KATEGORI: ✔ 3.New Moon

Chapter 20 - A monster

Previously:
”Jag tänker inte gå in på ämnet igen. Acceptera mitt svar och fortsätt framåt, för just nu gör du inget annat än att dra oss tillbaka på ruta ett.”
”Om du bryr dig så skulle du göra det.” i protestation såg jag henne öppna munnen men det räckte för att få mig att dra en slutsats.
”Du bryr dig inte om mig.
”Hur kan du säga så när jag vill skydda dig lika mycket som att få dig att bli helt min igen?”
”För du har inte visat någonting annat Scarlett!”
”Fuck it Justin. Jag älskar dig mer än jag älskat någon annan förut och det är jävligt läskigt. Jag är rädd för att skada dig samtidigt som jag är rädd att om jag försvinner så finns ingen där att skydda dig. Men jag valde ändå det fucking sista för jag inte ville utsätta dig för fara och kolla vart det ledde oss!”

Scarletts perspektiv:
7:e december - torsdag

Han vill bli fighter. Ett monster. Ett monster som jag är.
Frustrerat drog jag handen genom håret och lät blicken glida över marken som endast såg ut att bli tjockare och tjockare men som i verkligen var täckt av oräknebara snöflingor. Detta var första gången den här platsen inte fick mig lugn. Fältet.
Problemet var att det inte att det var annorlunda mot förut, utan att det påminde mig om honom. Exakt varje millimeter. Träden hans jacka fastnade i, bänkarna vi gick förbi, vädret som var identisk med då… hell tillochmed själva snön påminde om honom.
Än en gång gjorde jag samma identiska rörelse som förut genom mitt hår, trött på alla tankar om allt och alla, men framförallt situationen för endast någon dag sedan.
Scenen i rummet innan, mina ord efteråt, hans alla svar men mest av allt de tre orden jag aldrig trodde jag skulle säga igen. Jag älskar dig.
Inte till någon alls och framförallt inte Justin då jag var rädd för hans svar. Vilket också var anledningen till mina handlingar efteråt.  Att springa bort. Lång bort från honom, även om det endast var bara i några timmar. Jag skulle kunna döda för hans närhet i vanliga fall, men just då var jag rädd för den. För vad han skulle säga och göra. Egentligen ville jag att han inte skulle säga något alls, och jag ville absolut inte att han skulle besvara mig med samma ord som jag slängde över honom. Då skulle jag endast tro att han kände sig tvungen till att säga det. Med andra ord så skulle jag inte tro på det.
I ren ilska gled jag hastigt med handen över bänken och lät överflödigt snö åka med väldigt fart ut till luften. Jag vill bara hans bästa, men ingen och inget låter mig ge det till honom.
Vet du verkligen vad hans bästa är?
Jag skakade på huvudet. En röst som inte var min egen eller någon annan levande varelses heller för den delen hade funnit sin väg runt min hjärna. Varje gång något med Justins säkerhet kom på tal så skulle den rösten säga motsatsen direkt efter. Jag var trött på det. Både mentalt och psykiskt.
Varken hemma eller skolan var det heller bra. Alla de stunder jag inte behövde mat eller gå på toa satt jag inne i mitt rum och gjorde samma saker varje dag. Kolla på TV, surfa på dator, skrolla genom mobilen. Elektronik bara med andra ord. Och i skolan så höll jag mig mest till Caro, det vill säga de stunder jag lyckades dra bort henne från Bruce.
Mina så kallade bröder var med Five och varje gång Caro försökte dra mig till dem så ursäktade jag mig för att glömt något eller att jag måste gå på toa.
Hon var min bästa vän och allt, men detta skulle vara mer än komplicerat att förklara för henne, för precis som Five hade hon bara börjat skrapa på ytan. Justin utesluten.
-
Adrenalinet sköt i min kropp när jag än en gång kastade mig mot Cody och fångade upp hans arm innan den hann kollidera med mitt ansikte.
”Börjar lära mig alla dina trick nu, eller vad säger du?” flinade jag och vred hans arm kraftigt och nöjt fick ut ett skrik från hans läppar.
Mitt beteende och röst var inte mentalt min egen då fightern hade all kontroll, och jag gjorde ingenting för att stoppa det. Ville inte med andra ord.
”Aldrig.” muttrar Cody i smärta och lyckas dra ut sin arm från mitt järngrepp som inte längre kunde beskrivas som det.
Med ett hårt knuff mot mina axlar föll jag bakåt och kände alla hans slag mot mig som nålar. Ett väsande ljud ekade mellan mina läppar samtidigt som jag såg rött. Mitt fighter-jag gillade aldrig att vara under och när det väl hände så skulle det inte bli vackert. Rick och Kevin visste det också.
”Cody, det räcker!” den starka rösten som tillhörde ingen annan än Rick ekade mellan träden och fick Codys uppmärksamhet att klicka in i sitt rätta jag och sluta med de smärtsamma slagen. Hans fighter slutade men det betyder inte att min följde i samma spår.
Hämnd var det som sökte sig runt i mitt huvud och försökte ta sig in i alla mina vener, men Kevin var – precis som alltid – snabb med att snappa åt sig mina tankar och informera Rick som sekunden efter var framför mig och försökte lugna ner mitt inre. Om man inte talat med Kevin så skulle man tro allting var som vanligt då jag inte hade gjort något anfall… än.
”Scarlett! Skärp dig, tryck bort fightern.”
Du vet att ett slag mot hans ansikte inte skulle göra mer skada än vanligt.
”Nej.” mumlade jag åt mig själv och slöt ögonen i försök att följa Ricks order. Han i sin tur som tagit mina ord i fel sammanhang sade mitt namn än en gång, men fick fortfarande inget svar från mig.
Med ett djupt andetag öppnade jag mina ögon igen och kände kontrollen vara tillbaka någorlunda vilket drog ett nöjt leende längst mina läppar. Rick som också märkt detta struntade att repetera mitt namn och istället pustade ut och hjälpte mig upp innan han vände sig mot Cody och gjorde detsamma med honom. Five killarna som kollat intensivt på de senaste minuterna pendlade nu oroligt med ögonen mellan mig och Cody – Justin värre än de andra. En glimt av ilska kunde också anas på hans felfria ansikte.
”Första och sista gången vi gör det där, nästa gång kommer döden stå framför någon av våra ansikten.” flinade Cody och boxade mig löst i armen.
”Dig med andra ord.” svarade jag med ett likadant flin och hörde hans skrockning.
”Hey, du sa inte emot!” utbrast jag och boxade honom hårdare än nödvändigt på bicepsen.
”Ow, Scar du skrapade nyss upp hela min arm. Skadan behöver inte bli värre.” gnällde han vilket endast fick mig att himla med ögonen.
”Blodet som droppar från min panna är inget då?” påstod jag och han tog genast upp händerna som försvar.
”Fine fine, don’t go bitch mode with me.”
”Det är fakta, inte ’bitch mode’” jag gjorde citationstecknet i luften och hörde honom sucka bredvid mig. Mina öron snappade upp hur Rick grumlade och muttrade för sig själv, och jag var inte ensam om det.
”Något du vill dela med resten?” undrade Kevin och tog orden från min mun.
”Det faktum att ni två” – han pekade på mig och Cody– ”kan prata så normalt och skoja efter att ni blivit nästintill slagna till döds av varandra fascinerar mig.”
”Det gamle man kallas skills.” flinade Cody och skyndade sig fram till ytterdörren som han låste upp och steg in.
”Hey vem kallar du gammal!?” utbrast Rick och var tätt följt efter honom samtidigt som vi andra gick mer långsamt med skratt som ekade omkring oss.
-
Inte var det bara min panna som det blödde på utan den övre delen av min rygg också – något som jag inte märkt tidigare. Berodde säkert på att jag mer eller mindre är immun mot smärtor från mindre sår då jag gått igenom dem så många gånger sedan jag blev fighter.
Med en suck så fixade jag till handuksturbanen på mitt huvud och drog den andra handuken tätare omkring min kropp innan jag sträckte mig efter första hjälpen lådan. Duschen hade fått blodflödet att sluta rinna men såret var fortfarande tvungen att bli rengjort.
Allt jag behövde tog jag fram, men det var där det svåra kom fram. Att just nå de rätta ställena och rengöra noga.
I några sekunder argumenterade jag framochtillbaka om jag skulle ropa upp någon, men sköt bort den sedan och försökte göra det själv. För varje försök jag gjorde blev endast min frustation större tills hela mitt ansikte var rött av ansträngning och mina armuskler skrek av den plågsamma positionen.
”Behöver du hjälp?” i skräck spann jag runt och lät ett djupt andetag pysa ut mellan mina läppar när jag märkte att det endast var Justin.
”Det skulle inte skada.” jag hann inte stoppa meningen förrän den hade sipprat ut, men Justin verkade inte ha något emot det hela då han utan flera ord tog emot den halvblöta bomullstussen.
”Det kommer svida.” varnade han och jag nickade.
Som en bekräftelse tog han det och började dabba med tussen mot såret som var på min rygg. Ett väsande läte var allt som lämnade min mun innan jag hårt bet ihop och vägrade visa att det verkligen gjorde ont.
”Klar.” mumlade Justin lågmält och slängde den bloddränkta bomullstussen i papperskorgen och tog en ny för att rena min panna. Under tiden han gjorde detta så försökte jag titta på allt annat förutom just hans ansikte, men det var lättare sagt än gjort då jag behövde ha huvudet halvvinklat uppåt för att han skulle göra sitt arbete.
”Vet du vad det som hände förut innebär?” långsamt skakade jag på huvudet åt hans plötsliga fråga, men var ändå spänd inför svaret.
”Ännu en anledning för mig att bli fighter. Jag kan skydda dig.” en bit inom mig sjönk likt Titanic.
”Börja inte igen Justin. Snälla.”
”Varför?”
”Du vet min åsikt om hela situationen och dig, räcker inte det?”
”För nu, men inte några månader framåt. Både du och jag vet det.”
”Då får vi ta det då-”
”Jag vill inte vänta. Jag vill ha dig på alla sätt som är möjliga och om detta är ett av de sätten så är jag villig att ta den.” avbröt han mig.
”Vi är inte ens i ett stabilt förhållande.”
”Då får vi bli det.” muttrade han innan han passionerat tryckte sina läppar mot mina och med hjälp av sina händer vid min korsrygg tryckte mig närmare sig.
Jag ville inget annat än att gräva mina händer i hans hår men jag kunde inte då handduken var min första prioritet att använda mina händer till. Innan jag hann reagera ytterligare hade han dragit sig bakåt från kyssen och istället börjat stirra med en stark elektricitet in i mina ögon.
”Jag älskar dig.”


 

Slutet var snabbt skrivet men jag hoppas ni gillar det ändå. Anledningen till att kapitlet blev försenat berodde på att igår så var jag ute och shoppade med kompisar och kom hem halvdöd vid åttatiden och idag var jag och grillade med familjen. (:♥
Justin sa nu det hela tillbaka asdfghjkl *dead*
-

Fråga: Har ni twitter? (:
Mitt svar: Yes box, skaffade för inte så länge sedan, feel free to follow (följer tillbaka) >> @RominaAsadi

Comments
POSTAT AV: Ylva

Jätte bra!!!!!!! 😍

Svar:
Celebnovell

POSTAT: 2014-03-30 / KLOCKAN: 01:12:04 /



POSTAT AV: Camilla

Alltså herregud, detta kapitlet var perfection **

Svar:
Celebnovell

POSTAT: 2014-03-30 / KLOCKAN: 08:23:15 /



POSTAT AV: Anonym

Omg undrar hur det kommer bli om Justin blir en fighter

Svar: Du får vänta och se om det ens händer ♥
Celebnovell

POSTAT: 2014-03-30 / KLOCKAN: 12:33:22 /



POSTAT AV: Anonym

Grymt bra!! Kan verkligen inte sluta läsa dina noveller. De är så himla bra! Kan inte vänta tills nästa kapitel!!:)

Svar: Tack gumman ♥
Celebnovell

POSTAT: 2014-03-30 / KLOCKAN: 13:30:40 /



POSTAT AV: Ida

Oh my god. Det går inte ens att beskriva med ord hur asdfghjkl perfekt det var. Och slutet. Det var rena perfektionen.
Svar: jupp @idabieberbieber

Svar: Baabe ♥ :')
Celebnovell

POSTAT: 2014-03-30 / KLOCKAN: 17:36:15 / URL: http://Idabergstedt.horseworld.se



POSTAT AV: Anonym

Omfggggg O.O Sjuuukt bra

Svar:
Celebnovell

POSTAT: 2014-03-30 / KLOCKAN: 17:54:39 /



POSTAT AV: Anonym

Du är så himla grym!<3

Svar: Ja men har det endast så att jagkan följa kändisar ;)

Svar:
Celebnovell

POSTAT: 2014-03-30 / KLOCKAN: 18:14:15 /



POSTAT AV: amanda

Men åh nu vill jag verkligen att han ska bli fighter och att hon ska ge med sig :D Ett grymt kapitel! :D

Svar: Vi får se ;)♥
Celebnovell

POSTAT: 2014-03-30 / KLOCKAN: 18:55:54 / URL: http://liindstrand.blogg.se



POSTAT AV: Anonym

Så sjukt bra!!

Svar:
Celebnovell

POSTAT: 2014-03-30 / KLOCKAN: 21:37:32 /



POSTAT AV: Michelle

Jag älskar det :)

Svar:
Celebnovell

POSTAT: 2014-03-30 / KLOCKAN: 21:57:12 /



POSTAT AV: Anonym

OOMMMGGGGGGGGGGGGGGGGGGG

Svar:
Celebnovell

POSTAT: 2014-03-30 / KLOCKAN: 23:02:26 /



POSTAT AV: Emma

Snabbt avslut eller ej, helt fantastiskt. Jag borde få smisk så dålig är jag på att kommentera, är även dålig på att läsa eftersom alla prov i skolan. Det suger verkligen, men jag älskar din novell och lovar att jag ska bli bättre på att kommentera för du är underbar Romina ❤️

Svar: Så sjukt fin kommentar Emma. ♥
Celebnovell

POSTAT: 2014-03-31 / KLOCKAN: 11:04:48 / URL: http://Smilingbieber.blogg.se



POSTAT AV: Erika

Heeej, jag har sett att du har gjort jättefina designer till bloggar så nu undrar jag om det finns möjlighet att beställa en? :)

Svar: Har svarat på mail .:)
Celebnovell

POSTAT: 2014-03-31 / KLOCKAN: 20:56:13 / URL: http://jbiebznovell.blogg.se



POSTAT AV: Foreverbiebs.blogg.se

Oh snap, underbart, underbart och underbart! ÅÅ blir så hilma lycklig när jag läser det här kapitlet. Älskar twilight grejen mellan dom så sjukt bra - för jag är ett twilight freak-. jag vill bara slå till scarlett för att hon inte förvandlar justin. Jag förstår inte henne... okej nu börjar jag prata som om hon finns på riktigt. Din novell gör så att jag blir psycho på riktigt, jag är helt twisted.. okej det är jag normalt vis också men nu är jag dubbelt så psycho. Iallafall jag ska sluta babla om mina psykiska problem. SJUKT BRA KAPITEL!!!♥♥♥♥♥♥

Svar: Hahahha babe, alltid lika roande kommentarer. ♥♥
Scarletts anledningar är ganska tydliga men alla har olika åsikter om dem. ;)
Celebnovell

POSTAT: 2014-04-01 / KLOCKAN: 20:09:00 / URL: http://foreverbiebs.blogg.se



POSTAT AV: Anonym

jätte bra

Svar: Tack för dina kommentarer men jag ser att alla är från samma IP. (:
Celebnovell

POSTAT: 2014-04-01 / KLOCKAN: 20:10:15 /



POSTAT AV: Anonym

♥♥ perfektion♥♥

POSTAT: 2014-04-01 / KLOCKAN: 20:10:30 /



POSTAT AV: Anonym

ass bra älskar scarlett och justin

POSTAT: 2014-04-01 / KLOCKAN: 20:10:51 /



POSTAT AV: Anonym

♥ perfekt

POSTAT: 2014-04-01 / KLOCKAN: 20:11:10 /



POSTAT AV: Anonym

jätte bra kapitel

POSTAT: 2014-04-01 / KLOCKAN: 20:11:27 /



POSTAT AV: Anonym

super bra

POSTAT: 2014-04-01 / KLOCKAN: 20:11:39 /



POSTAT AV: Anonym

underbart, älskar din novell

POSTAT: 2014-04-01 / KLOCKAN: 20:12:06 /



POSTAT AV: Anonym

så himla perfekt!

POSTAT: 2014-04-01 / KLOCKAN: 20:12:23 /



POSTAT AV: Anonym

jätte bra längtar till nästa kapitel!

POSTAT: 2014-04-02 / KLOCKAN: 17:34:36 /



POSTAT AV: Becca

Tar typ dar för mig att kommentera, och ärligt talat är det för att jag är lat. Jag är verkligen världens lataste människa, men såg dina fina kommentarer som du lämnat och bestämde mig för att ta tag i saken och både kommentera det här kapitlet, sen läsa nästa och även kommentera det.

Jag antar att vi börjar i början av kapitlet, då det är passande. Nej, vi börjar faktiskt med collaget som är jättejättejättejättejättejätte fint. Seriöst, avgudar dig alltid pågrund av dina perfekta collage. Sedan kan vi börja med början av kapitlet. Älskar inledningen, då man verkligen får en inblick i Scars känslor, och det är liksom på BARA TRE MENINGAR. Hur sjukt är inte det, att på bara tre meningar så kan du beskriva EXAKT hur hon känner sig? Och inte nog med det, det är bara tre tankar inte tre beskrivande meningar. Finns ju inte ens ord för det. Liksom WOW.

Vidare till nästa del av kapitlet som då är när hon är på fältet igen, och samma sak där; du beskrivet hennes känslor och tankar så himlahimla bra att jag bara vill dö. Ännu en helt sjuk grej. Scars oro över Justins säkerhet är så gulligt och man ser verkligen hur mycket hon älskar honom. Oftast brukar det typ vara Justin som är badboy (vilket han är nu också) och tjejen är den oskyldiga, och han är den som oroar sig över hennes särkerhet men nu är det ombytta roller och jag ba "geez", vilket är ett bra geez då det är bra. Finns andra fantasynoveller men din sticker ut från mängden.

Sen (känns som om det blir en jävla massa sen) har vi fighting-scenen som är helt felfri och bara såsåsåsåså bra gjord. Alltid lyckas du med fighting-scenerna. Det låter alltid hur verkligt som helst och när jag försöker skriva dem blir det bara kaos, typ. Är helt nerkärad i dem scenerna, på grund av flera anledningar: 1) Dem är helt fantastiskt beskrivna, och verkligen helt perfekt, varenda en av dem. 2) älskar hur Justin (de gånger han sett på) är orolig för Scar 3) dem är alltid alltid alltid så himla sexiga 4) du beskriver Scars känslor så himla bra (något du alltid gör, utan att tveka.)

Sedan har vi slutet av kapitlet som med resten av kapitlet är perfekt. Märks ju inte ens att du skyndat dig med att skriva det. Liksom åååååååååh, ge mig Justin NUUUU. Så himla sexig och perfekt. Hur lyckas du göra honom så? Är avis på dig pågrund utav det. Aldrig misslyckas med att göra Justin sexig. Och sen kyssen, som sänder stötar genom hela min kropp. Vill ha, vill ha (och då menar jag att jag både vill ha talangen att skriva en så perfekt scen och sedan få en sådan perfekt kyss). Ska avrunda här för att läsa nästa kapitel då jag nu förtjänar det efter att ha kommenterat det här kapitlet. PUSS PUSS BABE❤️❤️

POSTAT: 2014-04-05 / KLOCKAN: 22:17:27 / URL: http://bieberheaven.blogg.se



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback