läpparna mot hans. Kyssen var verkligen laddad och jag kunde inte få nog men sen kom jag på vart vi befann oss så jag avbröt kyssen och han kollade besviket mot mig.
”Ska du köpa nånting mer?” frågade jag och lutade pannan mot hans.



Han funderade en stund innan han drog mig till en skoaffär med bara supra skor. Jag följde med David till en hylla med där han valde ut en massa Supras i olika färger. Jag skrattade bara. Han kollade oförstående mot mig. Jag skakade bara på huvudet och gav honom en snabb puss på munnen. Han kollade ännu en gång besviket mot mig och jag förstod honom. Jag retade ju honom till max och jag antar att jag kommer få igen när vi kommer hem.
”Ska jag prova dessa? frågade han och höll fram 3 par Supras.
Jag blinkade.
”Hade du inte typ 50 par i händerna nyss?” han skrattade bara och gick och satte sig på en bänk för att prova skorna.
Han kunde inte bestämma sig så han tog alla par. Den ena var guldig, en annan var svart och limegrön och den sista var vit och svart. Vi ställde oss i kö. När han hade betalat gick vi till bilen för att åka hem till mig. Han fick köra även denna gång.
”Hur kändes det att vara hos Justin då?” frågade han när vi hade kört i några minuter.
”Hemskt, direkt efter att jag hade skakad hand med honom skyndade jag mig till badrummet och bröt ihop.” sa jag och min röst tjocknade.
”Gumman då.” sa David och la en hand på min lår.

”Hallå?” ropade jag när vi gick igenom ytterdörren.
”I vardagsrummet.” ropade pappa.
Vi tog av oss skorna och gick in i vardagsrummet där hela familjen satt + Pattie och Justin.
Jag sprang fram till Mel och kramade om henne.
”Hej hade ni roligt?” frågade mamma och kollade roat på oss.
”Hej, jadå. Vad har ni gjort då?” sa jag och log.
”Nej inget speciellt.” sa mamma.
Jag nickade och gick tillbaka till David som stod och pratade med pappa om bilar. Pappa känner Davids familj smått så det blev inte så stelt mellan dom.
”Ska vi gå upp?” frågade jag och avbröt pappa mitt i mening om nån bilmotor.
”Visst.”
Jag drog med honom upp till mitt rum. Där vi la alla kassar vid min säng.
”Vet du vad?” frågade han med ett lömskt leende.
Jag skakade på huvudet.
”Nu är det min tur att reta dig.” sa han och tryckte sina läppar mot mina. Vi backade tills jag kände att mina knän vek sig och vi landade på sängen.
”Jag älskar dig.” viskade han när hans läppar var vid min hals. Han hittade min svaga punkt och jag stönade tyst.
Ett flin spred sig på hans läppar.
”Jag älskar dig med.” sa jag tyst.
Precis när jag njöt som mest avbröt han självklart allt.
”Du måste skoja med mig!” sa jag och kollade surt mot honom.
Han skakade på huvudet och flinade.
”Ska vi gå ner och äta nånting?” frågade jag och kände hur magen kurrade.
Han började gapskratta, jag gick surt förbi honom till dörren för att gå ner. Men det jag inte var beredd på var att han skulle slänga mig över axeln. Jag sprattlade och skrattade tills jag fick ont i magen.
När vi kom ner för trappan hann jag få en skymt av en tjej som satt bredvid Justin och han höll hennes hand. Vad trodde jag, att han som är så känd men framförallt snygg inte ska ha en flickvän?
Jag hann inte se vem det var förrän David drog med mig till köket. Äntligen släppte han ner mig.
”Vad vill du ha?” frågade jag sockersött.
Han kollade misstänksamt på mig men rykte sedan på axlarna. Jag gick till kylen och fann två pizzabitar som jag la i mikrovågsungen. Jag skulle precis sätta mig när han drog mig till sitt knä och tryckte läpparna mot min hals. Han fortsatte kyssa mig men vi blev avbrutna när vi hörde en harkling bakom oss. Jag kände genast igen att det var pappa.
”Jaha här sitter ni och myser.” sa han och drog fram ett glas för att fylla den med vatten.
Jag rodnade och kollade ner. David verkade inte vara ett dugg bekymrad.
”Det är okej så länge ni skyddar er.” sa pappa och gick ut.
”Pappa.” skrek jag uppgivet efter honom men jag hörde bara hans skratt.
Jag kände Davids flin i nacken.
Vi åt upp våra pizzor och gick till vardagsrummet för att sätta oss med resten av company.
Nu hann jag att undersöka tjejen som satt bredvid Justin mer noga.
Selena.
Jag gick i alla fall fram för att hälsa och vara artig.
”Lina.” sa jag och skakade hand med henne.
”Sel…-”
”Selena.” skrek David glatt när han såg henne.
”Jag kollade oförstående på Justin och han kollade lika mot mig.
”David vad länge sen det var. Jag har saknat dig.”
De omfamnade varandra, jag vet inte om det bara var mina fantasier eller om de kramade varandra mycket längre och hårdare än en vanligt ”kompiskram”
”Känner ni varandra?” frågade Justin stelt.
Han gillade inte heller situationen.
”Ja, vi var nära vänner men vi tappade kontakten helt enkelt.”
”Nära vänner” är aldrig en bra sak, tänkte jag.

”Så det är fest imorgon hos en av mina kompisar och jag undrar om ni vill hänga på?” frågade Selena när vi satt på solstolarna vid poolen senare på kvällen.Mamma, pappa, Mel och Pattie hade gått hem till Justin så det var bara vi ungdomar kvar.
”Visst.” svarade David som om jag inte ens satt där.
”Eller?” frågade han och kollade mot mig.
Jag sa bara sure innan jag ursäktade mig för att gå på toa. Jag gick in i badrummet och låste dörren efter mig. Jag kände mig plötsligt illamående och innan jag hann tänka längre böjde jag mig över toalettstolen och lät pizzan som jag tidigare ätit komma ut. Jag ställde mig upp när jag var säker på att det inte skulle komma upp nått mer och sköljde ansiktet med kallt vatten. Jag satte mig i skräddarställning på golvet.
Tre knackningar på dörren fick mig att rycka till.
”Lina hur mår du?” hörde jag Justins röst utanför.
Istället för att svara öppnade jag dörren så han fick komma in. Han blev genast orolig.
”Lina?”
”Jag vet inte hur jag mår, allt jag kan tänka på är den där jävla kramen och nära vänner.” sa jag tyst.
”Du kan inte heller släppa det eller hur?”
Jag skakade på huvudet.
”Ska vi gå tillbaka så du får lite frisk luft?”
”Jag nickade bara och han hjälpte mig att resa mig upp.
När vi kom ut möttes jag av den största chocken någonsin. Selena satt i Davids knä och de kysste varandra. Jag kände att Justin blev stel i hela kroppen och var på väg ut men jag drog upp honom för trappan och stängde dörren efter mig. Tårarna började plötsligt rinna.
”Jag ska döda den jäve..-” sa han men avbröt sig när han såg att jag grät.
Han drog in mig i hans varma famn och jag lät tårarna rinna. Jag la min huvud på hans axel och lät tårarna rinna, hans T-shirt blev helt blöt. Han strök mig över ryggen och viskade lungande ord i mitt öra. Efter kanske tio minuter slutade tårarna äntligen rinna.


”Hur mår du?” frågade jag.
”Det var en dum fråga, svara inte på den om du inte vill.”
Hon skrattade lite, och jag log. Jag fick tjejen jag en gång älskade skratta.
”Har mått bättre. Själv då?”
”Samma som dig.” sa jag.
Det blev tyst men hon avbröt den efter ett tag.
”Kan vi typ låtsats att vi inte såg det där och sen gör vi bara slut med dom på festen eller nått?”
Det lät faktiskt inte som en dum idé fast sen kom jag på vem jag är.
”Jag skulle gärna ha gjort det om jag inte var jag.”
”Vad menar du?”
”Pressen skulle hitta på en massa rykten om att jag har gjort slut med Selena och bla bla bla.”
”Oj jag glömde.” jag sprack upp i ett leende när hon sa så, var det så enkelt för henne att bara var med mig och inte Justin Bieber, världens kändaste tonåring?
”Vi ger det ett försök, för jag kan inte vara ihop med henne efter allt hon har gjort.” sa jag.
”Har Selena vart otrogen flera gånger?” frågade hon chockad.
Jag nickade ”Jag har alltid tagit tillbaka henne men när jag såg dig igår ville jag inget hellre än att dumpa henne.”
Hon rodnade och kollade bort.
”Hey, du är söt när du rodnar.”
”Ska vi gå ner så dom inte undrar för mycket?” frågade hon och bytte samtalsämne.
Jag nickade och vi ställde oss upp. Lina gick till badrummet för att sminka om sig en snabbis så de inte skulle se att hon har gråtit innan vi gick ner. När vi kom ner så satt de och pratade om gamla minnen men när de såg oss avbröt de sig.
Selena kollade på mig som om inget hade hänt innan hon reste sig upp för att trycka sina läppar mot mina. Det kändes som om jag skulle spy men jag gjorde mitt bästa för att besvara kyssen.
Jag ville inget hellre än att dumpa henne redan nu men jag kontrollerade mig själv.


Det händer inte så mycket just nu men snart.. =)
Kommentera.


Comments
POSTAT AV: Emelie

Jätte bra! <3

POSTAT: 2013-01-06 / KLOCKAN: 20:16:07 / URL: http://bieberrstorys.blogg.se



POSTAT AV: Manar

Sjuuuukt bra! :D Mer, mer, mer, mer!! :D

POSTAT: 2013-01-06 / KLOCKAN: 21:17:08 / URL: http://manarbieber.webblogg.se



POSTAT AV: Julia

yeeees, nu börjar lina tolerera Justin mer och mer!! awesome!

POSTAT: 2013-01-06 / KLOCKAN: 23:53:02 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback