KATEGORI: ✔ 3.New Moon

Epilogue - New Moon

Scarletts perspektiv:

”I Faderns och Sonens och den helige Andes namn. Inför Guds ansikte är vi samlade till vigsel mellan er två, Scarlett och Justin. Vi är här för att be om välsignelse över er och för att dela er glädje.”
Prästens ord tonades ut när mina tankar drogs tillbaka i tiden.

Solen var precis vid horisontens gräns och sipprade fram genom det utrymme trädkronorna lämnat fria. Det var som att stirra på vita små diamanter som var utspridda på marken. Kramsnön under mina fotsulor knastrade för varje steg jag tog framåt. Den spårfria snön var som ett territorium man inte fick trampa på. Scenariot tog andan ur mig med andra ord. 
Utan att jag varit medveten så hade snön börjat falla nerför himlen i perfekta flingor som skimrade i ljusstrålarna och påminde om regnbågens alla färger.
I den stunden kunde jag inte känna mig mer levande, omgiven av tyst, ren skönhet. Ett lyckligt leende spred sig på mina läppar under tiden jag bevittnade naturens härlighet samtidigt som jag gjorde en mental not att befinna mig här igen en viktig dag.

Och här var jag idag. Tillsammans med Justin på en viktig dag.
”Inför Gud och i denna församlings närvaro frågar jag dig, Scarlett Johansson: Vill du ta Justin Bieber till din man och älska honom i nöd och lust?”
Jag var inte en person som grät lätt, men nu brände tårarna bakom ögonlocken.
”Ja.” orden var knappt hörbara, men prästen och Justin hörde dem och det var viktigast.
”Inför Gud och i denna församlings närvaro frågar jag dig, Justin Bieber: Vill du ta Scarlett Johansson till din hustru och älska henne i nöd och lust?”
Justins blick höll hårt fast i min samtidigt som han uttalade det lilla ordet men som betydde så mycket.
”Ja.” hans ögon glittrade i en ljus honungsfärg istället för den vanliga hasselbruna.
”Ringarna.” Damon som stod närmast Justin tog upp de båda ringarna och räckte dem till prästen som började välsigna dem.
”Repetera efter mig.” han sträckte den manliga versionen av våra nästan identiska ringar till mig.
”Jag, Scarlett,”
”Jag, Scarlett,”
”Tar dig, Justin,
”Tar dig, Justin,
”Till min man,”
”Till min man,”
att dela glädje och sorg med dig,”
”att dela glädje och sorg med dig,”
”och vara dig trogen”
”och vara dig trogen”
”tills döden skiljer oss åt.”
”tills döden skiljer oss åt.” jag trädde på ringen på hans finger samtidigt som jag försökte förgäves blinka bort tårarna och inte förstöra sminket Viktoria lagt så många timmar på.
Justin som också märkt detta gav mig ett litet leende och började sedan repetera efter prästen.
”Jag, Justin,”
”Jag, Justin,”
”Tar dig, Scarlett,
”Tar dig, Scarlett,
”Till min hustru,”
”Till min hustru,”
att dela glädje och sorg med dig,”
”att dela glädje och sorg med dig,”
”och vara dig trogen”
”och vara dig trogen”
”tills döden skiljer oss åt.”
”tills döden skiljer oss åt.” ringen åkte på mitt finger där den glimrande förlovningsringen också satt.
”Jag förklarar er nu till man och hustru.”
-
Den traditionella bröllopsvalsen var i full gång och jag kunde känna dussintals blickar som brände på mig. Men en av dem som stack ut var Codys.
Han stod i sin svarta kostym, som var identisk med de andra marskalkarnas, vid DJ båset med ett brett leende på läpparna. Men det var inte det som drog till sig min blick utan ärret på hans vänstra kind från den dagen.
Att det dödade honom inombords varje gång han såg det var en självklarhet, men att veta att jag var den som var orsaken till det var värst.
”Oroa dig inte.” mimade han och gav mig en blinkning som jag hann besvarar med ett blekt leende, innan Justin snurrade på oss.
”Det viktigaste är att han mår bra nu.” viskade han i mitt öra samtidigt som han smekte mina höfter med sina tummar.
Långsamt nickade jag och drog in hans nästa ord.
”Minns du när du frågade om du och Damon höll på att drunkna och vem av er jag skulle rädda?”
Med slutna ögon nickade jag mot hans bröst där mitt huvud nu vilade.
”Jag skulle rädda Damon och dö tillsammans med dig.” hans händer gled mot min mage som var väl dold av klänningen, samtidigt som jag spände mina armar kring hans nacke i ett försök att föra oss närmare varandra.
”Och Scarlett?”
”Ja?” gråten var tydlig i min röst.
”I fell in love with you again under the New Moon. ”


Och härmed är New Moon avslutad.
Själv kände jag att epilogen inte blev något extra, men den var perfekt som avslutning för hela novellen om jag kan sätta det så. Både Blue Moon och New Moon har varit fylld med massor av drama och att tona bort de båda med något lugnt var längst upp på min lista. :')
-
Anyway, denna novell har verkligen varit en utmaning att skriva för mig och jag är överlycklig för alla som läst den. (Vill verkligen läsa era åsikter nu.) ♥
-
Imorgon eller på tisdag kommer jag starta den översatta novellen och hoppas ni gillar den också lika mycket som jag gör, vill även tillägga att en ny design kommer snart dyka upp på bloggen samt handlingen.


Comments
POSTAT AV: Meja

Sååå bra!! Älskar dina noveller , sluta aldrig att skriva noveller för guds skull kvinna! Du är skit duktig ju

Svar: :D♥
Celebnovell

POSTAT: 2014-06-22 / KLOCKAN: 21:51:39 /



POSTAT AV: Meja

Sååå bra!! Älskar dina noveller , sluta aldrig att skriva noveller för guds skull kvinna! Du är skit duktig ju

POSTAT: 2014-06-22 / KLOCKAN: 21:51:49 /



POSTAT AV: Meja

Sååå bra!! Älskar dina noveller , sluta aldrig att skriva noveller för guds skull kvinna! Du är skit duktig ju

POSTAT: 2014-06-22 / KLOCKAN: 21:51:50 /



POSTAT AV: Meja

Sååå bra!! Älskar dina noveller , sluta aldrig att skriva noveller för guds skull kvinna! Du är skit duktig ju

POSTAT: 2014-06-22 / KLOCKAN: 21:51:54 /



POSTAT AV: Anonym

ÅHH SÅ BRA

POSTAT: 2014-06-22 / KLOCKAN: 22:03:08 /



POSTAT AV: Thea

Asså gu så bra! Hela novellen har varit bra! Det som varit bäst är att du inte tar för mycket av draman och inte för lite av det heller för i många noveller blir det drama drama drama men i dina noveller så e allt perfekt! Jag fattar hur du kan skriva så gudomligt bra!

Hoppas du fortsätter att du kommer skriva en ny novell. Du är bäst på att skriva.
Har du nångång funderat på att bli författare? Du skulle bli världskänd då!

Lovar att läsa din nästa novell om du kommer skriva en till! <3

Svar: Det är vad jag strävat efter, och ibland känns det svajigt men kommentarer som övertalar mig positivt. :')♥
Haha, har inga planer på det, för det finns många andra som har mer talang än jag (nästa novell är ett exempel på det.)
Celebnovell

POSTAT: 2014-06-22 / KLOCKAN: 22:20:49 /



POSTAT AV: Thea

Asså gu så bra! Hela novellen har varit bra! Det som varit bäst är att du inte tar för mycket av draman och inte för lite av det heller för i många noveller blir det drama drama drama men i dina noveller så e allt perfekt! Jag fattar hur du kan skriva så gudomligt bra!

Hoppas du fortsätter att du kommer skriva en ny novell. Du är bäst på att skriva.
Har du nångång funderat på att bli författare? Du skulle bli världskänd då!

Lovar att läsa din nästa novell om du kommer skriva en till! <3

POSTAT: 2014-06-22 / KLOCKAN: 22:20:59 /



POSTAT AV: Anonym

Så bra!!!

POSTAT: 2014-06-22 / KLOCKAN: 22:36:57 /



POSTAT AV: Emelie

omg! älskar detta, så grymt bra!!

POSTAT: 2014-06-23 / KLOCKAN: 10:42:44 /



POSTAT AV: Emilia

sååååå bra!!! älskar det! skulle ändå vilja veta hur det gick till när de räddade Cody ;)

Svar: Du får nog endast använda din fantasi där. :P♥
Celebnovell

POSTAT: 2014-06-23 / KLOCKAN: 13:52:10 /



POSTAT AV: Ebba

Åh herregud, känslorna är lite överallt just nu. Kapitlet var perfekt, jag vill bara läsa om det, om och om igen. Hela novellen var perfektion och jag ska absolut läsa din nästa novell!

Svar: Blir så himla glad varje gång jag läser din kommentar (och tro mig det är inte få) :*
Celebnovell

POSTAT: 2014-06-23 / KLOCKAN: 15:21:41 / URL: http://biebzters.blogg.se



POSTAT AV: Julia♡

Alltså jag dör. Sitter här med tårar i ögonen. Du är bara så jävla bra på att skriva. Det är helt sjukt. Jag vill ha mer!

Svar: Aww ♥
Celebnovell

POSTAT: 2014-06-23 / KLOCKAN: 23:29:01 /



POSTAT AV: Anonym

Shit det är så perfekt, gur du skriver och vilken avslutning, JAG ÄLSKADE DEN HÄR MENINGEN "Jag skulle rädda Damon och dö tillsammans med dig" såå himla sööööötttttt jag dööör jag älskade det :D

Svar: Kan ju avslöja att jag fick lite inspo från google där så all creds går inte till mig. :P
Celebnovell

POSTAT: 2014-06-25 / KLOCKAN: 09:30:47 /



POSTAT AV: Ida

En tyst minut för mitt liv..
Tårarna bara rinner. Ska jag vara ärlig tog det mig tre dagar att samla mod till att läsa den här. Den(/dom) här novell(erna)en har varit så fantastisk bra. Det har varit så otroligt roligt att följa de. Alla skratt och tårar. Och panikångestgråtattackerna när du sagt att du ska sluta, de var lite mindre roliga.. Menmen, du ska veta att du är en fantastisk skriva och person. Nästa novell kommer säkerligen bli super bra.
Puss & kram boo:* <3

Svar: "Tårarna bara rinner" - Babe, jag hoppas du skrev det för att endast få inlevelse i texten för det sista jag vill få mina läsare är att gråta även om det är positivt tecken till kapitlet. ♥
Måste även tillägga att jag älskar denna kommentar, idk. xD Sparade den på mobilen HAHA♥
Celebnovell

POSTAT: 2014-06-25 / KLOCKAN: 22:21:16 /



POSTAT AV: amanda

Så otroligt bra. Älskar båda delarna. Skönt att du äntligen är klar så du kan släppa den här eftersom du tröttnat och fokusera på något annat istället. Ser fram emot det nya som ska komma på bloggen. Och juste, så fint slut på den här novellen. Jag älskar den! :D

Svar: Dina kommentarer är alltid så välskrivna och enkla, men de betyder guld. ♥
Celebnovell

POSTAT: 2014-06-26 / KLOCKAN: 08:20:10 / URL: http://liindstrand.blogg.se



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback