KATEGORI: ✔ 1.Love never dies

Kapitel 57 - You're beautiful!

Previously:
”Allt har blivit upp och ner. Du är nu kändare än någonsin och med Justin vid din sida har du ingenting att förlora – varken kärlek, fans eller karriären. Men med mig så kommer du förlora allt, men en annan sak är att jag inte är redo. Jag vill inte bli igenkänd varje gång jag går ut från en dörr. En normal kille med kompisar är allt jag begär, med en flickvän som dig skulle det vara bättre men man kan inte få allt – och jag ger upp min kärlek till dig för att du ska bli lycklig Lina.”
En ensam tår rinner nerför min kind och jag tittar på honom samtidigt som flera tårar bildas.
”Jag vet inte vad jag ska säga.”
”Du behöver inte. Du har gjort tillräckligt för mig, och allt jag har gjort är en massa problem – känns det som.”
”Jag kommer sakna dig David.”
”Jag kommer sakna dig också, men se det från det ljusa sidan – vi kan fortfarande vara vänner, hålla kontakten  och du får spendera din tid med någon du verkligen älskar.”
”Jag älskade dig David och gör det fortfarande.”
”Jag vet Lina, men du älskar honom mer och han älskar dig mer än vad jag någonsin kommer och kan göra.

Livet var inte bra men samtidigt inte dåligt. Den var neutral. David åkte tillbaka, till New York, igår. Det måste nog varit en av de svåraste sakerna – att säga hejdå. Jag kanske inte ville ha honom som pojkvän men vi var mer än vänner, nästan som syster och bror.
Justin hade stöttat mig varje gång han såg mig nedstämd och jag tackar honom hundra gånger om för det. Det han gjort var historia och nu fokuserar vi bara på framtiden.
Vi är inte ihop men vi är inte heller bara vänner. Det går sakta framåt.
”Då så – vi är klara nu så det är bara kläderna som saknas.” säger Julia – min stylist.
Jag nickar och öppnar ögonen sakta för att inte bli bländad av det starka ljuset. Julia lägger ner ögonskuggspenseln hon nyss använt på bordet bredvid alla de andra tjugo styckena hon har.
Jag tittar in i spegeln och möts av ett par bruna ögon inramade i tjocka svarta ögonfransar,  grå och brun ögonskugga.  Kinderna var smårosiga efter rougen hon lagt på, läpparna var hudfärgade. Mitt hår hängde platt nerför mina axlar men hade volym.
”Wow.” säger jag och studerar mig ur olika vinklar för att försäkra mig om att det där är jag.
Smink hade varit det sista jag tänkt på dom senaste dagarna – kanske lite mascara och foundation -  eftersom jag bara befunnit mig inomhus, så jag var inte van att se mig såhär.
”Gillar du det?” frågar Julia och ler.
”Älskar det.” rättar jag henne och besvarar leende, och ställer mig upp från stolen jag suttit på den senaste timmen.
Jag styr stegen mot klädavdelningen där jag möts av en långklänning med rosa kjol och mönstrad överdel. Vid midjan satt det ett svart band. Accessoarer till det var ett guldhalsband och ett par svarta pumps. Det var en lapp som satt fast vid galgen och jag gick närmare för att se vad som stod.
”Young forever.”
Jag nickade förstående för mig själv och gick till nästa galge där det var motsatsen till det första.
Ett par korta svarta shorts med hög midja, orange lös linne och ett par svarta högklackade boots.
På lappen som hängde vid galgen stod det ”Starship.”
Det fanns även en tredje outfit till också, – som jag antar var till Freedom – en vinterbaserad outfit, bestående av ett par korta vita shorts, vita strumpbyxor, en vit lite tjockare jacka och till det ett par högklackade boots – nu vita.
Jag började sätta på mig freedom-kläderna och när jag var klar satte jag fart mot baksidan av scenen där dom fixade allt tekniskt.
Justin var nog och bytte om – de hade skilt på oss direkt vi hade stigit in genom dörrarna till arenan – för jag såg honom inte någonstans.
”Lina 30 sekunder.” ropade någon och jag sträckte upp handen och gjorde tummen upp.
Mina steg började röra sig framåt så snart som introt började spelas och jag var uppe på scen och fansen skrek som galna.

They'll never thank me for opening doors
But they ain't even thank jesus when he died on the cross
Cause your spirit is ungrateful, b-tches is so hateful, I remain a staple
My career's been the pink print
-
Jag pustade ut och skyndade mig av scenen så fort kören hade tagit de sista tonerna. Där satte jag snabbt fart mot klädrummet tillsammans med Julia.
Young forever-kläderna var på och Julia satte fart med att förbättra mitt smink och hår. Ute på scenen hörde jag hur Justin började sjunga på ”All around the world.”

You're beautiful, beautiful, you should know it
(You're beautiful, beautiful, you should know it)
I think it's time, think it's time that you show it
You're beautiful, beautiful

Jag hade hunnit se en skymt av honom när jag hade stigit av scenen men inget mer. Jag stängde ögonen när jag såg hur Julia stressat höjde ögonskuggspenseln och snart kände jag något mjukt mot ögonlocken. När hon var klar böjde jag mig ner och satte på mina svarta pumps och började stiga mot dörren.
Någon minut senare var Justin klar och sprang andfått ner för scenen – och jag sträckte ut handen i ett high five som han besvarade och log glatt.
Jag drog upp kjolen på den långa klänningen, så jag inte skulle trampa på den, och började gå ut mot scenen med mikrofonen i handen.

I used to think that we'd run away
Whenever date, pretty summer day
I remember when you would say
We'd be okay, come what may.
-

Justin sjöng dom sista tonerna på One Less lonely girl och jag stod vid sidan av scenen och kollade på honom med mina kläder till Starship. Kläderna var en aning bekvämare än dom andra – men det berodde nog mest på att jag skulle dansa också.
-

Let's go to the beach, each
Let's go get away
They say, what they gonna say?
Have a drink, clink, found the bud light
-

”Så vad ska ni ungdomar göra idag då?” frågade Scooter när jag och Justin satt i matsalen och åt frukost liknande två zombies nästa morgon. Kvällen hade varit tuff igår men samtidigt rolig.
”Sova.” sa Justin, till vänster om mig, och gäspade stort vilket smittade av sig och alla runt bordet började skratta – förutom Selena. Vad gör hon ens här fortfarande?
Hon blängde på mig och jag blängde tillbaka. Helt plötsligt kände jag en mjuk spark mot mitt ben och vände mig åt höger där Miranda satt.
”Bry dig inte om henne.” sa hon tyst och jag nickade.
Dans mobil börjar ringa snart och alla vänder nyfiket blickarna mot honom. Han ursäktar sig och går iväg för att prata ostört.
”Det blir nog inget sovande idag Justin.” säger Dan när han kommer tillbaka efter få minuter.
Jag och Justin kollar oförståendet på honom och han börjar förklara.
”Det var en person från Coca Cola som ringde, de vill göra mer reklam för deras nya smak, så de undrar om ni vill designa flaskor som kommer finnas i butik, självklart får ni betalning för det.”
Jag vrider huvudet mot Justin, och märker att han kollar på mig, jag höjder ögonbrynen i en frågande gest och han rycker på axlarna.
”Vi är med.” svarar jag och Dan nickar och börjar knappa på sin mobil.
-

”Här väljer ni vilka färger, mönster, textstil och så vidare. Om något ni inte vill ha, inte är med så är det bara att ni skapar det genom att klicka här.”
En kille i 25 årsålder börjar förklara allting, jag och Justin nickar åt varje information vi får.
”Jag vill ha en rosa flaska med typ en body på.” säger jag och flinar mot Justin när killen hade gått iväg.
Han skrockar och gör en gest - mot datorerna vi har framför oss - att jag ska börja. Jag börjar trixa med allt möjligt och tillslut för jag ett ganska snyggt resultat ändå. Justin ställer sig bredvid mig och ”beundrar” mitt verk.
”Inte illa.” säger han och ställer sig vid datorn bredvid min och börjar trixa med den. Snart har han fått fram en svart, vit randig pappersark med någon smileys ut från kopieringsapparet bredvid – precis som jag fick med min body-design.
”Tack.” säger jag och vänder mig mot datorn framför mig och snabbt har jag fått ut ännu en design.
Vi hade fått i uppgift att göra tre designer var och än så länge hade jag två medans Justin hade en.
-

”Det där var jobbigt.” säger jag och pustar ut samtidigt som jag stiger in till Justins hotellrum.
”Nähä, det menar du inte.” svarar han sarkastiskt och stänger dörren efter oss. Paparazzoerna hade jagat åt hela vägen från parkeringen in till hotellet – och det var inte en kort väg heller.
Jag kollar runt med blicken och studerar varje sak som finns i rummet.
”Bytt rum?”
”Aa, du vet… efter… vad… som hände…”
”Jag vet Justin.”
Denna rum var lika stort som det andra men lite annorlunda möblerat. Jag känner Justins blick bränna mot min kind och vänder mig mot honom och möter hans glada ansikte.
”Varför stirrar du?” frågar jag och känner hur mitt heliumblod stiger.
”Du är vacker.” säger han och jag blir ännu rödare, tillslut tar jag mod till mig.
”Sluta prata om dig själv.” viskar jag tillbaka.
Justin skrockar smått och börjar gå mot mig. Jag tar ett steg bakåt för varje steg han tar framåt, men snart möts min rygg av en vägg och där står jag med Justins armar på varsin sida av mitt huvud. Justin lutar sig närmre och låter sina läppar nudda mina. Ingen av oss ger sig, ingen börjar kyssen – något jag är ivrig för.
”Reta?” viskar jag med ett flin.
”Sluta prata om dig själv.” härmar Justin lekfullt.
Snart fångar Justin mina läppar i en mjuk kyss. Jag kysser honom lika mjukt till och överväldigas av hans läppar. Han stönar och jag slickar hans underläpp. Han öppnar direkt sin mun och låter mig sticka in min tunga, när jag gör det kommer det ännu ett stön från Justin. Hans händer åker ner till mina lår i en gest att jag ska hoppa upp. Jag gör precis som han vill och slingrar mina ben runt hans midja samtidigt som han trycker mig mot väggen. Våra kyssar börjar bli mera aggressiva, eller ska jag säga, passionerade. Mina händer höjer jag till hans hår och börjar dra i toppar, ett sexigt stön lämnar hans mun. Han börjar sakta gå bakåt, och jag börjar känna något mot mitt innerlår. Jag behöver inte ens titta ner för att veta vad det är. Ett stort flin börjar sprida sig på mina läppar när jag känner att min plan går perfekt. Jag trycker mitt underliv mot honom, vilket gör att han börjar andas tyngre. Precis när han ska lägga sig ner i soffan med mig över sig, bryter jag kyssen och hoppar ner från hans famn och börjar sakta gå iväg från honom.
”Lina?” frågar Justin oförstående.
”Ja?” säger jag och vänder mig om.
”Seriöst?” frågar han och pekar neråt. Jag kollar på hans byxor och märker att han har stånd. Ett skratt lämnar min mun.
”Tack babe, verkligen,” säger han och placerar sina händer över sin ”area.”
Jag börjar flina stort.
”Jag ska duscha.” säger jag glatt och vänder mig om för att gå till duschen.
-

Music makes me stronger.

*Tidinställt*
Jag hoppas ni gillar detta - lite händelselöst men på slutet gick det hett till, haha.
Tror ni Lina och Justin är ihop efter händelsen?
Vad tycker ni om att David har åkt?
Kommentera mycket! ♥

Comments
POSTAT AV: Amanda

Hoppas verkligen att lina och justin blir tillsammans igen! Så himla bra kapitell! MEER

POSTAT: 2013-05-25 / KLOCKAN: 15:16:34 /



POSTAT AV: Ida

Suuper, jag tror att dom är tillsammans, hoppas jag iaf.

POSTAT: 2013-05-25 / KLOCKAN: 16:17:29 /



POSTAT AV: biebersfru

OMFB hahhahah super skitbra meeeeeeeeer

POSTAT: 2013-05-25 / KLOCKAN: 16:46:35 / URL: http://justinnovell.devote.se



POSTAT AV: Anonym

Neej! I ❤ David!!!😍

POSTAT: 2013-05-25 / KLOCKAN: 18:42:56 /



POSTAT AV: cici

sjukt bra, Lina o David = Nej :/
Men Jusitn o Lina = JA :*
de kommer säkert bli ihop efter deras lilla sak på slutet haha

POSTAT: 2013-05-25 / KLOCKAN: 20:10:28 /



POSTAT AV: Emelie

Sjukt bra ! :)

POSTAT: 2013-05-25 / KLOCKAN: 23:17:59 /



POSTAT AV: Hanna

Sjukt bra! Jag gillade inte riktigt David, så jag tycker det är bra att han åkt :)

POSTAT: 2013-05-26 / KLOCKAN: 07:19:27 / URL: http://hanzenpanzen.blogg.se



POSTAT AV: Sandra

Wow vad bra!:) skulle bli innerligt tacksam om du skulle vilja kolla in min blogg www.novella.blogg.se Jag håller just nu på med novellen Sea of Tears. Snälla ge mig en chans och kolla den och kommentera gärna vad du tycker! Tack i förhand!<3

POSTAT: 2013-05-26 / KLOCKAN: 18:50:52 / URL: http://www.novella.blogg.se



POSTAT AV: Tova

Har suttit nu i snart 2 och en halvtimme och läst igenom alla de 57 kapitel du har skrivit oh jag är fast!! Meeeeeeer nuuu :D

Svar: Blir alltid lika glad när jag får sånna här kommentarer! :)♥
Celeb Novell

POSTAT: 2013-05-27 / KLOCKAN: 20:28:09 / URL: http://nattstad.se/tovalovgren



POSTAT AV: Carrobieber

Alltsåc din blogg måste vara en av dom bästa. Din novell är otroligt bra, jag läser ganska många sånna här noveller, men din är fortfarande bäst utav alla! Sluta aldrig med att skriva såna här noveller, du är en stor förebild! :)

Svar: Du kommer nog aldrig förstå hur glad jag blev över din kommentar! ♥♥
Celeb Novell

POSTAT: 2013-05-28 / KLOCKAN: 08:38:15 /



POSTAT AV: vickan

du är bara helt enkelt bäst :)

POSTAT: 2013-06-15 / KLOCKAN: 21:16:57 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback