KATEGORI: ✎ 4.For Richer Or Poorer

CHAPTER 18

Utan en varning pressade han sina läppar mot mina. Jag flämtade med mina ögon vidöppna medan hans var stängda. Hans hand greppade tight på mitt lår medan min slingrade sig runt hans nacke och jag fann mig stänga mina ögon. Han drog mig så nära som möjligt under tiden hans läppar slarvigt fortsatte röra sig mot mina. Tunga var inte inblandad vilket var skönt. Men allt försvann när vi packade undan och stirrade med ögon lik golfbollar på varandra.

”Oh my…” flämtade jag.

”God.” avslutade han.

Saige Cameron’s POV
Jag stod utanför Senecas lägenhet. Hon hade bjudit mig och överraskanda nog Toby också för att följa med henne och JT att festa. På tal om JT så hade han och Willow tydligen gjort slut, och Seneca hatade att gå till klubben ensam; attraherade törstiga, perversa killar – hennes ord. Men det var inte så att Toby inte ville följa med, för han ville göra allt för att vinna hennes hjärta tillbaka.
Det kändes awkward att gå som JTs ’date’ men vi båda visste att inget romantiskt fanns mellan oss. Jag hade till och med bjudit med Austin som glatt agerat och skulle möta oss på klubben.

”Jag är lite nervös.” mumlade jag och slätade ut mina kläder för hundrade gången sedan vi knackat på Senecas dörr.

”Du vet att du tillslut kommer dra ut trådarna på dina kläder om du fortsätter dra i dem.” retade Toby.

Jag gav honom en irriterad blick. ”Håll käften.”

”Jag försökte bara vara en bra bror.” ryckte han på axlarna.

Dörren öppnades och avslöjade Seneca i en svart, tight klänning tillsammans med glittriga pumps. Hennes hår var spikrakt och hennes lugg var flätad bakåt. Ur ögonvrån kunde jag se Tobys haka nå marken vid synen av henne.

”Om du inte stänger munnen så kan du fånga flugor Toby.” flinade Seneca.

”Led… led… ledsen.” stammade han i samma stund som JT kom fram bakom henne i ett par svarta läderbyxor, en vit T-shirt och en svartguldiga snapback över hans buzz frisyr.

”Är vi redo att gå eller behöver Toby mer tid att dregla?”
”Håll käften.” hans kinder tonade till rött.

Jag fnittrade. ”Snälla kan vi skämma ut Toby hela natten?”
”Gör det inte.” gnällde han.

”Det tror jag vi ska göra.” nickade Seneca.

Trettio minuter senare kom vi fram till klubben. Rihanna och Eminems låt ’The Monster’ spelades högt.


I’m friends with the monster that’s under my bed; get along with the voices inside of my head. You trying to save me, stop holding your breath. And you think I’m crazy, yeah, you think I’m crazy, well that’s not fair, well that’s not fair. Now I ain’t much of a poet but I know somebody once told me to seize the moment and don’t squander it. Cause you never know when it could be over, Marshall. So, I keep conjuring. Sometimes I wonder where these thoughts spawn from.”

”Jag älskar den här sången.”

”Jag med.” nickade Seneca. ”Kom så dansar vi så skaffar ni två killar drinkar, okej?”
”Okej.” log Toby och var totalt slingrad runt hennes lillfinger, innan han hastigt började gå mot baren. JT himlade med ögonen.

”Den killen är whipped, och ni dejtar inte ens längre.” skrockade han.

Seneca ryckte på axlarna. ”Jag har den effekten på killar, nu behöver jag få ligga… så… gå och köp drinkar under tiden jag visar mina godsaker på dansgolvet.”
”Okej…” JT gav henne osäker blick men vände sig om och följde efter Toby.

”Ska du verkligen visa dina godsaker för att få ligga?” höjde jag på ögonbrynen.

Hon nickade.” Ja det ska jag… och du med!”
”Va?”
”Oh kom igen. Är du inte sexuellt frustrerad efter att du och Justin ’gjorde slut’?”
”Justin och jag gjorde aldrig-”
”Oh snälla, känner du Justin? Han kan inte vara med en tjej utan sex…”
Jag skakade på huvudet. ”Vi gjorde aldrig något Seneca.”
Hon pausade och stirrade på mig från huvud till tå. ”Damn… ni hade faktiskt en fling utan att han bad om sex. Jag är imponerad Cameron.”
”Tack.” log jag innan jag pausade och tänkte på komplimangen. ”Tro jag…”
”Varsågod.” flinade och hon började dra mig mot dansgolvet. ”Well… låt oss få varsitt ligg ikväll, eh? Om inte du fortfarande är oskuld.”
”Det är jag inte.” avbröt jag.

”Oh thanks go. Jag hatar att festa med ett oskyldigt barn.”

“Saige.”
Jag vände mig om och såg Austin komma fram till mig.

”Oh my gosh, vem är han… så yummy.”
”Austin, han är uh…”
”Ny boy toy redan? Damn girl du är bra på detta.”
”Han är en gammal fling som jag sprang in igen… han var mitt första knull.”
”Oh my gosh!” tjöt hon. ”Gå tillbaka för mer för han är snygg! Om du inte gör det så gör jag!”
Jag rodnade. ”Jag försöker.”
”You go girl!” log hon innan hon vände sig om och lämnade mig med Austin som nu stod framför mig. Han var klädd i ett par mörka denimjeans, en vit T-shirt och en rödsvart flanellskjorta.

”Du ser fantastisk ut.” gav han som komplimang.

”Du med, även om du inte passar in.”
”Inte du heller.” han lät sin blick glida över mina skinny jeans och svarta långärmade tröja. Mitt hår var uppe i en messy bu och jag hade knutit en röd bandana runt den. ”Men du ser fortfarande helt perfekt ut. Jag är förvånad över hur varje kille här inne inte försöker få en bit av dig.”
”Jag kanske varnat dem om att jag redan har ögonen för någon…” blinkade jag.

”Oh shit,” rynkade han på pannan. ”Vem behöver jag slå sönder?”
”Planerar du att slå dig själv?”
Han skrockade och la varsin hand på mina höfter. ”Så… jag antar att du menar att du har ögonen för mig då, eh?”
”Kanske.” sänkte jag min röst med ett flin.

”Jag har ögonen för dig också.” han följde min tonoktav och kom närmare.

”Justin!” hörde jag någon flittra. Genast backade jag undan från Austin och kände hur mitt hjärta smärtade av att höra Justins namn.

“Ju… Justin.” undrade jag och tittade runt i rummet.

”Vem?” Austin stirrade förvirrat på mig.

”Vänta en sekund.” jag pussade honom på kinden innan jag började gå mot det bekanta fnittret och Justins skrockande. Jag kunde inte sätta fingret på vems fnitter det var, men det var väldigt bekant.

”Justin, sluta… du vet att jag är kittlig!” tjöt tjejen, och rösten var väldigt bekant men jag kunde inte placera det till ett ansikte.

"Det är vad du får för att ha stulit min dryck, Willow."
Mina ögon vidgades. Willow? Vad gör hon här… hon och JT gjorde slut. En viktigare fråga var, varför var hon här med Justin och inte mig eller JT.

Jag tog ännu ett steg och såg genast hur de delade på en stol vid baren. Willow satt i Justins knä och deras pannor var pressade mot varandra i samband med att de stirrade i varandras ögon.

”Oh my God.” mina knän började skaka. Det här kan inte hända.

”Har jag sagt till dig hur söt jag tycker du är?”

”Du gjorde precis det.” fnittrade Willow och jag kunde se hennes kinder ändra färg.

Jag ville spy upp allting jag ätit i mitt liv och mer, jag var äcklad av att min bästa vän kunde gå och vara flörtig med någon hon visste jag kände romantik mot… och gjorde fortfarande.

Jag valde att göra en av de dummaste sakerna någonsin och marschera upp till dem. Jag hade planerat att prata tyst, men det var tills de pressade samman sina läppar. Mitt blod kokade.

”Jag kan inte fucking tro er!” mina ögon vattnades.

”Saige… jag är ledsen; jag menande inte-”
”Nej!” väste jag. ”Lämna mig bara ensam.” skrek jag mot Willow. ”Fuck you.”

”Saige…” flämtade hon.

”Vad för bästa vän är du?” undrade jag utan att bry mig om hennes känslor.

Jag kunde se tårarna i hennes ögon.

”Saige, chilla.” morrade Justin och jag kunde genast se hur han blev beskyddande över Willow.

”Och du.” jag pekade mot honom. ”Vad fan är ditt jävla problem? Jag trodde du gillade mig, men istället går du och byter spott med min så kallade bästa vän! Din asshole! Först går du till den där horan Rory, och nu min bästa vän! Det är som om du valde den personen som jag minst anade… jag kan inte tro någon av er!”

”Saige… du skapar en scen.” konstaterade Justin och gav de fulla människorna runt oss som observerade oss noga en menande blick.

”Jag låter dig veta när jag bryr mig!” skrek jag. ”Fuck er båda, men ni knullar säker varandra så det är okej!” jag vände på klacken och stormade iväg samtidigt som jag fångade Austins flanellskjorta och såg till att Willow och Justin hade perfekt utsikt över oss.

”Vad-”
Jag avbröt honom genom att pressa mina läppar mot hans. Han var chockad först men reagerade efter några sekunder. Hans armar slingrade sig runt min midja och drog mig närmare samtidigt som mina fingrar flätades in i hans hår.

”Jag behöver dig Austin… hela dig.” viskade jag. ”Få mig att glömma alla mina problem.”
Han sträckte sig efter sin ficka och greppade sina bilnycklar. ”Jag är din, kom igen så åker vi hem till mig.”

Jag vaknade nästa morgon av solen som strålade in genom Austins fönster, och täckte mitt nakna bröst. Sömnigt satte jag mig upp och upptäckte att hela min kropp var naken med en väldigt bar Austin som låg bredvid mig. Mitt huvud dunkade med huvudvärk, trots att jag inte drack något igår kväll. Jag suckade och sträckte mig över till sängbordet där jag mindes att jag slängt min telefon innan jag och Austin hade blivit väldigt intima. Det fanns sms och missade samtal från Willow, Justin, Toby, JT och Seneca. Jag bestämde mig för att kolla igenom sms:en först.


Willow: Snälla prata med mig Saige. Låt mig förklara!”
Justin: Svara din jävla mobil Saige.”
Justin: Sluta vara en bitch om det här! Vi var aldrig ens tillsammans Dessutom verkade du väldigt glad med din perversa lärare. ”

Seneca: Jag hörde var som hände… jag sparkade Justin, med missade hans kulor :( Oroa dig inte, jag lämnade i alla fall ett blåmärke på hans lår.”
Toby: Kommer du hem ikväll?”
JT: Toby och Seneca vägrar berätta för mig vad som händer… kan du göra det?”


Jag suckade och sms:ade JT hela historien innan jag stängde av in mobil och la tillbaka den på bordet. Med en suck myste jag ner mig i Austins bara bröstkorg och hörde hans stön – ett tecken på att han började vakna upp.

”Saige?” ekade hans raspiga röst.

”Jag är här.” jag smekte hans kind med min tumme och log mot honom när han öppnade ögonen. ”God morgon sömntuta.”
”Varje morgon där jag får vakna bredvid en skönhet som dig är en bra morgon.”
”Tack.” fnittrade jag.

Jag lutade mig in och pressade mina läppar mot hans i en kort kyss.

”Du vet…” började han. ”Igår kväll var en av de bästa kvällarna i mitt liv. Jag anade aldrig hur mycket jag saknade att kunna röra dig, kyssa dig, hålla dig och till och med få dig att skrika mitt namn hela natten.” han skrockade den sista delen.

”Du gjorde definitivt det.” jag pussade hans läppar igen. ”Det får mig att vilja gå för runda två nu.”
”Jag menar… vi båda är fortfarande nakna… vi skulle kunna göra det.”
Jag skrattade. ”Precis.”
Han flippade runt oss så han var överst. ”Precis.” 

JT Wither’s POV

Mitt blod kokade i samband med att jag slängde min mobil från mig.

Hur fan vågar Justin göra det där mot mig? Med min tjej? So what om vi bråkade, han hade fortfarande inte rätten att göra så!
”Den fuckern dör ikväll.” fräste jag åt mig själv och sprang ut ur min lägenhet och vidare till Justin. Det var bara en två minuters promenad så jag var framme inom nolltid. I samma stund som jag nådde trädörren började jag banka med mina nävar mot den i hundra kilometer per timmen.

”Jesus fucking Christ, vem har ett utbrott på dörren?” öppnade Jazmyn, Justins syster dörren irriterat.

”Vem fan var det?” Hans bror, Jaxon kom fram. ”Oh hej JT… varför ser du så pissed off ut?”
”Oh jag ser bara inte ut Jaxon.” skrattade jag som en galning. ”Jag är pissed off.”

”Så varför kom du it…?” undrade Jazmyn förvirrat.

”För jag är pissed off på din bror.” informerade jag.

Jaxon höjde sina händer i försvar. ”Jag gjorde inte ett skit mot dig JT.”
”Inte du Jaxon.” sa jag menande. ”Vart är Justin?”
”I hans sovrum… varför undrar du?”
Jag trängde mig förbi de båda syskonen och ignorerade deras rop och gick in i Justins sovrum. Han låg på sin säng med sina hörlurar i öronen. Volymen var så högt att jag kunde höra basen i sången.
Jag smällde igen dörren vilket fick honom att hoppa till och stirra upp på mig förvirrat.

”Oh hej man… what’s up?” han drog av sig hörlurarna och satte sig rakt upp.

”Vad fan är fel på dig?” fräste jag.

Han ryckte tillbaka av min orden jag använde. ”Vad menar du…?”

”Jag fucking hörde om dig och Willows hångelstund och vad fan ni mer gjorde. Det var min tjej man! Vad är ditt jävla problem?”
”Jag uh… tog henne hem den dagen ni… uh… hade bråkat och på tunnelbanstationen så… uhm… kysstes vi. Det var helt av misstag, men jag antar att vi… började hänga ut mer? Jag tror jag gillar henne man…”
”What the fuck?!” väste jag. ”Du gillar Saige!”
”Saige gillar läraren, och jag gillar henne fortfarande men jag kan inte vara efter henne för alltid.”
”Du är sjuk, vriden fucker, Justin Bieber.”
”Som om du har rum att prata JT Withers.”
”Ursäkta mig?”
”Du hörde mig.” utmanade han.

”Vill du ha en blåtira?”

Saige Cameron’s POV

Jag satt i mitt sovrum nästa dag och kladda tanklöst i mitt häfte. Sträckgubbar, stjärnor, regnbågar och djur.
Jag var uttråkad, men hade för mycket i huvudet för att bara sitta där och tänka på det. Jag vägrade tänka på Justin Bieber, min crush som jag hatade att erkänna att jag fortfarande gillade, eller min bästa vän som strulade med honom bakom min och JTs ryggar. Jag ville inte tänka på att jag fick mitt hjärta krossad av en kille som inte ens visste att han höll i det.

Jag suckade och rev ut kladdpappret innan jag skrynklade ihop den och slängde den mot papperskorgen. Jag missade med några centimeter och den hamnade på golvet.

”Saige, din lärare är här.” min mor stack in sitt huvud i rummet.

”Min lärare?” undrade jag. ”Vilken lärare?”
”Jag hittade en lärare som kunde vara din och Tobys helt gratis för hemundervisning. Är det inte perfekt?”
”… Jag antar det.”
”Jag tror du kommer gilla vem det är.”

Austin kom fram bakom henne. Han var klädd i en vit skjorta och ett par kakibyxor.

”Hej Saige.” log han formellt. ”Roligt att träffas igen. Det är överraskande att springa in i din familj här i Bronx, tycker du inte det?”
”Ja sir.” Jag ställde mig upp och skakade hans hand. ”Roligt att träffas igen Mr. Clark.” flinade jag när min mamma vände ryggen åt.

”Okej, jag lämnar er två ensamma. Tack så mycket Austin… jag… uh… jag menar Mr. Clark.”
Austin skrockade. ”Inga problem Mrs. Cameron.”
Min mor log innan hon gick ut ur mitt sovrum och stängde dörren efter sig.

Utan att låta någon tid gå till spillo, la Austin mig i sängen och länkade sina läppar med mina i samband med att han la sig över mig.

”Damn Saige, jag älskar dig så mycket.” erkände han och sög på den känsliga huden vid mitt öra.

”Jag… jag älskar dig också.” stammade jag, och fann det nästan omöjligt att prata normalt med honom över mig.

”Har jag den här effekten på dig?” viskade han.

“Ye… ye… yeah,” stammade jag. ”Det har du.”
”Det är jag glad för.” log han. ”Jag kan använda det till min fördel, eller?”
”Jag… antar det.” fnittrade jag.

Han pressade sina läppar mot mig igen. Hungrigt drog jag honom så nära det gick i samband med att hans tunga fann sin väg in till min mun. Vi började genast slåss om dominans men mitt leende förstörde allt.

”Du är en sådan bra kyssare.” mumlade han mellan kyssarna.

”Du är mer än bra.” gav jag som komplimang och höll mitt stadiga grepp på hans kinder.

”Saige!” ropade min mor.

Jag och Austin hoppade ifrån varandra och hastigt rätade jag till mitt hår och gick till dörren. Jag öppnade den och avslöjade min mor.

”Ja?” mitt hjärta slog i dubbelt hastighet, i rädsla för att hon hört mig och Austin och nu visste att något var på gång mellan oss.

”Du lämnade din ryggsäck i vardagsrummet.” skrattade hon och höll min väska i handen. ”Hur ska du och Mr. Clark studera om du inte har dina böcker med dig?”
”… Dumma mig.” mentalt pustade jag och greppade min väska. ”Tack mamma.”

”Inga problem gumman. Jag är din mamma och att försäkra mig om att du har allt du behöver är ett deltidsjobb.”

”Tack Mrs. Cameron. Nu måste jag och Saige studera så… vi syns lite senare.”
”Okej.” log hon och gick iväg.

Austin stängde dörren och vände sig mot mig. ”Du måste demonstrera dina hångeltekniker med mig.”
”Mer än gärna.” flinade jag och pressade mig mot honom.


Comments
POSTAT AV: Emilia

Så jävla bra! Har du några tips på andra noveller? Jag läser lixom redan de stora som juustanordianry, biebstoory, bieb och myybieberstoory, men är så sjukt sugen på att läsa någon mer, gärna där de har kommit lite längre så att det finns mycket att läsa ;)

Svar: Hej Emilia!
Läser tyvärr inga novellbloggar längre, utan allt jag hittar finns på wattpad. De flesta svenska novellbloggar har ju också lagt av/ tagit paus så jag har ärligt talat ingen aning. :(♥
Celebnovell

POSTAT: 2014-09-12 / KLOCKAN: 21:22:33 /



POSTAT AV: Wilma

OMG dör JUSTIN DIN FUCKER SÅ JÄVAL SJUCK I HUVUDET VAD HÅLELR HAN PÅ MED??? Mer snällaaaaaa

Svar: Kommer imorgon babe xD♥
Celebnovell

POSTAT: 2014-09-12 / KLOCKAN: 21:58:44 /



POSTAT AV: Nathalie

Omg längtar till nästa kapitel :)

POSTAT: 2014-09-12 / KLOCKAN: 21:59:40 /



POSTAT AV: Emelie

Jätte bra! :)

POSTAT: 2014-09-12 / KLOCKAN: 22:30:22 /



POSTAT AV: Ida

JAG VISSTE DET. Saige skulle få reda på det och bli jätte arg och så blir willow ledsen och så blir det en sorglig stund i alla människors liv. Men nu måste Austin försvinna och Justin måste vinna tillbax Saige och JT & willow måste bli tillsammans igen så alla blir lyckliga.
Och översättningen är precis lika grym och underbar som vanligt :*
Looove.
Puss&kram :*

Svar: Dina kommentarer är lika underhållande som alltid Idus (mitt smeknamn till dig, deal with it) xD♥
Celebnovell

POSTAT: 2014-09-12 / KLOCKAN: 23:40:57 /



POSTAT AV: Anonym

Åh har du wattpad? Vad heter du där? :)

Ps - vad är din favorit bok där? :)
God, min är hidden, tipsar om den! :=))

Svar: Celebnovell heter jag där. (=
Uhm läser inga Justin noveller längre då jag tröttnade på dem så det är mer eller mindre vad som är färdigskrivet och finns under "hot" kategorin. Men en stor favorit är nog 'Late Summer Rain.'

Den boken är mer eller mindre mitt liv. :P♥
Celebnovell

POSTAT: 2014-09-13 / KLOCKAN: 12:06:53 /



POSTAT AV: Ebba

Så jävla bra!!! Men austin måste försvinna och justin måste göra så att han får tillbacka saige o willow och jt måste bli tsm igen!!!:))

POSTAT: 2014-09-13 / KLOCKAN: 13:45:30 /



POSTAT AV: Marianne

OMG SÅ BRA!!!!!!! Liksom var justin egentligen!!!!! Läääännngtar till nästa!!!!

POSTAT: 2014-09-14 / KLOCKAN: 12:39:05 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback