KATEGORI: ✔ 1.Love never dies

Kapitel 47 - You can't have a rainbow without a little rain.

 
Previously:
Jag drog båda händerna genom mitt hår och kollade smått ner i golvet.
”Med vem var han otrogen?”
Jag sväljer och höjer blicken sakta och möter hans ögon.
”Selena.” viskar jag och blinkar bort tårarna.
”Va?! Varför?” nästintill skriker han.
”Jag vet inte! Han vet att jag hatar henne, men ändå hånglar han med henne.”
”Hånglade de?” frågar Twist med stora ögon.
”Ja… jag bara… förväntade det aldrig från honom.”
”Han hade alltid känslor för Selena. Alltid.” säger Twist tyst.
”Va?” frågar jag sårat.
 

”Jag är ledsen Lina, men jag är en av Justins bästa vänner. Han berättar allting för mig – en gång berättade han att han fortfarande älskar Selena.” säger Twist.
”Men… han sa till mig att jag var den enda för honom… att jag var hans allt.” säger jag och kollar ner i mitt knä.
”Han ljög… jag säger inte detta för att såra dig utan jag säger detta för att du inte ska bli sårad i framtiden.
Jag försöker blinka bort mina förbaskade tårar men dom börjar rinna så jag lyfte upp handen och strök bort dom.
Hur kunde jag lita på honom?
”Vad är det där?” frågar twist ängsligt och har blicken fast på mina händer som nu låg i mitt knä igen.
Snälla säg att han inte menar mitt skärmärket.
Vad ska jag svara? Jo jag har skärt mig för att få ut smärtan Justin orsakat mig.
Jag svalde och försökte komma på något bra.
”Ehm… jag råkade bränna mig förut.”
Perfekt svar, han kommer definitivt att tro på det, tänker jag ironiskt.
”Ljug inte Lina.” säger han och tar tag i min hand. Han studerar handleden noga.
”Du… har skärt dig själv?” frågar han skakigt.
Jag mumlar fram ett knappt hörbart ”ja” och biter mig nervöst i mitt underläpp.
”Orsakade Justin detta? Frågar Twist och lyfter huvudet så han kan möta mina ögon.
Jag nickar sakta. Han skakar på huvudet och pussar försiktigt min handled.
”Gör aldrig detta igen. Snälla.”
”Jag vet inte…”
Han kollar genom sina nördglasögon bedjande på mig.
”Varför?” frågar jag irriterad.
Det är min kropp och jag får göra vad jag vill med den.
”För att! Vill du verkligen skada dig själv för någon som aldrig var värd dig? Det kommer inte leda någonstans. Jag lovar.”
”Jag vet inte… jag känner mig vilsen utan honom.” mumlar jag och blickar in i hans ögon.
”Känn inte så. Jag är här.”
Jag vet inte vad som hände men plötsligt var jag i hans famn med mina armar runt hans midja och min haka på hans axel. Hans armar slingrade sig runt min midja och han borrade in ansiktet i mitt hår. Precis som Justin brukade göra.
”Du betyder mycket för mig. Jag gillar verkligen dig.”
”Jag gillar dig också.” mumlar jag och ett litet äkta leende börjar forma sig på mina läppar.
Han puttar mig försiktigt bakåt och kollar frusterar på mig. Mitt leende bleknar bort.
Vad är fel?
”Det är problemet. Jag gillar dig inte som en vän. Jag gillar dig som en…” Twist röst tonar bort och jag sitter förbryllat kvar.
”Som vadå?” 
”Lina, jag gillar dig som en flickvän.” säger han.
Var detta ett torrt skämt eller?
Jag stirrar in i hans ögon i väntan på ”jag skämtar med dig”-meningen, men inget sånt kommer fram.
”Nej det gör du inte.” mumlar jag med uppspärrade ögon
”Jo det gör jag. Du är fantastisk… vacker, och någon jag skulle älska att spendera tid med.”
Jag tar in hans ord men säger inget.
”Snälla ge mig en chans. Bara en.” säger han.



”Twist, du är en omtänksam person, men jag gjorde slut med… honom idag. Jag kan inte börja dejta hans bästa vän samma dag. Du är en otrolig rolig människa som förtjänar något bättre än mig. Jag skulle bara såra dig, och det vill jag inte. Jag bryr mig om dig, mycket. Du har blivit en väldigt bra vän till mig och jag vill inte förlora det.” säger jag och tar sedan ett djupt andetag.

”I kortare ord – du är en inte över Justin och har fortfarande förhoppningar om att det kommer blir du och han en dag. Visst. Här har du din mobil. Jag går nu.” säger Twist och aggressivt ger mig min mobil.
”Vänta!” säger jag och tar tag i hans hand.
”Den huvudsakliga anledningen till att jag inte vill ge dig en chans är att jag ska se om jag kan hoppa av turnén och kanske ta ett långt paus från allt detta.” säger jag och försöker visa med händerna för att göra mitt budskap tydligare.
”Va?” frågar Twist tyst.
”Ja jag orkar inte med pressen längre. Det blir bara för mycket.”
”Du kan inte ge upp allting. Allt detta du har jobbat på. Tänker du någonsin på första dagen av din karriär och den gnistan du hade? Låt inte Justin ta ner den – håll huvudet högt.”
”Jag kan inte. Det känns som om han ägde varje del hos mig. Till och med den gnistan.” mumlar jag och kollar ner i golvet.
”Alla människor vill ha lycka, ingen vill ha smärta. Men du kan inte få en regnbåge utan lite regn. Klättra upp från den här gropen Justin och Selena har satt dig i och försök se solen igen.”
Det var hans sista ord innan han vände ryggen åt mig och gick ut.
Han har rätt men jag har inte vågat inse det förrän nu. Jag ska kämpa – inte för att få Justin utan för att få min lycka. Justin gjorde inget misstag när han var otrogen han gjorde ett val. 


Förlåt om ni tyckte det blev kort. Har slitit med det hela förmiddagen.
Tyckte ni att Twist borde ha fått en chans?
Vad tycker ni om att Lina börjar se ljust på saker och ting igen?
Kommentera. ♥


Comments
POSTAT AV: jasmina

meeeeeeer, nej hon borde inte ge honom en chans! När kommer nästa del?

POSTAT: 2013-04-18 / KLOCKAN: 18:57:24 / URL: http://minprivatblogg.devote.se



POSTAT AV: Anonym

Meerr!! Den e så bra! Dör snart!!!

POSTAT: 2013-04-18 / KLOCKAN: 19:06:37 /



POSTAT AV: LoveYou

Jätte bra!!! När kommer nästa???

POSTAT: 2013-04-18 / KLOCKAN: 19:19:37 /



POSTAT AV: vickan

jätte bra !! <3

POSTAT: 2013-04-18 / KLOCKAN: 19:37:52 /



POSTAT AV: Fanny

Jag tycker inte att Twist ska få en chans. Men meeeeeeeeeeeeeeer :D

POSTAT: 2013-04-18 / KLOCKAN: 19:46:51 /



POSTAT AV: Tilde

Grymtt!!!! Snälla nästa n! Hon borde inte ge honom en chans! Snälla !

POSTAT: 2013-04-18 / KLOCKAN: 20:23:48 / URL: http://eatsleephandball.blogg.se



POSTAT AV: Emelie

Sjukt bra! <3

POSTAT: 2013-04-18 / KLOCKAN: 21:12:42 /



POSTAT AV: Anonym

Jaaaaa, jag tycker att han ska få en chans o de blir lite drama o kanske på nått set så faller twist o selena o hon blir sårad o justin stötar henne

POSTAT: 2013-04-18 / KLOCKAN: 23:14:44 /



POSTAT AV: Maria :*

Meeeeeeeeeeer!! Tjejen du är så grym,om jag inte hade gillat din novell skulle jag slutat läsa den.Men jag älskar din novell och du är verkligen grym!!

POSTAT: 2013-04-19 / KLOCKAN: 17:48:31 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback