KATEGORI: ✔ 3.New Moon

Chapter 22 - Into death

Previously:
Trappan i mörkret var en utmaning men tillslut stod jag och blickade på det tomma köket. 
Jag varken ville ha mjölk, nattmat eller vatten, utan ville endast komma ut ur rummet. Och nu när jag var det så ville jag tillbaka då det inte fanns någonting som kunde sysselsätta mig, men det var något som stoppade mig. Vardagsrummet.
Alla möbler var välta och glasvasarna var krossade till tusentals bitar. Inget stod på sin rätta plats. Men mitt i allt det där stod en box. En box med blodröda siffror som för varje sekund tickade ner 05:14, 05:13, 05:12, 05:11.

Varningen jag tidigare känt, det var på grund av detta.
”Det är bara inte klockan på väggen som tickar.” 
Utan en bomb också.

Scarletts perspektiv:
Vad är rädsla?
Är det när en människa kan tala ostoppat i ett rum, men inte framför en publik? På grund av personen har misstankar om huruvida de ord han eller hon yttrar är korrekta eller felaktiga, eftersom det finns så många som dömer?
Eller är det att misslyckas? Att aldrig komma upp till toppen och så småningom ge upp.
Att vara ensam, befinna sig i ett krig, rädsla inför döden, rädsla för spindlar? Vad rädsla än var så stämde det inte på mig. Inte här, inte nu, aldrig. Min kropp var snarare tom. Varken styrka eller känslor fanns kvar. Detta var som slutet. Att se siffrorna i takt med ditt liv åka ner på noll.
02:09, 02:08, 02:07.
”Scarlett?” jag kunde inte ha reagerat mindre på Justins röst som nu fanns bredvid mig. Jag såg honom inte, men kände hans närvaro och snart hans händer på mina axlar.
”Är det fel att jag räknar ner till min egen död?” undrade jag entonigt och behöll blicken på siffrorna. 01:53, 01:52, 01:51.
”Vad pratar du om?”
”Det där.” jag sade orden utan att göra en gest mot lådan, men han märkte den ändå.
Flera rader svordomar lämnade hans mun men jag ryckte varken till eller gjorde någon ansats till att stoppa honom, och snart ekade även fötterna nerför trappan. Killarna.
Ur ögonvrån såg jag hur flera ord slängdes framochtillbaka mellan dem, men min uppmärksamhet var fortfarande fångad av bomben. Eller snarare siffrorna på bomben. För varje tickande så var det som om något tickade i mig också – och denna gång var det inte nedräkning till döden. Motsatsen.
Omgivningen blev klarare, den mentala dimman jag skapat började tona bort och jag kunde fokusera igen.
”Scarlett gå upp till rummet.”
Justins röst påminde om ruta ett igen. När han trodde jag var den oskyldiga tjejen som han gjorde allt för att skydda. Det gjorde han nu också men detta var min sak att lösa, för allting hade fallit på plats under endast en kort tid.
”Nej.”
Samtidigt som jag skakade på huvudet började jag gå fram mot bomben. Detta är min sak att lösa.
”Nej?” undrade Justin chockat bakom mig och jag upprepade det igen för att göra punkten klar för honom.
Jag stannade för att skydda killarna, vilket är vad jag gör nu.
Sittandes på huk stirrade jag på den svarta lådan som hade en jämn yta. Om man skulle sett den från ett annat håll så skulle den sett oskyldig ut. Mina händer sökte långsamt över hela samtidigt som jag stängde ute Justins samt killarnas röster – denna gång frivilligt.
00:15, 00:14, 00:13
Bingo. Nederdelen satt löst samman med resten och med hjälp av fighterstyrkan fick jag loss den, vilket avslöjade alla sladdar för mina ögon och där mitt i allt fanns sprängkapseln.
”Sprängkapseln har två ”trådar” som sticker ut ur den. Bomben ska ha ett batteri med en timer kopplad som kommer att ansluta batteriet till trådarna. Detta orsakar en ”bro” tråd, som en glödtråd, för att få sprängkapseln varm så explosionen kan utlösas. Det är en enkel bomb som lätt går att frånkoppla. Skär av trådarna som sitter ihop med kapseln så timer stoppas och bomben är frånkopplad.” Ricks instruktioner ekade i huvudet och jag var inte sen med att följa dem.
När jag fått reda på allt detta då så kunde jag inte bry mig mindre, men nu var de orden mitt enda livlina.
Medveten om att jag inte kunde använda händerna för att dra loss sladdarna, ställde jag mig istället upp och var på mindre än en sekund i köket där jag tog den första saxen jag la ögonen på.
00:05, 00:04, 00:03
Killarna följde mina rörelser med ögonen när jag långsamt krånglade in saxen mellan sladdarna och lät den skära igenom den ironiskt nog röda sladden. Det tickande ljudet upphörde och istället tog ett högt pipande plats. Med andan i halsen stirrade jag ner på siffrorna som nu blinkade i takt med pipet
00:01, 00:01, 00:01
-
”Jag förstår fortfarande varför du inte som jag sa.” muttrade Justin irriterat och vandrade fram och tillbaka i rummet.
”Jag förstår förfarande inte hur bomben hamna här.” suckade jag och begravde huvudet i händerna där jag satt på min säng.
”Sluta byt ämne Scarlett.”
Såhär har det varit de närmaste tjugo minuterna. Klockan var över fyra på morgonen och jag hade följt alla killar in till sovrummet där jag använt mina krafter för att få dem att tuppa av. Det var inte mycket av deras minne jag raderade – endast några minuter – men tillräckligt för att få dem nersövda i några timmar. Justin å andra sidan hade inte varit lika enkel att övertala då han utan mitt medvetande varit bakom mig när jag fick Bruce att ”somna.” Med det gjort så hade jag inget annat val än att att låta honom vara vaken. Dock ledde det till att han ifrågasatte hela tiden varför jag gjorde som jag gjorde medan jag försökte klura på vem som kunde lagt bomben här. Utan tvekan visste jag att den var från Kayla, men fortfarande – hur?
Det fanns det någon i vardagsrummet under dagen, och på kvällen var det ingen som kom hem för då skulle jag hört det, då jag inte fick mig en blund.
”Jag räddade livet på er och det är huvudsaken.”
”Men du riskerade din egen för i helvete!” röt han och fick mitt huvud att snabbt snappas upp.
”Så det är vad detta handlar om? Att jag satte mig själv i fara?” han varken gjorde eller sa något.
”Jag är utrustad till detta Justin, det är vad jag gör. Och nu när du finns i det hela så måste jag gå upp en nivå för att kunna skydda dig till max.”
”Det borde vara jag som säger det där.” han lät nästan desperat men jag skakade bort det och ställde mig framför honom.
”Både du och jag vet att vår situation är motsatsen till normal, så att du borde göra det här och du borde göra det där existerar inte. Jag skyddar dig in i döden.”
”Jag gillar det inte.” ett leende hittade mina läppar och jag började dra med honom mot sängen.
”Att du gillar det eller inte spelar ingen roll, så länge jag gör mitt jobb rätt så är allt okej.” långsamt knuffade jag ner honom och gränslade hans höfter.
”Okej?” min röst var långsammare och mer dämpad. Förförisk.
”Okej.”
Med ett nöjt leende låter jag mina händer glida upp på hans bröst samtidigt som mina läppar fann det varma huden bakom hans öra. Stämningen i rummet hettade till, men jag hade tillräckligt med kontroll att inte gå hela vägen. Det var inte heller min plan från början, utan endast att få honom på andra tankar och glömma hela bombhändelsen. Min extrakraft kunde jag enkelt använda men han var mycket mer värd än att leva under mina och alla andras lögner.
”Jag älskar dig.” hans hesa röst fyllde mitt öra samtidigt som hans armar slingrade sig runt min midja och tryckte mig närmare sig.
”Jag älskar dig.”
-
De röda märkena på allas kroppar förutom Ricks väckte alla möjliga känslor inom mig. Ilska, irritation, medlidande, sorg men framförallt målmedvetenhet. Kayla har startat ett krig.
”Kayla var där, men inte killen. Vilket får mig att fundera på om det verkligen var en fighter eller bara en vanlig människa.” muttrade Rick samtidigt som jag baddade Lucas sår med vatten för att få bort svidningen.
”Vad som än hände så lyckades hon skada er.” muttrade jag.
”Hon fick värre brännskador.” flinar Kevin och slängde en menande blick mot Victoria som roat skakade på huvudet.
”Jag kan inte undgå att det gjorde situationen bättre.” log jag men det suddas bort när jag tänkte på den tidigare händelsen. Kevin som uppfattat mina tankar kollade medlidande på mig vilket fick mig att argt vända bort huvudet. Jag vill inte ha någons medlidande.
”Kayla kommer attackera stort snart.” muttrade Rick från ingenstans, men jag höll genast med honom.
”Jag vet.”
-
”Förstår fortfarande inte varför jag måste gå i skolan när hela min framtid ändå är bestämd.” muttrade jag och stängde igen mitt skåp med en smäll som drog till sig halva korridorens blickar.
”Åh kom igen, du dör inte. Tänkt det som en privilegie.” log Caro samtidigt som vi började gå mot matsalen.
”För vad?”
”Du får mer kunskap än alla andra?” prövade hon.
”Kunskap my ass. Klarar mig bra på det jag redan kan.”
”Vi säger s-”
”Hej babe.” Bruce som kommit ut från klassrummet vi nyss passerat, slängde armen kring Caros axlar som genast börjar fnittra sockersött. Hon hann inte svara innan hans läppar var hårt tryckta mot hennes, men det varar inte länge du min harkling stoppde dem.
”Hej på dig med Bruce.” sarkasm i mina ord.
”Tja.”
”Ugh, fortsätt med ert PDA, I’m out of here.” plötsligt lät inte mat lika aptitretande som den tidigare gjort, så jag vände på klacken och började gå mot toaletterna. Men dit hann jag inte innan jag var indragen in i ett klassrum med ingen mindre än Justin framför mig.
”Saknat mig babe?”
”Du får svar på din fråga om jag får gå på toa först.”
”Ouch.” han la handen över hjärtat och jag himlade med ögonen.
”Åh kom igen Justin. Caro väntar också.”
”Så mycket som jag hörde, så skulle hon och Bruce fortsätta med sitt PDA – dina ord, inte mina.” överlägset flinade han och jag suckade.
”Fine, du fick mig. Vad nu?”
”Det här.”
Hans läppar trycks mot min mungipa i en sekund innan den glider rakt ner mot min hals. I samband med hans fjäderlätta kyssar så slöt jag ögonen och lutade mig mot dörren bakom mig för att inte falla ihop av hans gester. Hans varma tunga gled över den känsliga huden på min hals och jag lät ett litet kvidande lämna mina läppar.
Aldrig i dessa situationer visste jag vad jag skulle göra med mina händer, men precis som varje gång åkte de upp till hans väl stylade frisyr. För att ge honom mer utrymme lutade jag huvudet längre bak.
Hans kyssar börjar finna sin väg mot mitt ansikte vidare till mina läppar. Mjukt men passionerat börjar han röra dem mot mina – precis som två pusselbitar.
”Let me make love to you.” viskade han hest och stirrar med de guldbruna ögonen – jag älskar – på mig.
En bit sjönk genast inom mig, men jag kunde inte låta bli. Jag var rädd. Inte för min skull, utan för hans.
”Du vet vad jag tycker just nu...” – med min hand börjar jag smeka hans varma kind – ”Men det kommer hända, och när det väl gör det så kommer det inte vara här.” 


Början av kapitlet var enormt svårt och jag är absolut inte nöjd med det, men jag kunde inte hitta något att ändra för att få det "bra." =/ Sen fick jag också improvisera väldigt mycket då jag absolut inte har en aning om hur en bomb fungerar.
-
Jag vet att uppdateringen varit urdålig den senaste veckan men har haft en massa prov och läxförhör - en/två varje dag. Har endast suttit framför datorn för att plugga, inget annat har jag hunnit med.
Nu är det iallafall påsklov och jag ska verkligen försöka hålla en jämn uppdatering för att göra upp för det dåliga.
-
Becca om du läser detta så ska du veta hur underbar, perfekt, snäll, fantastisk, guldvärd du är. Dina kommentarer får mig att flyga upp på rosa moln. Varje ord du skriver åker rakt in i hjärtat, och varje gång finner jag mig själv le som ett fån för dina fina kommentarer. ♥♥
-
Fråga: Något ni gillar att göra extra på fritiden? (:
Mitt svar: Bortsett från att vara med kompisar och sånt så älskar jag verkligen photshop. xD Kan sitta seriöst i flera timmar och fixa och trixa med det utan att tröttna. :P



Comments
POSTAT AV: Ylva

Jätte bra! Omg hoppas de kommer att ha "det" snart haha och att det blir romantisk !😍

Svar: var med vänner

POSTAT: 2014-04-12 / KLOCKAN: 21:23:23 /



POSTAT AV: Anonym

Älskar att kolla serier!!

POSTAT: 2014-04-12 / KLOCKAN: 21:23:26 /



POSTAT AV: Anonym

Åhh såå fucking bra

POSTAT: 2014-04-12 / KLOCKAN: 21:35:14 /



POSTAT AV: Camilla

Hur kan du få -tillexempel det med bomben- det att låta så verkligt?! Kan du sånt eller? Precis hur man frånkopplar en bomb är din dolda talang, huh? Ah, det är iallafall så trovärdigt, set är PERFEKT. Som vanlig dock :S

Svar: Hahah ehm kanske ;) Lol jk, får nog tacka google för den informationen :P
Celebnovell

POSTAT: 2014-04-12 / KLOCKAN: 21:40:31 /



POSTAT AV: Amanda

Jag tycker att du ska vara hur nöjd som helst och stolt över dig själv! För kapitlet är skriviet i ren perfektion, precis som alla dina andra. Du får allting att kännas så verkligt och så ÄLSKAR jag dina ordvall. 😍😍❤️

Svar: Mitt leende kan nog inte vara bredare i denna sekund. Underbar är du Amanda. ♥
Celebnovell

POSTAT: 2014-04-12 / KLOCKAN: 22:58:06 / URL: http://bizzlestory.blogg.se



POSTAT AV: Michelle

Jag älskar det :)

Angående uppdateringen så är det inget du behöver be om ursäkt för. Vi vet du har ett liv utanför bloggen och vi alla förstår hur skolan kan vara :)

Svar:
Celebnovell

POSTAT: 2014-04-12 / KLOCKAN: 23:35:09 /



POSTAT AV: tilde

sjukt bra, spela handboll :)

POSTAT: 2014-04-13 / KLOCKAN: 00:37:32 /



POSTAT AV: Emelie

så sjukt bra !! :)

POSTAT: 2014-04-13 / KLOCKAN: 06:05:20 / URL: http://emelajzaan.blogg.se



POSTAT AV: Emelie

Superdupermegabra! Inte nöjd? Det borde du verkligen vara :)

Svar:
Lägger ner all min tid och tankar på min sjuka ponny. Kan ju inte göra annat :(

POSTAT: 2014-04-13 / KLOCKAN: 07:50:28 /



POSTAT AV: anonym

Så sjukt bra!!
Svar: läsa! :)

POSTAT: 2014-04-13 / KLOCKAN: 11:40:27 /



POSTAT AV: Oline

Jag tycker du lyckades jättebra med början i kapitlet! Det här brukar vara höjdpunkten på veckan, tycker du skriver så himla bra så att det inte är sant! Det är både spännande och rörande när man läser dina kapitel.

Svar: Blir så glad när du säger så Oline. :D♥
Celebnovell

POSTAT: 2014-04-13 / KLOCKAN: 14:18:08 /



POSTAT AV: Anonym

Du är så jävla grym! hade kunnat läsa detta kapitlet minst 10 gånger till utan att tröttna! Love it!!

Svar: Hinner typ inte göra något annat än att plugga och rida på min fritid ;) Har egen häst så är där några timmar varje dag :P

Svar: Åh babe ♥
Celebnovell

POSTAT: 2014-04-13 / KLOCKAN: 14:48:13 /



POSTAT AV: Ida

Hur i helvete kan du vara missnöjd med kapitlet?! Varje mening, varje ord du skriver är som rena drömmen. Förstår du ens själv hur grymt duktig du är på att skriva ? Det skulle inte förvåna mig om du en dag blev en av världens kändaste författare. Man lever sig verkligen in i berättelsen. Resten av världen existerar inte när man läser dina kapitel.
Svar : jag gillar att rida och ta hand om min ponny. Och läsa förstås :))

Svar: Författare är nog inget jag har i tankarna, dels för att jag gör detta endast som en "fritidsaktivitet" och dels för att det finns så många som är 100 gånger bättre - men blir ändå överlycklig när du skriver så. ♥♥
Celebnovell

POSTAT: 2014-04-13 / KLOCKAN: 16:43:35 / URL: http://IdaBergstedt.horseworld.se



POSTAT AV: Foreverbiebs.blogg.se

OH MY GAD BABE! Perfektion på perfektion. Helt perfekt var detta kapitel och när du improviserade bomb grejen asså jag trodde på riktigt att det var så det funkade-inte för att jag förstod nått men jag är lite trög du vet HAHA.. Skämtar inte-. Jag blev helt mållös jag bara tänkte du borde få A+ i NO-ämnena! Men framförallt i svenska. Du är så grymt duktig på att skriva, jag vet att jag skriver det hela tiden men du får aldrig glömma bort hur sjukt begåvad du är! Varje liten bokstav i dina kapitel är guld värda!

Och dina bilder.... Okej nu är jag död..... -Uppstår för att kunna skriva det här- dom är helt AMAZING på riktigt du är som en skriv o (vet inte vad det heter när man fixar bilder o sånt) gudinna!

Svar: football for life HAHA nä men spela fotboll o dansa hip hop/ street 😘 okej nu ska jag sluta skriva för jag måste plugga till SO prov..... Asså jag skriver alltid att jag måste sluta skriva... Okej nu ska jag sluta på riktigt😅😘

Btw du kommer så bli min advokat!

Svar: BAABE sluta var så perfekt :')♥
Bombgrejen får du nog tacka google för HAHA, satt och säkert sökte i en hel timme för att förstår ungefär hur det går till. Kände mig som Jason Mccann när jag skrev det HAHHA - torr humor i know xD♥
-
Om vi ändå jobbade med bomber på NO men det gör vi inte så jag får nöja mig med mina C:n. :P♥
Kan mer än gärna bli din advokat - vi blir nog ett bra team xD
Celebnovell

POSTAT: 2014-04-15 / KLOCKAN: 17:55:09 / URL: http://foreverbiebs.blogg.se



POSTAT AV: amanda

As bra ju! Älskar att hon räddade de. Lite små synd att hon är så försiktig med honom men samtidigt så kanske man förstår varför hon är det. Bra jobbat :)

POSTAT: 2014-04-15 / KLOCKAN: 18:50:56 / URL: http://liindstrand.blogg.se



POSTAT AV: Samanta

du är med i pollcode!
http://poll.pollcode.com/53427583

Svar: Fina du. ♥:*
Celebnovell

POSTAT: 2014-04-16 / KLOCKAN: 20:52:28 / URL: http://mybieberstoriees.blogg.se



POSTAT AV: Becca

Fy skäms på mig som alltid tar så lång tid på mig på att kommentera. Och sen har jag inte svarat på dina fina kommentarer, dessutom sussade jag dig typ på kik häromdagen, big sorry 'bout that. Läste samtidigt och man skulle väl kunna säga att jag blev lite väl indragen i storyn, hehe. Hade dock likaväl kunna varit din då jag inte kan koncentrera mig på något annan än kapiltet du har skrivit.
Nåväl, du har rätten att slå mig.

Vadå inte nöjd med kapitlet? Och sluta ljug, jag vet att du kan allt om bomber. Jk, dock verkade det som det då det lät som värsta proffset, liksom WOW.
Gissa vad kapitlet var då? Perfektion som vanligt. Alltid den där jävla perfektionen, hur luckas du? Jag menar på VARENDA JÄVLA KAPITEL. Seriöst, ge mig dina skrivkrafter.

Och vet precis hur du kände när du "skakade som ett asplöv" medan du läste ett utav mina kapitel, kan säga att jag kände samma sak. Fortsatte lugnt läsa trots att allt inom mig skrek att de skulle skynda sig ur ur huset. Sen kommer Scarlett som värsta super hjälten och jag får lust att kyssa henne. Lixom, thanks for saving my baby. Lol.

Nej men seriöst, dina skrivartalanger, skulle dö för att få skriva med sån perfektion och felfrihet som du. Alltid slår du mina förväntningar med hästlängder. Din perfektion är oändlig.

Känns som att jag bara babblar helt osammanhängande, men det jag ville sägs är att du är otrolig, underbar, perfekt, änglalik, diamantvärd, felfri och allt därtill.

Och en sak till, förstår att det är jobbigt med läxor och sådant, ta din tid och stressa inte. That's no good for the soul, you know. Har sagt det hundra gånger förut och tänker sägs det miljoner mer gånger; jag kan vänta tusen år på ett kapitel och även mer därtill. Alltid.

Massor av kramar och pussar och kärlek till dig finaste

POSTAT: 2014-04-23 / KLOCKAN: 19:08:31 / URL: http://Bieberheaven.blogg.se



POSTAT AV: Elvira

Asså ur ma gurd!!! Du e så sjukt duktig! Jag älskar din novell. För ett tag sedan slutade jag läsa noveller men en kompis 'tipsande' mig om den här och jag fick helt klart tillbaka lusten att läsa. Sen efter ett tag började jag läsa andra noveller och nästan alla sög *** dom har ingen inlevelse alls. En brud skrev typ såhär "Jag gick upp för trappan. Jag gick in på mitt rum och hämtade filmen. Jag gick ner för trappan. Jag gick in i vardagsrummet där Justin satt. Vi kollade på filmen, det var mysigt!" Du e så sjukt grym på att skriva bra, jag e avundssjuk på re!;p aja det där va iaf mitt lilla försök att förklara min kärlen till dig/novellen! :*

Svar: :*♥
Celebnovell

POSTAT: 2014-06-18 / KLOCKAN: 16:31:55 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback