KATEGORI: ✎ 4.For Richer Or Poorer

CHAPTER 22 - Part 1

”Jag hoppas bara vi får chansen.”

”Du, jag och alla andra.” la jag till ett försök att få allt att se okej ut.

Justin Bieber’s POV

Senare samma kväll, efter att jag skjutsat hem Saige så satt jag rastlös i mitt rum och skrollade genom twitter. Saige hade postat en bild som jag och hon hade tagit för några veckor sen. Ett leende spred sig på mina läppar när jag läste texten under.

My ride or die”

Med ett bredare leende retweetade jag och hörde sedan en knackning på dörren. Jag suckade och låste min mobil innan jag gick mot dörren och öppnade den.

”Jaxon jag är upptagen-” min mening klipptes av när jag märkte att det inte var Jaxon som stod utanför min dörr.

”Mitt namn är inte Jaxon.” sa Mikeys lillasyster, Brittany och korsade armarna över bröstet.

Jag himlade med ögonen. ”Vad vill du?”
”Vi har ett gängmöte.”
”Jag är inte intresserad.”
”Som om du har ett val.” fnös hon och greppade min handled innan hon drog mig ut ur mitt rum och sedan lägenheten.

”Damn Brittany, släpp mig. Jag vill inte vara med i det här jävla mötet. Det är fucking dumt. Jag är över det.”
Hon vände säg mot mig med en iskall blick. ”Jag bryr mig inte vart du går i livet; du kommer aldrig vara ’över’ det här gänget. Är det förstått Bieber?” hon släppte äntligen min handled, och jag fick göra allt för att inte slå henne rätt i ansiktet.

”Äpplet faller inte långt från trädet.” muttrade jag åt mig själv och jämförde henne med sin bror, Mikey.

”Vad var det?”
”Oroa dig inte för det.” jag slängde tillbaka hennes bitchiga blängande på henne innan vi gick in i den mörka gränden bakom en second hand butik.

Genast såg jag en av killarna, Darrel Causey. Han var klädd i ett par byxor tillsammans med en huvtröja; huvan slängde en mörk skugga över hans ansikte. Han såg creepy ut, men jag kände honom för väl för att vara rädd för honom. Bredvid honom stod gängets par, Marcus och Candy. De båda var allting otrogna mot varandra men fortsatte vara tillsammans. Candy bar en svart magtröja tillsammans med ett par röda short som knappt täckte hennes kroppsdelar.
Det var en av hennes bättre outfits, ibland kunde hon gå runt i Bronx i ett par spetsunderkläder.
JT satt på en metallbänk och trummade med fingrarna på sitt knä i takt med någon låt, medan Maria fnittrade bredvid honom och ibland sjöng med i låten jag inte kände igen; hursomhelst visste de vad de gjorde. Jag brydde mig inte.
Andrew och hans flickvän Diamond stod lutad mot byggnaden. Diamond var inslingrad i hans armar medan hon lämnade ett sugmärke på hans nacke. Han i sin tur snackade med en annan kille och vilade sina händer bekvämt på Diamonds rumpa. Rory, Tallulah och Mikey var också här, de satt några meter ifrån Diamond och Andrew och pratade tyst med varandra.

”What the fuck gör de här?” fräste jag.

”De är en del av det här gänget dipshit.” himlade Brittany med ögonen. ”Bara för att du inte gillar dem betyder det inte att vi inte heller gör det.”
”Han försökte våldta min flickvän!”
”Oh snälla.” fnös Brittany. ”Hon var troligen en hora som frågade efter sex, men fegade ur i sista sekund och skrek våldtäckt.”
Jag kunde känna elden i mina ådror i samband med att mina nävar knöts hårt. ”Våga säg något sådant om Saige igen.”
”Justin.” Seneca kom fram till mig från ingenstans. ”Ignorera skräpet.” hon slängde en dömande blick på Brittany. ”Hon är inte värd något.”

”Fuck you.” skrek hon åt Seneca.

”Sorry babe, jag gillar killarnas paket, tjejernas intresserar mig inte.” blinkade Seneca och greppade min handled och drog mig till JT och Maria.

”Hey.” hälsade JT med sitt vanliga leende och slutade trumma med fingrarna. Maria tittade upp och gav mig ett leende. Hon kunde vara en bitch ibland men inget jämfört med Rory, Tallulah eller Brittany.

”Hej.” vinkade hon.

“What’s up, my hoes?” frågade Seneca med ett vänligt leende.

Maria skrattade. ”Inte mycket, hur är mina bitchar?”
”Bara bra.”
Jag nickade. ”Bra.”
”Jag såg att du nästan höll på att slå Brittany.” noterade Maria. ”Gud vet hur mycket vi alla vill göra det. Hon är den mest irriterande white-yn någonsin.”
”På hennes röst låter det alltid som om hon har problem med bihålorna.” nickade JT.

”Vi borde köpa den stackars tjejen lite medicin.”
”Eller servetter.” ryckte Seneca på axlarna.

”Okej.” ropade Darrel och fick allas uppmärksamhet. Han stod i mitten så vi alla kunde se honom. ”Ni undrar säkert vad fan vi alla gör här då den här gruppen inte haft ett möte på flera månader.”
”Precis vad jag undrade.” nickade JT och fick snabbt ett hush från Maria.

”Well, så länge vårt gäng inte är aktiv så kommer inte fonderna kunna sälja våra paket, så vi måste komma tillbaka in i affärerna, med start nu.”
”Jag kan inte.” skakade jag på huvudet.

”Vad var det Bieber?” Darrel tittade förvirrat på mig.

”Jag uh… kan inte resa för att sälja längre.”
”Och varför inte?”
”Jag har en tjej bro. Jag måste vara här.”

Darrel brast ut i gapskratt. ”En tjej?” fnös han. ”Hon spelar ingen roll Justin. Dra ut huvudet från ditt arsel och kom tillbaka in i spelet. Vi har skit att göra.”
”Jag kan inte bara lämna henne utan ett ord.”
”Ta med henne.” skrek Mikey.  ”Vem bryr sig om någon slår henne under processen. Hon kan behöva det.”
”Jag kommer mörda dig.” jag började gå mot honom, men JT drog mig tillbaka genast.

”Justin och Mikey, håll käften eller så dör ni båda.” hotade Darell och himlade med ögonen. Jag suckade och satte mig mellan Maria och Seneca.

”Jag går runt och ger alla nya jobb eftersom vi har nya medlemmar.” alla slängde blickar på Brittany och Candy. De båda hade inte fått något jobb än eftersom de endast kom in i gänget för några månader sen. ”Vi kommer alla få nya positioner.”

Darell gick fram till Rory, Tallulah och Mikey först. Jag suckade och korsade armarna över mitt bröst samtidigt som jag vände blicken mot Seneca, Maria och JT.

”Jag kan inte jobba med de där jävlarna.” jag slängde en blick på dem innan jag vände tillbaka den. ”Jag skulle hellre dö.”
”Jag vill ärligt talat inte vara med i gänget längre.” erkände Maria. ”Det är inte så kul som det brukade vara, you know? Plus mitt medvetna börjar leka med mitt huvud. Sista gången jag dödade så kunde jag inte sova på en vecka. Jag vet inte; skuldkänslor är det värsta. Att veta att jag dödade fel kille, någon oskyldig… Det tar över mig ibland.” hon bet nervöst på sin underläpp och stirrade ner på sina fötter. En blind man skulle se hur obekväm hon var med att blotta sin själ för mig, JT och Seneca,

”Jag hoppas det aldrig händer mig.” mumlade Seneca. ”Jag har inte känt skuldkänslor sedan jag var femton; mitt första mord.”
”Jag antar att jag är en hjärtlös fucker, jag känner mig aldrig skuldmedveten.” ryckte JT på axlarna. ”Jag säger bara åt mig själv hela tiden om den personen inte var död, så skulle jag vara det.”
”Men du dödade inte av misstag fel kille.” Maria slängde en blick på honom.

”Du då JB?” JT vände sig mot mig. ”Hur är det med dina skuldkänslor?”
Jag ryckte på axlarna. ”Jag brukade inte ha någon, men sedan jag träffade Saige så har jag blivit mjuk.”
”Justin’s whipped.” retade Seneca.

”Jag slår vad om att Seneca också kommer bli så med hennes förhållande med… vad han nu heter.” nickade Maria.

”Toby.” skrattade Seneca. ”Och nej det kommer jag inte. Mitt hjärta är en bit kall sten.”
”Fortsätt övertala dig själv.” ryckte Maria på axlarna. ”Toby kanske kommer vända dig… det vet du aldrig.”
JT skrockade åt det dumma argumentet i samma stund som Darrel kom fram till oss.

”Roligt att se er alla igen.” flinade han. Jag kunde se hur Maria försökte hålla tillbaka en sarkastisk kommentar.

”Vad ska vi göra?” suckade Seneca och justerade sin position.

”Jag vill att JT och Maria ska åka till vårt lager i Ontario-”
”Canada?” avbröt Maria. ”Hell no! Tänk igen. Jag tänker inte lämna Bronx.”
”Du gör som jag säger.” väste Darrel. ”Du och JT åker imorgon, en av mina vänner kommer köra er.”
”What the fuck, du kan inte få mig att lämna New York.” protesterade JT.

Darrell drog ut en pistol från sin ficka och pekade den mellan JTs ögon. ”Oh… kan jag inte?”
JT stirrade på pistolen med ögonen i kors, utan att våga säga någonting. Med det gjort sänkte Darrel pistolen.

”Seneca.” han vände sig mot henne.  "Du är ansvarig för att förföra alla som försöker att bråka med oss och döda dem i samma stund som de känner sig säkra med dig.”
”Jag har en pojkvän.”
”Och jag har en katt. Ska jag säga något mer som inte spelar någon roll?” han höjde på ögonbrynen. ”Du borde vara glad att jag inte tvingar dig att ha sex med idioterna, allt du behöver göra är att få dem nakna och sedan skjuta dem eller knivhugga. Jag vet inte vad du föredrar.”
”Jag vill inte se dem nakna!”
”Well, vi alla behöver göra saker vi inte är bekväma med… så kom över det.”

”Bieber.” han vände sig äntligen mot mig. ”Jag har ett speciellt jobb för dig.” ett flin växte på hans läppar.


Jag valde att dela detta kapitel i två då jag annars inte skulle få ut det. Jag hoppas det inte gör någonting :)


Comments
POSTAT AV: Emelie

jätte bra! :)

POSTAT: 2014-09-27 / KLOCKAN: 18:29:27 /



POSTAT AV: Ebba

Jäätte bra!!:)

POSTAT: 2014-09-28 / KLOCKAN: 08:43:32 /



POSTAT AV: Wilma

Sjukt bra!!!!! När kommer part 2? ❤️❤️

Svar: Troligen imorgon ;)♥
Celebnovell

POSTAT: 2014-09-28 / KLOCKAN: 09:43:38 /



POSTAT AV: ifrah

Jätte bra, som vanligt!!!😄👌👏👍😍😍
En fråga har du någonsin tänkt på bli författare? För jag tror nej jag vet du kan komma långt😄

POSTAT: 2014-09-28 / KLOCKAN: 10:02:26 /



POSTAT AV: ifrah

Jätte bra, som vanligt!!!😄👌👏👍😍😍
En fråga har du någonsin tänkt på bli författare? För jag tror nej jag vet du kan komma långt😄

POSTAT: 2014-09-28 / KLOCKAN: 10:02:27 /



POSTAT AV: ifrah

Jätte bra, som vanligt!!!😄👌👏👍😍😍
En fråga har du någonsin tänkt på bli författare? För jag tror nej jag vet du kan komma långt😄

Svar: Faktiskt inte. :Ptycker detta bara är en kul grej att göra, inget jag ser mig själv i framtiden att göra. ♥
Celebnovell

POSTAT: 2014-09-28 / KLOCKAN: 10:02:30 /



POSTAT AV: Erika

Hej Romina! För ett tag sedan så kommenterade jag här från mig och Ronja angående en fansitedesign om du minns? Du sa då att du hade fullt upp och ville ta vara på det sista av sommarlovet osv. Nu är det så att min ff som jag skriver på börjar lida mot sitt slut och planen är att jag då ska börja publicera one shots och eftersom du gjorde designen som jag har just nu så undrar jag om du skulle ha något emot att göra en ny till mig? Min nuvarande kommer ju inte passa in med one shotsen liksom hehe :) Om du är intresserad (aka världens gulligaste) så får du gärna skriva till mig på kik @erikaelin så kan vi snacka där. Ha en bra söndagskväll! <3

POSTAT: 2014-09-28 / KLOCKAN: 16:23:14 / URL: http://jbiebznovell.blogg.se



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback