KATEGORI: ✔ 1.Love never dies

Kapitel 28 - Perfect

Previously:
”Vad är schemat för idag?” frågade Justin när vi hade ätit klart.
Gud vad gott det var!
”Jag har intervju klockan två och Ryan och Chaz ska med men efter det är jag din.”
”Vad bra själv ska bort till studion och försöka sjunga lite och värma upp rösten, Nicky ska följa med men jag kommer säkert hem till klockan tre, så då kanske vi kan bada i poolen eller något.” svarade jag glatt.
”Självklart.”




Egentligen hade jag ingen intervju utan jag var tvungen att åka och fixa en advokat till polisförhöret.
Mannen som hade pratat med mig i sjukhuset var en polis fast han hade haft kostym på sig för att inte få onödig uppmärksamhet – fast det fick han ju ändå – tack vare mig.
De tror sig ha hittat de misstänkta som misshandlade Lina – ja de, närmare bestämt tre stycken.
Han hade berättat att vi ska ha polisförhör nästa vecka på måndag – om 5 dagar – och vi behöver en advokat för lite längre fram för allt detta kommer hamna hos domstolen. Lina vet ingenting. Polisen hade tvingat mig att berätta för henne så fort som möjligt. Hon som har mått bättre nu än någonsin förut, så kommer glädjedödaren här – jag. 
Ryan och Chaz vet om det. De ska följa med som ett ”stöd.”
Kenny kommer också vara med men mest för min säkerhet.
Jag har tänkt att berätta men det kommer aldrig någon lämplig tillfälle. Jag fick en klump i magen av att ha hållit något så stort bakom hennes rygg.
Justin skärp dig, berätta så fort du har tillfälle.
Men det kommer aldrig någon bra tillfälle, tänkte jag hysterisk.
Jag skakade på huvudet,  jag måste sluta med att ha inre dialoger med mig själv.
Vid det här laget hade vi klivit ut ur bilen och börjat gå mot den stora byggnaden.



”Nicki är du klar?” ropade jag.
Jag stod vid ytterdörren och försökte få på mig skorna.
”Du behöver inte skrika och som svar på din fråga så ja.”
Jag hoppade till av hennes röst som lät mycket närmare än jag trodde och tappade bilnycklarna på golvet.
”Sluta skräms.” sa jag och hon brast ut i skratt.
Har jag allt med mig? Nycklar, plånbok, mobil, medicin. Japp allt är med.
Killarna hade åkt iväg för ungefär 40 minuter sen och jag hade en kvart på mig innan jag skulle vara i studion.
”Det gör väl ingenting att jag lånade kläder av dig?” frågade Nicki.
”Nejdå.” sa jag och log.
Hon hade ett par mörka shorts med en vit linne och hon piffade upp hela outfiten med en ljusrosa cardigan och ett par beigea boots.
Själv hade jag en knallröd kort klänning med en beige kavaj och ett par ballerinas.
”Du har ju ändå så det räcker.” sa hon och viftade med sin pekfinger mot mig.
Jag skrattade.
”Jaja, men nu åker vi.” sa jag. Jag ropade ett hejdå till familjen som satt i köket och fick ett hejdå tillbaka innan jag öppnade dörren.
Blixtarna bländade mig, men som tur var Jacob – min livvakt – utanför och hjälpte oss. Tycker ibland så synd om honom, jag menar vem vet hur länge han stod här ute och blev bländad av blixtarna, fast samtidigt är det ju han som har valt detta jobb.
Han puttade undan paparazzoerna och vi skyndade oss till bilen. Jag pustade ut och blinkade flera gånger för att få tillbaka min syn.

                                                                                                               •

"Försök och få till dom högre tonerna i
Call it a curse
Or just call me blessed”

Jag nickade och försökte hålla in skrattet över hur Dans röst lät. Ljust och tjejigt. Jag såg ur ögonvrån hur Nicki flinade för sig själv där hon satt i soffan.
Jag skulle börja på en ny låt ”Marilyn Monroe” , det var väldigt svårt att få till de höga tonerna. Men jag tänkte hela tiden på ”never say never” så jag gjorde mitt bästa vilket inte har funkat så bra ännu. Jag suckade till smått innan jag såg hur Dan satte på musiken igen och jag satte på mig hörlurarna innan jag började sjunga refrängen och gjorde allt för att få till de höga tonerna.

Call it a curse
Or just call me blessed
If you can’t handle my worst
You ain’t getting my best
Is this how Marilyn Monroe felt felt felt felt?
Must be how Marilyn Monroe felt felt felt felt

”PERFEKT” skrek Dan och jag hoppade till.
Jag tog av mig hörlurarna innan jag gick ut för att se hur det lät.

”Här är första versen.” sa han och tryckte på några knappar innan musiken började flöda ut ur högtalarna som satt lite överallt på väggarna.

I can be selfish
Yeah, so impatient
Sometimes I feel like Marilyn Monroe
I’m insecure yeah I make mistakes
Sometimes I feel like I’m at the end of the road

I can get low I can get low
Don’t know which way is up
Yeah I can get high, I can get high
Like I could never come down

”Vad tycker ni?” frågade Dan och vände sig mot Nicki och Liam.
De klappade för fullt och tjoade bort vid soffan. Jag rodnade och kollade ner i min knä.
”Du ska ta åt dig av bra saker så säg tack nu och buga.” sa Dan med skådespelat allvarlighet.
Jag reste mig upp böjde på överkroppen, jag överdrev rörelsen till 100% så mitt hår blev helt kaos när jag ställde mig rätt igen.
Dan och Nicki skrattade för fullt medan jag drog fingrarna igenom håret för att det ska se normalt ut igen.
”Refrängen får du höra lite längre fram för jag är inte riktigt nöjd just nu. En sak till, du är ledig nu i 3-4 dagar för jag ska åka bort.” sa Dan och jag log stort och nickade.
”Men..” fortsatte han.
Mitt leende tonade bort lite - vuxna och deras ”men.”
”Förstör inte din röst och skrik inte för mycket bara för att du inte är under min uppsikt.”
Jag nickade ännu en gång och leendet växte sig tillbaka på mina läppar.
”Vi är klara för idag så nu kan ni åka hem så syns vi igen om några dagar. Hejdå.”
Jag och Nicki sa ett varsitt hejdå innan vi studsade ut ur rummet med Jacob efter oss.


Yes, advokaten var klart så nu var det bara att berätta för Lina, men inte ikväll.
Vi ska bara ha roligt och allmänt mysigt ikväll. Den positiva känslan som jag hade inuti mig gick inte att beskriva.


 

Blev ett långt kapitel! ^^
I nästa kapitel kommer de köra sanning eller konka så om ni kan några roliga frågor eller något sånt så kan ni skriva det i kommentarerna så tar jag med frågorna i kapitlet.
Kommentera babes ♥♥


Comments
POSTAT AV: Emelie

Jätte bra! <3

POSTAT: 2013-02-24 / KLOCKAN: 18:51:03 / URL: http://bieberrstorys.blogg.se



POSTAT AV: Anna

När kommer nästa inlägg upp?:) föresten är David och Dan samma person, förlåt men jag blev lite förrvirrad men annars så var kapitlet lika bra som alla andra kapitel!:)

POSTAT: 2013-02-24 / KLOCKAN: 21:27:13 /



POSTAT AV: Fanny

Jätte bra. Meeeeeeeeer :D

POSTAT: 2013-02-24 / KLOCKAN: 22:52:06 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback