KATEGORI: ✔ 1.Love never dies

Kapitel 41 - I would just ... die

Previously:
Tjejerna märkte att någonting var fel och det slutade med att jag berättade precis allt. Från att Nicki åkte hem igår tills det Selena gjorde mot mig och Justin några månader tidigare,
”Jävla bitch!” utbrast Kayla och gjorde nån rörelse med händerna.
Det kändes skönt att prata med några när Nicki inte var här.
Alexia och Leah nickade för att visa att de höll med.
”Tack för att ni finns.” sa jag helt från ingenstans.
”Aw tack för att du finns. Utan dig skulle vi inte ha känt varandra.” sa Alexia.
”GRUPPKRAM!” skrek Leah.
Vi alla började skratta innan vi slängde armarna runt varandra.


 

Senare samma kväll när jag skulle till mitt och Justins gemensamma hotellrum hittade jag Selena och Twist där. De stod med ryggen mot mig.
När kom Twist hit? 
Justins rygg var tryckt mot dörren och det såg ut som om de försökte övertala honom. Man såg på hela honom hur han inte gillade situationen. Mina steg ökade takten.
”Hej babe.” sa jag och log brett.
Justins ansiktsmuskler slappnade av  och hela han sken upp som en sol när hans blick mötte min.
Han puttade sig fram mellan Twist och Selena och styrde stegen mot mig. Jag såg ur ögonvrån hur Selena lade armarna i kors över bröstet och såg allmänt irriterad ut.
Jag mötte hennes blick och mitt leende blev bredare. Allt för att göra henne svartsjuk.
Justins starka armar omfamnade mig hårt och avbröt mina tankar. Jag slingrade armarna runt hans midja.
”Du anar inte hur glad jag är att du kom precis nu. De försökte få mig att gå med på en filmkväll.” mumlade han lättad i mitt öra.
Jag blev smått irriterad, för jag vet att Justin bara vill ha lugn och ro kring sig efter konserter – samma sak med mig – men sen slog en brilliant idé mig som en blixt från himlen.
”Det kan vi väl göra.” viskade jag i hans öra och kände hur han ryste till.
Han lutade bak överkroppen ifrån mig och letade efter tecken ifall jag var seriös. Men sen klarnade någonting i hans blick.
”Allt för att göra henne obekväm?” mumlade han fram och ett leende började ta plats på hans läppar.
”Allt.” sa jag och besvarade leendet.

Jag fick välja film medans de andra gick och bytte om. The Grudge.
Twist och Justin kom snabbt tillbaka med gråa mjukisbyxor båda två och varsin T-shirt.
Selena hade fått låna badrummet i vårat sovrum.
Twist satte sig i den enda fåtöljen i rummet medans jag satte mig i tvåsitssoffan. Justin gick till köket och jag antar att han skulle hämta någonting att äta.
”Så hur går livet?” frågade Twist efter nån knäpptyst minut förutom skramlet från köket.
”Bara bra, själv?”
”Bra.”
Och där dog samtalet ut. Jag kände ur han kollade på mig lite då och då men det var inget jag besvarade. Hela situationen kändes obekväm.
Snart kom Justin ut med två chipsskålar och la den ena i Twist knä och den andra på bordet.
”Jag känner dig.” sa Justin och Twist började skratta.
Justin satte sig i soffan bredvid mig och jag gjorde det bekvämt för mig – huvudet i hans knä. Hans händer började snabbt leka med mitt hår.
Vi blev snabbt rastlösa i väntan på Selena.
Min blick vandrade i rummet och tills den mötte Twist ögon. Han stirrade och det kändes snabbt obehagligt.
Jag höjde ögonbrynen i en frågande gest men han skakade bara på huvudet och drog blicken mot golvet.
Snart hörde jag hur sovrumdörren öppnades och Selena kom ut.
Hennes outfit var utmanande och jag blev så irriterad. Kan hon inte bara sätta på dig kläder – riktiga kläder inte ett tight vit linne som inte ens täcker halva hennes mage och ett par hotpants?
Jag var upp över öronen förbannad men visade det inte. Hon la sin väska vid hallen och kom snart tillbaka och betraktade hur vi satt. Hon bitchblickade mig snabbt innan hon förde stegen mot den lediga soffan.
Jag kände Twist obehagliga vibbar men så snart han fastnade i filmen försvann dom.
En timme hade gått och jag hörde Selenas 104:e suck. Hon tappade humöret ännu mer efter varje kyss jag och Justin utförde. Filmen var nog inget någon av oss – förutom Twist – la något större uppmärksamhet på.
10 minuter till och hon gick ut till hallen och snabbt hörde jag ytterdörren smällas igen. Twist hoppas smått till och jag flinade smått. Dels för att Selena försvann och dels för att det såg roligt ut.
”Vad hände?” frågade han oförståendet.
Jag och Justin ryckte på axlarna och Twist satte sig upp från sitt halvliggande position och la chipsskålen på bordet.
”Jag ska nog också gå så ni får sova. Resten av filmen får vi se någon annan gång.” sa han och reste sig upp.
Vi nickade och jag sa ett snabbt hejdå som han besvarade. Justin reste sig upp och följde honom till dörren. Jag började plockade undan skålarna.
Mina tankar fördes åt Twist. Hela han gjorde så att min mage gjorde uppror.
Det kommer inte sluta bra.
Snart kom Justin tillbaka och vi borstade tänderna snabbt och la oss sedan i den stora mjuka sängen.
Hans arm slingrade sig runt min midja.
Imorgon var det bara en konsert på kvällen annars var vi lediga hela dagen.
”God natt Juju.”
”God natt babe.”
Han kysste mig på hjässan och jag somnade med ett leende på läpparna.


-
Jag och Justin hade beställt roomservice. Så nu satt vi i vardagsrummet och åt frukost.
Det knackade på dörren och jag kollade på Justin med en blick som tydde ”är det något till dig?”
Han skakade på huvudet och jag drog morgonrocken tätare mig och reste mig för att gå och låsa upp dörren.
Där stod Selena.
”Hej…” säger hon.
”Vad gör du här?” frågar jag stelt.
Slipper man aldrig henne?
”För att hämta några saker jag glömde igår.”
Jag suckar. Jag skulle kunna ha hämtat dom åt henne men jag orkar inte vara artig.
”Gör det snabbt.” säger jag och flyttar till sidan så hon kan komma in.
”Vänta, jag måste vänta på min assistent.” utbrister hon och kollar över sin axel.
”Vilken assistent?” frågar jag och följer henne blick.
Snart kommer en lång brunette fram. Hon var sockersöt om jag ska vara ärlig. Hennes kropp skulle vem som helst döda för. Det såg ut som om hon var beredd att gå på en Victoria Secret catwalk här och nu.



De säger varsitt hej till varandra och Selena är på väg att dra in brunetten också men jag stoppar dom.
”Woah, vänta. Är det två av er?” frågar jag förvirrad.
”Hon är min assistent och följer mig överallt och detta tar bara 2 minuter så kan du vara snäll och flytta på dig lite?” säger Selena som om hon äger stället.
”Jag behöver ett  ”snälla.” säger jag och lägger armarna i kors över bröstet.
Selena himlar med ögonen och hennes assistent slash modell puttar till henne lätt i sidan.
”Säg det bara.”
Selena grymtar till och stirrar på mig.
”Snälla kan du flytta på dig.”
”Det lät bättre.” säger jag och gör som hon säger.
Selena går in och ställer sig i hallen i väntan på brunetten som stänger dörren efter oss och vänder sig sedan mot mig.
”Miranda.” säger hon och sträcker fram handen.
”Lina.” säger jag och skakar henne hand.
Naglarna var filade och snyggt målade i en röd ton.
Jag börjar gå mot vardagsrummet där Justin nu sitter i jeans och T-shirt istället för morgonrock.
Jag går fram till honom och sätter mig i hans knä. Han lägger armarna runt mig och kollar oförståendet på Selena.
”Hon ska hämta några saker hon glömde igår.” mumlar jag i hans öra.
Han vänder blicken mot mig och nickar. Snabbt trycker han läpparna mot mina.
Selenas harkling avbryter oss och jag blänger på henne men hon ger mig bara ett sockersött leende.
”Sovrummet vet du vart det är så det är bara att hämta dina grejer.” säger jag medans irritationen ökar inom mig.
”Miranda, det är ditt jobb.” säger Selena istället.
”Kan du visa mig sovrummet Lina?”
Jag nickar bara mot sovrumsdörren och hon suckar.
”Snälla?”
Nu var det min tur att sucka. Jag drar bort Justins armar och går till sovrummet med Miranda efter mig.
Selena och Justin börjar hälsa på varandra men ljudet av deras röster kaps när Miranda stänger dörren.
Den där ljudisoleringsdörren gör mig bara ännu mer irriterad.
Känslan av att något kommer hända börjar bubbla i mig och jag tänker på att Selena och Justin är alldeles själva i vardagsrummet. Jag fick snabbt bråttom och var på väg att vända mig och gå ut men Miranda stoppar mig.
”Om du går ut, snor jag allt som är ditt.” säger hon och rynkorna tar plats i min panna igen.
Tjejen har problem.
”Du vet att du just sa det..?” säger jag misstänksam.
”Precis, så gå inte.”
”Okej…” mumlar jag och sätter mig på sängen medans Miranda går till badrummet. Hon börjar snart sjunga.
Det lät som en hund som ylade. Rösten var förfärlig.
Jag reser mig upp igen och tänker att jag kan göra lite nytta genom att göra mig iordning.
Min resväska är bredvid fönstret och jag går dit och drar upp ett par shorts och ett linne med en cardigan över.
Jag vänder mig mot fönstret och blickar ut mot den gråa staden.
Vädret var mulet och kallt för att vara Hawaii.
”Varför känns det som om jag ska förlora honom?” mumlar jag fram för mig själv.
Vad skulle jag vara utan Justin? Jag skulle känna mig värdelös, någonting som var i vägen.
Oälskad.
Det är därför jag inte kan förlora Justin. Jag skulle bara… dö.


DAAM DAAM! 
Vad tycker ni om den där skumma Miranda? Twist beter sig inte heller bättre.
Vad tror ni!?
Vad tycker ni om mina nya "perspektiv skyltar" ?
Nästa kapitel kommer innan påsklovet är slut. 90% säker på det iallafall.

Kommentera mycket! ♥


Comments
POSTAT AV: vickan

jag tror twist gillar lina :P bäst :)

POSTAT: 2013-04-06 / KLOCKAN: 18:31:10 /



POSTAT AV: Maria :*

Meeeeeeeer!!

POSTAT: 2013-04-06 / KLOCKAN: 18:35:47 /



POSTAT AV: Anonym

Jag tror Twist gillar Lina oxå + att Selena och Miranda är like sjuka i huvudet båda två. Får en dålig känsla av tjejen.

POSTAT: 2013-04-06 / KLOCKAN: 18:36:22 /



POSTAT AV: Emelie

Sjukt bra! <3

POSTAT: 2013-04-07 / KLOCKAN: 02:28:51 /



POSTAT AV: Tilde

Sjuuuukt bra <3

POSTAT: 2013-04-07 / KLOCKAN: 09:10:54 / URL: http://eatsleephandball.blogg.se



POSTAT AV: Fanny

Jätte bra. Meeeeeeeeer :D

POSTAT: 2013-04-07 / KLOCKAN: 18:06:05 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback