KATEGORI: ✔ 1.Love never dies

Kapitel 58 - Nothing like you and me

Previously: 
Jag behöver inte ens titta ner för att veta vad det är. Ett stort flin börjar sprida sig på mina läppar när jag känner att min plan går perfekt. Jag trycker mitt underliv mot honom, vilket gör att han börjar andas tyngre. Precis när han ska lägga sig ner i soffan med mig över sig, bryter jag kyssen och hoppar ner från hans famn och börjar sakta gå iväg från honom.
”Lina?” frågar Justin oförstående.
”Ja?” säger jag och vänder mig om.
”Seriöst?” frågar han och pekar neråt. Jag kollar på hans byxor och märker att han har stånd. Ett skratt lämnar min mun.
”Tack babe, verkligen,” säger han och placerar sina händer över sin ”area.”
Jag börjar flina stort.
”Jag ska duscha.” säger jag glatt och vänder mig om för att gå till duschen.

När jag steg ut ur badrumet med en handduk runt min nakna kropp, såg jag hur Justin satt på sängen och kollade ut genom fönstret.
”Det finns kläder på en pall vid garderoben.” säger han utan att vända sig mot mig.
Vad hände dom minuterna jag stod i duschen?
Förbryllat styrde jag stegen mot garderoben och där – prydligt vikta – låg en liten hög med kläder. Jag tog upp dom och gick snabbt tillbaka till badrummet där jag släppte handduken och tog upp var plagg för sig för att studera dom. Det var mina egna kläder.
Han hade säkert skickat någon till mitt hotellrum som kunde hämta kläderna åt mig, för vad jag minns, hade jag inget extra med mig hit.
Jag drog snabbt på mig dom blå, matchande underkläderna, innan jag satte på mig dom gråa mjukisbyxorna och det vita linnet. Handduket som hamnat på golvet tog jag upp och började torka mitt hår lite slarvigt – drog fingrarna igenom det – och hängde upp den på en krok när jag var klar. Jag vände ansiktet mot den immiga spegeln och började dra handen över en liten area för att kunna se hur jag såg ut. Barnslig som jag är började jag skriva mitt namn och ritade några hjärtor här och där. "Mästerverket" framför mig fick mig att småskratta men snart var jag tvungen att gå ut när jag kom ihåg hur känslolös Justin var.
Även denna gång när jag öppnar dörren sitter Justin där fortfarande med blicken ut mot fönstret.
”Justin vad är det?” frågar jag tysta när jag satt mig på sängen med benen korsade. Armarna gömmer jag under täcket så att han inte ser ärren som pryder mina handleder.
Hans ansikte ser plågat ut när han snabbt vänder den mot mig och tar ett djupt andetag.
”Lina vart står vi ens?” säger han och struntar helt i den frågan ställde.
Snabbt blev jag ställd. Vart står vi? En väldigt bra fråga i denna situation, som våran, men det finns ingen svar till det. Är vi pojkvän flickvän, eller bara vänner? Men vänner går inte runt och håller hand, vänner dumpar inte sin flickvän – pojkvän i våran sits -  för att bara vara vänner med någon, vänner går inte runt och kysser varandra hursomhelst.
”Jag vet inte.” säger jag tillslut.
”Vill du bli min igen? Litar du på mig som du gjorde förut?” frågan han med samma känslolösa ton.
Vad ska jag svara på det? Vill du bli min igen? JA, Justin, det var därför jag dumpade David. Jag vill vara din för alltid. Litar du på mig som du gjorde förut? Nej, för jag kommer alltid vara rädd att du kommer hitta någon bättre, vackrare än mig. När det väl händer kommer jag bara vara ännu ett minne för dig medans du var min framtid.
”Jag vet inte.” suckar jag.
”Vad sägs om att du får en riktig ursäkt av mig här och nu, sedan är det upp till dig?”
Jag nickar sakta och blickar ner i det vita täcket, mina händer var gömda under.
”Okej… jag är ledsen.”
”Var det allt?” säger jag och rynkar min pannan.
Var det hans ursäkt? Om han trodde jag skulle lita på honom nu som jag gjorde förut, så hade han fel.
”Nej Lina. Jag är verkligen ledsen för vad jag gjorde. Det var ett stort misstag och jag ska inte ljuga för dig, jag lät både henne och mig att fortsätta. Jag vill bara säga att jag ångrar det vid hela mitt hjärta. Jag insåg att Selena inte var tjejen för mig, du är. Under dom här dagarna kunde jag inte stoppa mig själv att tänka på dig. Du gör mitt liv komplett och utan dig, är jag inget. Jag kan inte leva utan dig. Du håller mig på rätt bana, du gör mig glad. Du är perfekt. Din röst, ditt hår, ditt ansikte, din kropp, ditt hjärta, och viktigast av allt, din personalitet. Jag behöver dig för att leva. Jag behöver känna dina kärleksfulla beröringar igen. Din kärlek. Jag kanske har ljugit för dig men jag älskar dig Lina. Det gör jag verkligen.
”Jag…” börjar jag men Justin klipper av mig.
”Baby, jag älskar dig. Snälla ta mig tillbaka.”
Jag måste visa honom.
Utan att svara honom, drar jag upp mina armar från under täcket och drar fingrarna över ärren. Justin kollar chockad på mina handleder samtidigt som hans ögon börjar bli blanka.
”Orsakade jag detta?” viskar han fram.
Jag nickar och han tar ett skälvande andetag.
”Jag är ledsen…” säger han och en tår lämnar hans vänstra öga. Han drar upp min handled och kysser den mjukt.
"Lova att du inte kommer göra det igen.” säger Justin och jag ser hur hans underläpp darrar.
Det kommer jag inte kunna. Det är det ena sättet för mig att få ut smärtor som människor orsakar inom mig.
”Jag tror inte jag kan lova det…” mumlar jag fram.
Justin lägger två fingrar under min haka, lyfter upp mitt ansikte, och kollar djupt in i mina ögon.
”Du kommer sluta. Lita på mig.”
Jag ler mjukt mot honom. Hans hand lämnar snart min haka och han tar till orda igen.
”Jag har något till dig.” säger han och jag ser hur det tindrar in i hans bruna ögon.
”Vad är det?” frågar jag och behåller leendet på mina läppar.
”En sång.”
”Kan du sjunga den?”
”Jag ska, men först vill jag veta om vill bli min igen och litar på mig.”
”Jag är din Justin och jag litar på dig. Det kommer jag alltid vara men jag är rädd att du kommer hitta någon bättre än mig.”
”Du är den enda för mig och tvivla aldrig på dig själv.”
Både mitt och Justins serösa ansikten ersätts av stora leenden.
”Jag älskar dig.” säger han och kramar mig.
Mitt hjärta börjar slå hårdare samtidigt som hans kram utvecklas likaså.
Han puttar sakta bort mig och böjer sig över kanten på sängen för att ta fram någonting som ligger under den. En gitarr.
Snart är Justins röst det enda man hör i hela rummet.

Lately I've been thinkin',
Thinkin' bout what we had,
I know it was hard,
It was all that we knew, yeah

Have you been drinkin'
To take all the pain away?
I wish that I could give you what you deserve...

'Cause nothing can ever,
Ever replace you.
Nothing can make me feel like you do, yeah.
You know there's no one
I can relate to.
And know we won't find a love that's so true...

Sången börjar lida mot sitt slut och mina tårar rinner som floder.
”Jag älskar dig så mycket.” säger jag och slänger mig runt hans hals när han lagt undan gitarren bredvid sig.
Hans armar slingrar sig runt min midja och han borrar sitt ansikte i mitt hår innan han viskar…
”Jag älskar dig så mycket att ord inte kan beskriva det.”
Jag lutar mig bakåt smått för att kunna möta hans underbara ögon. Våra läppar möts snabbt i en passionerade kyss, fylld med glädje och kärlek.

Justin ler genom hela kyssen. Snart blir jag tvungen att avsluta kyssen för att hämta andan.
”Jag har saknat dina riktiga kyssar.” viskar Justin mot mina läppar och jag antar att han tänkte på stunden innan jag försvann in i duschen.
”Jag har saknat dig.” viskar jag tillbaka.
Justin ler gulligt och mina kinder blossar upp i en röd nyans.

”Du gör mig glad.” säger jag och kollar ner på våra flätade fingrar men höjer snabbt huvudet igen sen och möter Justins tindrade ögon.
”Så nu när det förflutna är bakom oss så vill jag fråga dig en sak.” säger Justin nervöst helt från ingenstans.
”Såklart. Fråga på.” säger jag med en stöttande röst.
Justin skakar på huvudet men öppnar sedan munnen.
”Nej… jag vet inte om jag borde. Det för snart.” säger Justin och kollar ner.
”Babe, säg.” säger jag mjukt och ser hur Justin blir överaskad över mitt sätt att säga babe till honom.
”Vill du flytta in med mig när vi är tillbaka i New York?”
Jag tittar på honom och tänker noga över frågan.
”Huset har jag redan köpt – bara för oss två. Själva, kunna göra vad vi vill.” säger Justin förföriskt med en djup och hes röst.
Jag ryser till innan jag svarar på hans fråga. Någonstans måste man börja.
”Ja, jag vill flytta in med dig.” säger jag och ler.
Han besvarar mitt leende och kramar om mig ännu en gång. Jag börjar skrika när han ställer sig upp och börjar snurra oss runt något varv innan han sätter sig ner igen. Hans blick borrar sig in i min.
”Den här gången kommer det bli enklare. Jag lovar. Något eller någon kommer inte separera oss igen.” säger han och jag ler och lindar mina armar tajtare runt hans hals.


                                                                                There's nothing like us, Nothing like you & me togther.


And they are back together!
Ge mig många åsikter och tankar! ♥
Kommentera massor!


Comments
POSTAT AV: Tilde

SJUUUUUUKKT BRAAAA

POSTAT: 2013-05-28 / KLOCKAN: 22:06:58 / URL: http://fames.se/tildemattsson



POSTAT AV: Anonym

kdyjfyjn, så sjukt bra! <3

POSTAT: 2013-05-28 / KLOCKAN: 22:15:30 /



POSTAT AV: biebersfru

jättebra, har inga åsikter kan dom typ inte åka till hawaii ha en romantisk dejt eller något? jag vill ha romantik nuu!! älskar din novell som fan en av mina favoriter!! ;) <333 :***

Svar: Dom är ju i Hawaii nu, så jag ska se om dom kanske kan gå någon annanstans! :)
Celeb Novell

POSTAT: 2013-05-28 / KLOCKAN: 22:40:07 / URL: http://justinnovell.devote.se



POSTAT AV: Emelie

Jätte bra! :D

POSTAT: 2013-05-28 / KLOCKAN: 23:21:08 /



POSTAT AV: Maria :*

De är äntligen tillbaka. Meeeer!!

POSTAT: 2013-05-28 / KLOCKAN: 23:34:06 /



POSTAT AV: Anonym

ÄNTLIGEN GAAHHH!!! dem är tillsammans igen woooohoooooooo:) mega super bra!!

POSTAT: 2013-05-29 / KLOCKAN: 14:31:52 / URL: http://justgettingstarted.blogg.se



POSTAT AV: Fanny

Whieeeeeeee dom är tillbaka :D

POSTAT: 2013-05-29 / KLOCKAN: 18:09:05 /



POSTAT AV: Anonym

Kan det inte typ bli mer trubbel med Justin??? Så att det blir tredje gången gillt!:)

Svar: Det var tredje gången nu :PFörst var det när de var mindre - sen när Justins blev känd och så nu med David! :)
Celeb Novell

POSTAT: 2013-05-30 / KLOCKAN: 06:34:14 /



POSTAT AV: vickan

wow , min favorit kapitel :) så himla bra :)

POSTAT: 2013-06-15 / KLOCKAN: 21:26:29 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback