KATEGORI: ✔ 1.Love never dies

Kapitel 38 - Six days later.

Previously:
”De utnyttjade mig och när jag sedan blev känd så glömde jag bort dom. De var som bortblåsta, och när du kom in i mitt liv…”
Hon vände upp blicken och mötte min.
”…så glömde jag ens vilka de var.” 
Hennes blick borrade in sig i min och mellanrummet mellan oss var laddad med tusen ord och känslor. 
Några meningar skulle precis lämna min mun men Linas röst avbröt mig. 
Denna gång lät det så skört och fullt med rädsla.
”De gav igen allting i parken.” 
Hennes ögon fylldes med tårar och jag kramade om henne hårt.




Sex dagar har gått sen polisförhöret. Två dagar sedan vi fick reda på att David och Jake fick sju månaders fängelsestraff medans Nellie fick fem månader.
Jag hade rynkat pannan. Hon var väl lika skyldig och delaktig som killarna.
Imorgon åker Ryan och companiet hem.
Det hade tagit hårt på mig – alla hade varit riktiga väggar att stödja sig mot, speciellt Nicki. Min bästa vän.
Jag kommer sakna dom enormt men jag har Justin – i alla fall i några dagar till innan jobbet tar över bådas hjärnor igen.
Mamma och Pattie hade kommit hem från deras lilla semester i tisdags – dagen efter att vi varit hos polisen.
Båda hade kollat medlidsamt på mig när jag berättat hela historien. De båda hade uttalat meningar som ”det är tur att polisen fick tag på de rätta personerna.”
Jag hade bara nickat.
Även om de hade misshandlat mig kunde jag inte låta bli att känna ett stygn av saknad. Första vänner, ekade genom mitt huvud 24/7.

”Lina är du klar?”
Nickis röst avbröt mina tankar.
”Snart.”
Vi skulle spendera Chaz och companiet sista dag med en liten grillfest.
Jag drog några sista drag med mascaran och kletade på lite läppglans innan jag ut ur badrummet.
Nicki stod där utanför i en vit kort klänning med ett svart bälte, ett par sandaler och håret i en hästsvans.
”Justin kommer svimma när han ser dig.” sa hon och blinkade med ögat.
Jag skakade bara på huvudet – människan hade inte en aning om hur hon såg ut. Ryan kommer dö.
Vi började tjafsa på skoj över vem som såg snyggast ut och det hela slutade med att bådas kinder var röda av kommentarer. Jag skakade ännu en gång på huvudet och flinade innan jag tog tag i hennes handled och drog med henne ut till trädgården.

-
Tredje person:
Kvällen blev lyckad. Alla blev smått förvånade när de mötte den blonda tjejen från Twist fest, Ashley.
De fick veta att hon numera var Chaz flickvän. Lina tyckte synd om dom eftersom de ens inte bodde i samma land, men de skulle klara det. Om de var villiga att kämpa för varandra.
Ashley var en riktig schyst och snäll person som inte var ute efter fame vilket fick både Justin och Lina att slappna av i hennes närhet.



Jag och Justin ligger båda två i sängen och försöker sova. Tankarna av grillfesten fick mig att le lyckligt. Vi hade haft det riktigt bra.
Täcket omfamnade min. Jag väntade på att den skulle ge sin effekt på mig – ge mig lite värme.
Justins andetag hörs och jag känner hans rörelser.
Han vrider snart på kroppen och lägger armen runt min midja. Hans varma andetag känns i nacken.
Hans närhet fick mig att glömma resten av omvärlden. Trygghet var min sista tanke innan jag föll in i drömmarnas värld


Vad tyckte ni om att jag skrev från en tredje person?
Hur tänker ni kring Linas tvekande känslor?
-
Jag vet att detta kapitel är extremt kort men jag kände att jag behövde sluta där annars skulle kapitlet bli jättehoppigt - om ni förstår hur jag menar.
Drama kommer - så att ni är förbredda, haha.
Kommentera mycket nu! :)


Comments
POSTAT AV: vickan

jätte bra, fortsätt så :) <3

POSTAT: 2013-03-24 / KLOCKAN: 20:08:52 /



POSTAT AV: Anonym

åhhh vad bra! Du fattar inte hur duktig du är. mera!

POSTAT: 2013-03-24 / KLOCKAN: 20:24:14 /



POSTAT AV: Fanny

New York. Meeeeeeeeer :D

POSTAT: 2013-03-24 / KLOCKAN: 23:08:43 /



POSTAT AV: Dellie

New york
Jätte bra

POSTAT: 2013-03-25 / KLOCKAN: 07:16:43 /



POSTAT AV: Anonym

fattar inte att du bara kan få så lite kommentarer på dina kapitel? du som är så duktig

POSTAT: 2013-03-27 / KLOCKAN: 19:16:57 /



POSTAT AV: Tilde

MEEER NU! Började läsa novellen i går och läste alla kapitell på 2 och en halv timme igår, grymt bra!

POSTAT: 2013-03-28 / KLOCKAN: 05:56:28 / URL: http://eatsleephandball.blogg.se



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback