KATEGORI: ✔ 1.Love never dies

Kapitel 40 - Hello Hawaii!


Previously:
Stjärnklar himmel, kalla vindar.
Han virar filten tätare runt oss och håller om mig.
”Ser du Karlavagnen?” undrar han och pekar mot himlen.
Jag ler – ler mot stjärnorna som ser ner på oss – och nickar.
Plötsligt hör vi fyrverkerier en bit bort. Han tar min hand och vi ställer oss vid kanten av berget.
Där borta – andra sidan av havet – förvandlas himlen till en färgsprakande dans som speglar sig i vattnet.
Vi står där tätt intill varandra, nära kanten med i vinden i ansiktet. 
När himlen återfår sina svarta nyanser vänder vi oss om. På andra sidan av berget syns fullmånen – den största jag sett.
Runt omkring oss är det mörkt, men där precis på berget lyser skenet från månen upp.
”Det här är att leva.” viskar han och kysser mig.
Då existrerar bara vi. Jag och Justin under månskenet



Ringsignalen från min mobil väckte mig nästa morgon. Jag stönade till innan jag i ett halvblind tillstånd försökte hitta den.
Jag stönade till igen när jag inte hittade den och slog upp ögonen och bländades av ljuset. Jag började blinka några gånger för att få ögonen vana till ljuset. Ringsignalen höll på fortfarande och jag grymtade till innan jag satte mig upp ur sängen och fick se mobilen på mitt databord. Varför la jag den där?
Jag reste mig upp ur sängen och gick obalanserat dit.
”Scooter” stod det på skärmen.

Jag la ner mobilen igen med ett flin på läpparna.
Scooter hade börjat det hela med att vi jag ska ha några konserter och intervjuer i Hawaii och att Lina och hennes crew skulle vara med för konserterna skulle vara gemensamma. Kanske någon duettsång men sen skulle vi sjunga våra egna låtar.
Jag och Lina i Hawaii i hela 2 veckor. Kan det bli bättre? Ja, egentligen
Vi kunde ha sluppit Selena.



-
Jag sjöng mina sista toner i Freedom innan Brianna tog över.
Jag var den som gjorde sista uppträdandet den här första kvällen i Hawaii av mig och Justin så mitt crew hade tagit tillfället i akt och fixat scenen riktigt grymt.
Det innehöll mycket rekvisita vilket var en av dom största anledningarna till att vi just gör detta på sista sången. Dom skulle annars aldrig hinna få bort det från scenen tills Justin skulle sjunga isånnafall.
Hela scengolvet täcktes med berg av fusk snö, sedan fanns det några träd här och där och pricket över i:et var dimman.
Ljuset skiftade mellan blå och rosa vilket gjorde att det hela såg ut som en kall decemberkväll.
Mina kläder var vinterbaserade, det blev väldigt varmt med fuskpäls på sig efter ett tag men jag klagade inte.
Jag koncentrerade mig på min slutpose när Brianna hade tagit sin långa ton.
Fansens respons var verkligen magisk. De klappade, skrek, grät, jublade.
Snart kom Justin på scen för att också ta emot applåder och skrik.
Det hela kändes så overkligt! Adrenalinet pumpade i min kropp.
”WE LOVE YOU!” skrek Justin i sin mick innan ljuset släcktes och vi småsprang backstage. Brianna och kören kom efter oss och snart var hela rummet fullt med människor.
”Ni båda var sjukt duktiga.” berömde Julia – min stylist – oss.
Vi båda tackade henne. Det kom snabbt flera personer fram men min uppmärksamhet drogs mot tjejen vid utgången. Selena.
Hon flinade bitchigt mot mig medans jag kollade torrt mot henne.
Vad fan gör hon här för? Vem tog hit henne?
Jag lämnade Justins sida och började gå fram till henne.
”Vad gör du här?”
”Hej på dig också Lina. Åh har ingen berättat för dig?” frågade hon och fejkade ett sorgset ansiktsuttryck.
”Berätta vadå?” frågade jag med sammanbitna käkar.
”Jag ska sjunga Overboard med Justin. Varken Miley, Jessica eller Jasmine kunde och Scooter tyckte du redan har för mycket på ditt schema så jag fick ta rollen som hans duettpartner. Justin visste redan om det.” berättade hon och jag blev helt stum.
Justin visste men berättar ingenting? En känsla av obehaglighet fyller upp mig och jag kan inte stoppa den.
Jag vänder mig och går till Jacob.
”Vi åker tillbaka till hotellet nu!” mumlar jag fram förbannat.
Varför ska jag aldrig få reda på någonting? Det känns som om Scooter är emot mig. Konstig tanke men det är nog sanningen.
”Varför?” frågade Jacob oförståendet.
”Jag mår inte bra. Selena är här. Allting är – ursäkta språket – men fucked up. Kan du berätta för Dan så får han berätta för resten sen?”
Han nickar och försvinner till Dan.
Påväg mot utgången tar jag med mig de som står mig närmast här – förutom Justin.
Mina dansare. Alexia, Leah och Kayla
Anledningen till att jag inte tar med mig Justin istället är för att jag vet hur mycket han älskar sina fans – det gör jag också tro mig – men jag orkar verkligen inte nu och jag vill inte förstöra stunden för Justin.
Jag kände mig taskig mot honom genom att bara gå sådär utan hejdå så jag skyndade mig fram till honom och drog samma historia Jacob skulle dra för Dan och resten av crewet.
”Det är Selena, ellerhur?”
Jag höjer huvudet och kollar med rynkade ögonbryn på honom. Är jag så lättläst?
Jag nickar.
Han kollar på mig med blicken ”vad hände vid dörren” och jag suckar men förklarar.
”Hur fan kan dom inte berätta för dig?”
Jag rycker på axlarna innan han fortsätter lite lugnare i rösten.
”Babe hon kommer inte göra någonting. Jag låter henne inte komma emellan oss.”
”Jag är mer rädd att du kommer ta tillbaka henne.”
”Det kommer aldrig hända. Det kommer vara vi mot världen. Du är min babygirl och jag släpper dig inte.”
Jag fick tårar i ögonen och slängde mig runt hans hals. Han slingrar armarna runt mig.
”Säg inte emot mig nu men jag åker tillbaka till hotellet med mina dansare nu och Jacob följer med för om jag är kvar här kommer det inte sluta lyckligt. Mitt crew tror att jag inte mår bra – vilket bara är häften av historien om hur jag egentligen mår – men jag råder dig att dra samma visa för ditt crew om de frågar. Okej?” viskar jag i hans öra.
Han suckar men drar bak huvudet och nickar. Våra läppar möts i en kyss innan vi släpper varandra.
”Ta hand om dig och var försiktig. Jag kommer hem senare ikväll.”
”Okej, du med. Och snälla håll dig borta ifrån henne.” han  nickar och flinar mot mig innan jag vänder ryggen och går mot utgången där Jacob och dansarna står.
Anledningen till att Justin kommer hem senare är som han vill skriva autografer men även duscha här och sånt.


-
Kvällen i hotellet spenderades i Alexia, Leah och Kaylas rum eftersom jag delar mitt med Justin. Vi kollade på Mean Girls och åt Ben & Jerrys – en typisk girls night.
Direkt vi kommit in genom portarna till hotellet hade jag gett Jacob ledigt resten av kvällen. Han hade sagt emot men till slut sa jag att det var en order och det lyssnade han på. Jag himlade åt tanken.
Samma känsla som förut började gro inuti mig.
Tjejerna märkte att någonting var fel och det slutade med att jag berättade precis allt. Från att Nicki åkte hem igår tills det Selena gjorde mot mig och Justin några månader tidigare,
”Jävla bitch!” utbrast Kayla och gjorde nån rörelse med händerna.
Det kändes skönt att prata med några när Nicki inte var här.
Alexia och Leah nickade för att visa att de höll med.
”Tack för att ni finns.” sa jag helt från ingenstans.
”Aw tack för att du finns. Utan dig skulle vi inte ha känt varandra.” sa Alexia.
”GRUPPKRAM!” skrek Leah.
Vi alla började skratta innan vi slängde armarna runt varandra.


Jag hoppas ni gillar det. DRAMA KOMMER!
Vad tycker ni om att Selena är tillbaka i bilden?

Kommentera era tankar om åsikter! :)

Comments
POSTAT AV: Tidle

älskar kapitlet, älskar hela novellen, amazing! kolla gärna in min och min kompis :) skulle betyda! <3

POSTAT: 2013-04-02 / KLOCKAN: 22:46:24 / URL: http://novellzz.blogg.se



POSTAT AV: vickan

sjukt bra <3

POSTAT: 2013-04-02 / KLOCKAN: 23:07:52 /



POSTAT AV: Emelie

Sjukt bra ! <3

POSTAT: 2013-04-02 / KLOCKAN: 23:24:09 /



POSTAT AV: Anonym

neeej inte Selena. Hon tar bara dåligt med sig. bra btw!!!

POSTAT: 2013-04-02 / KLOCKAN: 23:36:53 /



POSTAT AV: Fanny

Meeeeeeeer :D (jag gillar din nya design)

POSTAT: 2013-04-05 / KLOCKAN: 14:59:18 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback