KATEGORI: From me

Maybe it wasn't meant to be

Hej babes!
Känns tufft att skriva detta men på något sätt så får jag någonting bort från mina axlar. Det här beslutet har varierat fram och tillbaka i mitt huvud just nu och ännu har jag inte ett klart svar på det.
Jag funderar på att sluta skriva på bloggen.
Tro mig när jag säger att skrivningen och novellen verkligen är något jag älskar, men det känns som om jag varken har den tid jag behöver eller den respons som får mig motiverad. Självklart får jag många långa fina kommentarer från några av er och de kommer jag alltid vara tacksamma över, men samtidigt så vill jag även höra fleras åsikter. Inte bara samma personer hela tiden.
Att jag tappat flera läsare är sjukt jobbigt också då jag inte vet vad jag gör för fel. Och då är det inte 5-10 stycken jag pratar om utan mer eller mindre 50+.
Halva mig säger att det beror på att uppdateringen är svajig medan andra halvan säger att det jag gör inte räcker till då det finns sjukt många bloggare där ute som är så perfekta att det inte finns. Kanske beror det också på att novellen är tråkig? Självklart är den annorlunda till skillnad från många andra så det skulle inte förvåna mig om ni tyckte så, men då skulle jag i alla fall vilja att ni sa till. För det är kritiken jag är ute efter – både bra och dålig.
Och anledningen till uppdateringen har jag berättat förut och gör det även nu – skolan. Den tar bokstavligt talat död på mig med alla prov och läxor. Hela den här veckan har jag endast varit i skolan och kommit hem och fortsatt där jag slutat på lektionen. Dator fanns inte på kartan ens.
Detta är precis som allt annat enormt svårt för mig men ni ska veta att jag älskar er oavsett vad för allt ni gjort för mig det senaste året. Ett hejdå är detta inte och inte heller en paus utan kanske en inblick på hur framtiden för bloggen kommer se ut.

 

Comments
POSTAT AV: Lidre

Snälla lilla människa! Sluta inte! Ge inre upp vissa att du är stark och att du kan skriva mer på bloggen! Visa dom där ute att du är stark och kan fortsätta! Var en förebild till alla novellskrivare där ute! Ta Justin som exempel. Vad skulle han vara om han gav upp? Så jobba på, kämpa och vissa att du kan dra dig till fler läsare! Gör det för din, min och alla dina läsares skull!

Svar:
Celebnovell

POSTAT: 2014-03-21 / KLOCKAN: 23:24:28 /



POSTAT AV: Emilia

Nej snälla sluta inte! Jag älskar denna bloggen! Och din uppdatering är ju sjukt bra, mycket bättre än andra jag läser!
Va en förebild för andra bloggare och visa att man inte ska ge upp!

Svar:
Celebnovell

POSTAT: 2014-03-21 / KLOCKAN: 23:34:34 /



POSTAT AV: Emma

Det är självfallet helt upp till dig! Jag är inte den som kommenterar mest av alla, men självklart händer det. Inte på varje kapitel men på vart tredje kanske. Jag har sagt ett miljontals gånger att du är begåvad, att novellen är bra. Det är svårt att kombinera skrivandet med skolan men man måste försöka hitta en balans mellan detta. Vet ine om min kommentar hjälpte jättemycket men hoppas du förstår att jag verkligen tycker att du är duktig! Kram och puss 💖

Svar:
Celebnovell

POSTAT: 2014-03-21 / KLOCKAN: 23:56:26 /



POSTAT AV: Emmy

Snälla söta människa säg att det här inte stämmer! Dina texter är underbara och jag gillar den här novellen så mycket för den är annorlunda i mot de andra novellerna som jag läser, men även jag själv skriver. Det är bra med variation! Men själv vet jag att skolan tar mycket av ens tid då jag själv går i 1 på samhälls programmet och har prov typ varje vecka. Men om man hittar en balans i mellan dem båda kan det funka, Så gör det för mig men alla människor är olika. Nu ligger jag här i sängen med tårar i ögonen! Men du ska veta att jag älskar dig <3 du är begåvad du ska bara veta det! :D

Svar:
Celebnovell

POSTAT: 2014-03-22 / KLOCKAN: 00:39:22 / URL: http://Justindrewnovell.blogg.se



POSTAT AV: Wilma

Neeeej! Inte en till grym blogg som tar en paus eller läggs ner. Även om det inte är bestämt så. Men om de händer kommer jag sakna dig och om inte ska jag försöka kommentera mer. Jag vet att jag suger på det men ska göra mitt bästa! Tro inte att du inte är en av alla de perfekta bloggarna, för det är du!

Svar:
Celebnovell

POSTAT: 2014-03-22 / KLOCKAN: 00:49:58 /



POSTAT AV: Ida

Snälla sluta inte. Jag ber dig på allt. Du vet inte hur mycket din novell faktiskt har betytt för mig. Den har fått min vardag att lysa upp lite till. Jag har det inte särskilt lätt just nu och din novell har har fått mig på andra tankar när allt varit som värst. Den har fått mig till en annan värld där mina eländig problem inte finns. Snälla, snälla, snälla sluta inte. Din novell betyder mer för mig än vad du tror. Jag sitter just nu, klockan tio i ett på natten hemma hos mig bästa vän och gråter som att hela världen håller på att rasa samman. Vilket den nästan är påväg att göra. Jag ber dig på allt, sluta inte. Visst lite briser här och där men vad gör det? Jag bryr mig iallafall inte. Du får min vardag at bli lite ljusare och jag skulle helt ärligt inte kunna be om mer. Dålig uppdatering eller inte allt jag vill är att du fortsätter. Men om det nu inte känns bra för dig så ska du absolut inte göra det. Gör det som känns bäst för dig. Vill bara att du ska veta att om du väljer att fortsätt skulle jag bli lyckligare än någon annan. Jag tänker inte gå någonstans, även om du väljer att "sluta" eller vad du nu väljer och kalla det för. ♥♥♥

Svar:
Celebnovell

POSTAT: 2014-03-22 / KLOCKAN: 00:58:52 / URL: http://Idabergstedt.horseworld.se



POSTAT AV: Becca

Du anar inte hur ledsen det här gör mig och säkert alla andra som läser din underbara blogg, men jag kommer stötta sig oavsett vilket beslut du tar, då jag vet hur svårt det är att kombinera skolan, bloggen och resten av fritiden, som att umgås med vänner och familj. Prioriteringarna kanske inte heller blir dem bästa då man sätter bloggen före andra viktiga saker som måste göras endast för att man vill posta ett kapitel. Skulle sakna dina kapitel jättemycket, men det viktigaste är att du mår bra och inte stressar för mycket över något som inte behöver stressas över. Det är ganska uppenbart att alla som har lämnat din fina blogg är korkade, jag menar hur kan man inte vilja fortsätta läsa något såhär bra? Dem missar verkligen något fantastiskt, men att dem har lämnat visar bara att dem inte är några "riktiga" läsare. För mig spelar uppdateringen ingen roll, då bara ett av dina kapitel kan förgylla flera dagar, till och med veckor då jag kan läsa dem om och om igen. Beslutet är ditt, men även om du slutar skriva skulle du inte bli av med mig så enkelt, aldrig att jag tänker släppa dig babe❤️❤️

Svar:
Celebnovell

POSTAT: 2014-03-22 / KLOCKAN: 02:34:57 / URL: http://bieberheaven.blogg.se



POSTAT AV: Foreverbiebs.blogg.se

Snälla sluta inte, du vet inte hur mycket jag behöver den här novellen som min drog..... Okej det där lät lite själviskt. Men Gumman gö vad du tycker är bäst för dig!!! OCH DINA KAPITLAR ÄR SÅ HIMLA BRA!🙏 DIN UPDATERING ÄR HIMLA BÄST! 🙏Så tro inte för en Sekund att dina kapitlar inte räcker till. För det gör Dom! Jag vet att det kan vara jobbit att inte få någon dålig kritik för då vet du inte hur du ska kunna förbättra dig. Men jag kan inte ge dig dålig kritik, jag har försökt men jag hitter inget dåligt. Och glöm Aldrig att dina Trogna läsare Finns för dig vilket beslut du än tar!

Många Många stora kramar😘😘😘😘

Svar:
Celebnovell

POSTAT: 2014-03-22 / KLOCKAN: 07:18:28 / URL: http://foreverbiebs.blogg.se



POSTAT AV: Anonym

Nej snälla sluta inte skriva. Jag älskar din novell och blogg och jag vill verkligen inte att du ska sluta. Du är begåvad, snälla sluta inte. Det är okej om du uppdaterar mindre isåfall. Jag älskar din blogg men det är ditt val och jag hoppas du väljer rätt. Det som känns bäst för dig<3

Svar:
Celebnovell

POSTAT: 2014-03-22 / KLOCKAN: 07:40:31 /



POSTAT AV: Ronja

Låter lite som problemet jag hade. Jag kunde bara inte få ur mig ord. Ingenting lät bra. Och skolan kom ivägen. Jag vet inte riktigt hur ofta du uppdaterar, men jag uppdaterade inte på ett tag och det var jobbigt att gå in på bloggen vatje dag bara för att kolla och se att för var dag försvann fler och fler läsare. Idk vad jag ville med det här. Men bara tänk på allt du skulle sakna med bloggen och allt som du inte skulle sakna. Bara det känns bra för dig. Kram :) <3

Svar:
Celebnovell

POSTAT: 2014-03-22 / KLOCKAN: 08:07:45 /



POSTAT AV: Camilla

Om du slutar så slutar jag....med något...jag vet inte, what ever!! DU FÅR INTE SLUTA, OM SÅ JAG EN MÅSTE SÄTTA UPP AFFISCHER ÖVER HELA FALUN!! Damn, det blir mycket....aja, du, just du har en sån TALANG och BEGÅVNING det går inte att beskriva, jag har inte läst så himla många böcker i mitt liv så jag kan jämföra dig med sånt, men du är defenitivt i mina ögon bättre och bättre varje kapitel, om det är något minus är kanske din konversationer kan ibland bli....jag vet inte det känns inte rätt ibland, det är liksom för självklart humoriskt ibland jag vet inte om du fattar men tillexempel en konversation i slutet av kapitel 14:
- För upptagen?
-Med vad?
- Dig?
Typ så, jag sket i personerna hit o dit, du fattar, den är sååå jäävla självklar, den är perfekt! Det är därför DIN specialitet är konversationer, men ibland som när dom räkna ett mattetal så var det nästan för självklart för min smak, det händer ibland i dina konversationer att tanken inte går riktigt igenom...jag vet INTE hur du kan förbättra, jag säger INTE att det är dåligt, MEN det är den ända synpunkten jag har, FAST det var RIKTIGT dåligt förklarat :S

Svar:
Celebnovell

POSTAT: 2014-03-22 / KLOCKAN: 08:36:16 /



POSTAT AV: Amanda

Att du är osäker och funderar på att sluta är något som jag tycker är jätte tråkigt då du har en av få bloggar som jag kollar in varje dag. Jag älskar din novell och tycker att det är grymt att den är annorlunda och lite scienes fiction. Men på senaste tiden så har jag känt att det inte händer så mycket i novellen, det är ingen spänning. Det känns som om det bara är putti nutt. Jag vet inte vad du planerat med novellen i framtiden men det är det som är nackdelen med en fortsättning. Det blir liksom ingen spänning och inget nytt eftersom vi redan fått lära känna karaktärerna. Men det är ingen kritik mot dig, som jag sa så älskar jag din novell och ditt sätt att skriva på men du kanske vill fundera på att börja på en ny istället? Kram

Svar:
Celebnovell

POSTAT: 2014-03-22 / KLOCKAN: 09:12:04 / URL: http://liindstrand.blogg.se



POSTAT AV: Anonym

Din novell är absolut inte tråkig, din novell är inte ett dugg lika dem andra novellerna vilket gör den bättre! Din novell är annorlunda, special och så sjukt bra! Jag älskar din novell! Och du ska inte känna nån press över att blogga om du inte vill de<3 jag kollar din blogg varje dag, flera gånger om dan, jag förstår att skolan tar så mycket av fritid att du kanske inte längre har tid att skriva men du kan väl skriva när du inte har så mycket att göra och när du har mycket att göra skriv inte. Jag gillar din novell så mycket, och ditt skrivande är fantastiskt!

Svar:
Celebnovell

POSTAT: 2014-03-22 / KLOCKAN: 09:35:24 /



POSTAT AV: Jen...!<3

Neeeej!!! Sluta inte!! Du vet inte hur mycket du betyder för oss!! Vi älskar dina noveller och dig!! Vi vill inte förlora dig!! :'(

Svar:
Celebnovell

POSTAT: 2014-03-22 / KLOCKAN: 10:28:44 / URL: http://justinblogg.blogg.se



POSTAT AV: Oline

Det är alltid den här bloggen jag går in och kollar på först om det har kommit någon uppdatering. För det är alltid du som skriver de mest intressanta kapitlen. Du skriver verkligen jättebra och du är en av de bästa också!

Svar:
Celebnovell

POSTAT: 2014-03-22 / KLOCKAN: 11:02:17 /



POSTAT AV: Anonym

Neejj sluta inte skriva

Svar:
Celebnovell

POSTAT: 2014-03-22 / KLOCKAN: 11:53:53 /



POSTAT AV: Anonym

Skojar du med mig kvinna? Jag lever på din/na novell/er okej det är sjukt men jag kommer inte klara det om du slutar blogga! Här läst din blogg sen din första novell så att du bara slutar skriva kommer jag inte kunna ta. Plus din uppdatering är sååå mycket bättre än vad andras är okej, vissa uppdaterar inte på veckor. Du får inte sluta, novellen är överbra sitter nästan och gråter varje gång Scarlett och Justin är med varandra för att dom är så jävla gulliga, vet du hur forever alone man känner sig när man läser om de hahah, snälla du får inte sluta 🙏❤

Svar:
Celebnovell

POSTAT: 2014-03-22 / KLOCKAN: 12:12:46 /



POSTAT AV: Linda

Jag kommenterar aldrig på bloggar, och jag vet det, men jag kan inte heller ändra på mig, jag har försökt och jag är jättedålig på att hinna med en kort kommentar med konstruktiv kritik.. Alla säger att det tar mindre än en minut men ska man kommentera på 20+ bloggar tar det betydligt längre tid..
Dina noveller är bland de bästa som jag någonsin läst, och jag skulle bli krossad om du inte kom tillbaka (inte om du bara tar en paus för det behöver man verkligen)..
Så gör vad som känns bäst för dig, jag kommer att stanna så länge du inte berättar att du aldrig kommer tillbaka!
Lycka till med skolan, I'll be waiting ♥

Svar:
Celebnovell

POSTAT: 2014-03-22 / KLOCKAN: 13:04:52 /



POSTAT AV: Anonym

Den här bloggen är absolut inte tråkig det är den bästa jag läst! Så fort jag kommer hem efter skolan så går jag in på din blogg och kollar om du har uppdaterat. Och om du inte har gjort det så blir jag inte sur och det tror jag ingen blir man blir bara mer taggad tills du gör det! <3 Jag hoppas du inte väljer att lägga ned eller sluta blogga det skulle göra mig ledsen Puss älskade du <3 ;)

Svar:
Celebnovell

POSTAT: 2014-03-22 / KLOCKAN: 13:39:29 /



POSTAT AV: Ylva

DU FÅR INTE LÄMNA MIG?! VARFÖR SLUTAR ALLA BARA SÅDÄR?😰
Jag kommer inte klara mig utan dig och din underbara novell!😖
NEJ! JAG HAR BÖRJAT FÅ TÅRÖGDA ÖGON! NEJ! SNÄLLA! Kom tillbaka😭
JAG ÄLSKAR DIG KOMMER OSVSÄTT VAD KOLLA IN DIN BLOGG! ❤️
DIN BLOGG ÄR -en- AV DE BÄSTA JAG LÄST! DU ÄR DEN ÄNDA JAG VET AV ALLA BLOGGAR SOM KAN SKRIvA SÅÅÅ HIMLA BRA! iNGEN- då menar jag INGEN- KOMMeR NÅGOnSIN KUNNA TA DIN PLATS I MITT HJÄRTA! DU HAR/HADE (?) VÄRLDENS BÄSTA NOVELL BLOGG ! OMG JAG GRÅTER SERIÖST! TROR DU ATT JAG KOMMER GLÖMMA DIG OCH SKRIVER DETTA BARA FÖRATT?! NEJ JAG MENAR ALLT JAG SÄGER!
OMGGG KLARAR INTE AV ATT SKRIVA MER! hoppas du tar åt dig hur mycket jag älskar dig!❤️
PUSS! Kommer ALDRIG glömma dig!💖

Svar:
Celebnovell

POSTAT: 2014-03-22 / KLOCKAN: 14:51:08 /



POSTAT AV: emma.m

Jag är sämst på att kommentera, det är jag medveten om. Men det som är det bästa med denna novell är att den är så annorlunda imot alla andra som finns! det är det som gör att det blir spännande och man ser framemot varje kapitel. Snälla sluta inte, jag ska bättre mig med både kritik och med beröm!

Svar:
Celebnovell

POSTAT: 2014-03-22 / KLOCKAN: 18:35:06 /



POSTAT AV: Fanny

Nej du får inte sluta och kasta bort en så bra skrivtalang som du har. Du skriver så otroligt bra och handlingen till blue moon och new moon är så himla bra. Du får en verkligen att bli insatt i Justin och Scarletts perspektiv, du skriver så detaljerat och noggrant. Det finns några riktigt bra novellbloggar om Justin och du är helt klart en av dem!
Men vi förstår att det inte är så kul om statistiken bara sjunker men SNÄLLA alla läsare som läser här på bloggen KOMMENTERA och TYCK TILL! Du förtjänar flera hundra kommentarer och läsare! Du är en grym bloggare glöm aldrig det!

Svar:
Celebnovell

POSTAT: 2014-03-22 / KLOCKAN: 22:25:25 /



POSTAT AV: Anonym

Tycker verkligen inte du ska sluta, du är grym!

En sak jag funderar över.. Hur får du din header över hela? Kollar du hur stor sidan är och sen gör headern efter det? Och om du gör det, hur ser man hur stor sidan är? :) Tacksam för svar och längtar tills nästa kapitel om de kommer mer! (vilket jag innerst hoppas!

Svar:
Celebnovell

POSTAT: 2014-03-22 / KLOCKAN: 22:42:42 /



POSTAT AV: Cawii

NNNEEEJJJ OMGGGGGGG NNEEEJJJJJ DIN BLOGG/novell ÄR UNDERBAR PREFEKT SJUKT BRAAAAA SNÄÄÄLLAAAA SLUTA INTE DE INGENFARA IFALL DET DET ÄR SEG UPPDATERING STIILLLL SLUTTAA INNTTTEEE😝❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔

Svar:
Celebnovell

POSTAT: 2014-03-24 / KLOCKAN: 21:22:45 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback