KATEGORI: ✔ 1.Love never dies

Kapitel 65 - Please Justin...

Previously:
”Jag slår vad om att du inte kommer klara av att göra hundra armhävningar.” säger Lina när allt fika var uppätet.
”Oh, yeah? Lägg dig ner på gräset.” säger jag och nickar på marken bredvid filten vi satt på.
”Varför?”
”Bara gör det, babe.”
Hon gör som jag säger och jag börjar göra armhävningarna över hennes kropp.
”Ett, två, tre…” börjar jag räkna och kysser henne varje gång.
”Vad gör du?” frågar hon när jag var på tio och släppt hennes läppar.
”Jag behöver motivation om jag ska klara alla dessa armhävningar.
Nicki och killarna börjar skratta.
En vecka senare.
”Finns inget mat i detta hus.” gnäller Chaz.
”Det finns mat, men inget du tycker om tydligen.” säger Justin och gör ett high five med Ryan.
”Shut up. Lämna era flickvänner en stund och följ med till affären.” försöker Chaz och slår ut med armarna mot mig och Nicki som roat tittar på.
”Glöm det!” säger dom i mun och jag ger Nicki en blick. Båda tänker samma sak.
”Jo det låter som en bra idé Chaz.” utbrister Nicki och jag nickar instämmande.
”Ser ni?!” skriker Chaz glatt och slår ut med armarna mot oss ännu en gång.
”Vill ni bli av med oss?” flämtar Ryan till och vänder sig mot oss med Justin i släptåg.
”Vi måste ta igen alla de timmar vi inte umgåtts själva.” säger jag som om de vore det mest självklara saken i världen. Vilket det är  - för oss, men tydligen inte för dem.
”Det var en bra ursäkt.” säger Justin och låtsats fundera samtidigt som han kliar sig på hakan.
”Visst, men bara för denna gång.” fortsätter han efter några tickande sekunder i tystnad.
”Perfekt!” utbrister jag och haltar fram till honom för att slänga mig runt hans hals och ge honom en snabb kyss. Kryckorna jag använt tidigare, använder jag inte lika ofta, utan jag går – eller försöker rättare sagt att gå utan dom. För två dagar sen var vi hos doktor och de hade blivit väldigt överaskade av hur fort min fot läkt. Egentligen hade jag varit tvingad att använda kryckor i minst en månad efter olyckan, men efter besöket ändrades deras tankar och istället sa dom att jag måste försöka gå så mycket jag kan på foten för att stärka upp musklerna igen. Gipset jag haft, tog dom bort och ersatte den istället med en lite tjockare bandage.
Innan Justin hunnit reagera backade jag till min tidigare plats och vinkade mot honom. Nicki har nog förmodligen gjort samma sak som mig för nu stod hon även bredvid mig och vinkade.
Ryan och Justin suckar uppgivet och Chaz tjuter av lyckan att köpa ”god” mat.
”Jag ska ta en dusch och sen kan vi väl hitta på någonting roligt?” frågar Nicki och vänder sig mot mig när dörren smällts igen efter killarna.
Jag nickar glatt och går i normal takt upp till mitt och Justins gemensamma sovrum samtidigt som Nicki försvinner in till badrummet.
Jag studerar sovrummet, under tiden jag funderar på vad jag ska hitta på, och min blick fastnar på Justins mörkblåa gitarr som hänger bredvid dom andra tre gitarrerna på väggen.
”Lite nytta kan man göra för sången även om jag har ledigt.” mumlar jag för mig själv och plockar ner gitarren, innan jag sätter mig på sängen. Jag kände hur obekvämt det var i de tajta jeansen jag hade på mig så jag la undan gitarren med en suck och reste mig för att gå till min WIC för att byta om. Jag var på jakt efter ett par mjukisbyxor men hittade inga, min panna rynkandes, innan tanken, som en glödlampa tänds, kom till mig. Alla mjukisbyxorna är i tvätten.
Jag ägde säkert åtta par mjukisar och alla var i tvätten. Vilken otur. Jag suckade gång på gång innan jag bestämde att sätta på mig en lång blå kjol med mönster på i olika färger. Snabbt drog jag av mig de tajta jeansen – dock med lite svårighet – och drog på mig kjolen. Den mörkblåa, lösa linnet jag haft tidigare fick sitta kvar på överkroppen och jag begav mig mot sängen där jag ännu en gång tog upp gitarren. Fingrarna drogs automatiskt över strängarna och snabbt började jag spela.

I can be selfish
Yeah, so impatient
Sometimes I feel like Marilyn Monroe
I’m insecure, yeah, I make mistakes
Sometimes I feel like I’m at the end of the road

I can get low, I can get low
Don’t know which way is up
Yeah, I can get high, I can get high
Like I could never come down

Det lilla stycke jag improviserade lät faktiskt bra, jag la det på minnet för att prata med Dan om att göra den till en hel låt. Mina tankar avbröts när Nicki öppnade dörren fullklädd och sminkad.
”Ryan ringde och sa att dom hade glömt bort plånböckerna alla tre så jag ska till Walmart och betala.” säger Nicki och himlar med ögonen.
”Jaha okej, jag kan följa med.” säger jag och börjar lägga undan gitarren men avbryts av Nicki som utbrister ett nej.
Jag höjer på ögonbrynen och kollar misstänksamt på henne.
”Ehm… Justin ska köpa… ehm… mackarons till dig, eftersom han vet hur mycket du gillar det och… han bad Ryan ringa till mig och komma dit och hjälpa dom välja smak...” mumlar hon nervöst fram.
Man hör på långa vägar hur hon ljuger, men jag bestämmer mig för att spela med.
”Visst, okej. Jag vill ha jordgubbs- och chokladsmak.” säger jag och ger henne ett fake leende – som hon dock inte märker.
Hon nickar glatt och stänger dörren efter sig och snart hör jag även hur ytterdörren på nedervåningen också smälls igen. Jag suckar men reser mig upp och hänger tillbaka gitarren på sin plats och bestämmer mig för att läsa, så jag drar upp en bok från lådan längst ner från sängbordet. Trodde jag aldrig skulle kunna ha så tråkigt att jag skulle bestämma mig för att läsa. Ett högt suck lämnar min mun innan jag vänder på boken och mina ögon börjar läsa igenom raderna ur handingen på baksidan.

Det finns koder. Vissa regler. Som när man kommer ny till klassen. Då handlar det om att inte märkas för mycket. Att vara lagom. Glida in och smälta ihop med de andra. 
Så gör inte Silja. Silja gör precis tvärtom…
-

”Lina? Vi är hemma!” hör jag Justins ropa och ytterdörren smällas igen samt mummel från Ryan, Chaz och Nicki.
”Jag är i sovrummet!” ropar jag tillbaka och återgår till att läsa dom sista återstående sidorna av boken. Jag hade nästan läst ut den – när jag hade börjat kunde jag inte sluta.
”He…- vad gör du?” frågar Justin förvånat och avbryter ännu en gång mitt läsande.
”Läser.” svarar jag enkelt och återgår till boken men hinner bara läsa två meningar innan han ännu en gång avbryter.
”Varför?”
”Snälla Justin, får jag läsa klart och svara på dina frågor senare?” frågar jag honom och ler varmt - för att han inte ska ta illa upp.
”Aa, visst. Kom till köket när du har…läst klart.” säger han och rynkar på pannan innan han försvinner och stänger dörren efter sig.
Jag pustar ut och tar upp där jag avbrutits.
-

Sista meningen var läst och jag slängde ihop boken på sängen, innan jag sträcker på armarna högt över huvudet, och hörde hur lederna knakade av att suttit i samma position i snart… jag slänger en blick på klockan… tre timmar. Mina ögonbryn for upp och min mun formades som ett ”O.” Jag blev faktiskt ganska stolt över mig själv av att kunna göra något jag tidigare nästintill hatat.
Vänta här… det betyder att Nicki var ute med killarna i två och en halv timme.
Den sista halvtimmen räknades till när jag läste dom sista sidorna – då dom var hemma. Men tillbaka till min tanke. Vad kunde dom ha gjort så länge? Man kan inte stå och välja mackarons i två och en halv timme.
Jag rycker på axlarna innan jag reser mig och haltar till köket.
Nicki och companiet var uppe i någon diskussion, dock hade jag ingen aning om vad. Jag bestämmer mig för att spela med dom, och kanske få ut någon mening av vad dom gjorde, jag harklar mig, vilket drar till sig deras uppmärksamhet.
”Jag vet vad ni har gjort så försök inte att gömma det.” säger jag och ser direkt hur Justin blir nervös.
”Gjort vadå? Hur?” stammar fram.
”Median tar reda på allting Justin, och Nicki berättade också lite.” säger jag och flinar mot honom samtidigt som jag undviker hans första fråga. Gjort vadå? Jag har ingen aning.
Nicki kollar chockad mot mig samtidigt som killarnas blick – förutom Justins – är nere i bordet.
”Jag hade tänkt att det skulle bli en överraskning men nu när du fått reda på det så kan du få det här…” säger han och börjar backa men jag stoppar honom.
”Vad bra. För jag vill gärna ha mina mackarons.” säger jag och flinar.
”Va?” säger alla fyra i mun på varandra.
”Ja… Nicki sa ju att hon skulle komma till affären för att välja smak på mackarons till mig, eller var det något annat?” frågar jag och låtsats vara förvånad.
”Jaha. Nej… nej… inget annat.” skrattar Justin nervöst fram och börjar gå till köksön för att ta upp den randiga kartongen fylld med mackarons i olika färger.
Även om jag ville få reda på vad de egentligen gjorde så tog min kärlek till mackarons över dom tankarna.
Jag stönar njutningsfullt när jag tagit den första tuggan av den goda kakan i min hand.
”Dude… fråga nu då.” viskar Ryan fram och knuffar Justin på axeln.
”Fråga vadå?” undrar jag nyfiket när mackaronen i min hand var uppäten.
”Ehm… vill du gå på middag med mig ikväll?” frågar Justin och kliar sig i håret.
”Självklart. Varför blev du nervös för det?” frågar jag – nu ännu mer nyfiken.
”Ingen aning.” säger han och ger mig ett leende – som dock inte ser helt äkta ut.
Vad tror ni Justin och gänget döljer för Lina?
Lite långtråkigt kanske, men det beror på att novellen är slut snart och jag har inte varken plats eller idéer til något spännande som ska hända. Nästa kapitel blir den sista och efter det kommer det en epilog ut och sedan handlingen till den nya novellen. Jag är så ivrig inför att börja skriva den, samt för att höra vad ni kommer ni kommer tycka!
Kommentera mycket så kommer nästa kpaitel ut fortare! ♥

Comments
POSTAT AV: cici

ahhhh hoppas han friar till henne <3

POSTAT: 2013-06-19 / KLOCKAN: 21:36:20 /



POSTAT AV: Amanda

Så himla bra asså!! Snälla ett till kapitel imorgon, annars dör jag.. Måste verkligen veta vad dem döljer för lina!

POSTAT: 2013-06-19 / KLOCKAN: 21:37:19 /



POSTAT AV: Anonym

Omfb.. Hoppas han typ friar eller nåt sånt, iaf nått bra! Är ändå spänd på att läsa nästa kapitell.
Nästa kapitell får inte vara det sista, jag klarar mig inte utan den här novellen!
Hoppas nästa kapitell kommer ut snart, fast ta god tid på dig! Det kommer bli super! :)

POSTAT: 2013-06-19 / KLOCKAN: 22:08:07 /



POSTAT AV: Anonym

Hoppas nästa kapitell kommer snart, är då spänd så jag spricker ..

POSTAT: 2013-06-19 / KLOCKAN: 22:09:50 /



POSTAT AV: Emelie

Jätte bra ! :)
Mer :)

POSTAT: 2013-06-19 / KLOCKAN: 22:57:57 /



POSTAT AV: vickan

omg , justin kommer säkert fria henne :P jätte bra :)

POSTAT: 2013-06-19 / KLOCKAN: 23:06:07 /



POSTAT AV: Tilde

FETT BRA. KÄNNS SOM ATT DE VAR TYP OCH KOLLADE PÅ RINGAR FÖR JUSTIN TYP SKA FRIA HAHAH KANSKE HELT FEL MEN FICK EN SÅDAN KÖNSLA

POSTAT: 2013-06-19 / KLOCKAN: 23:07:15 / URL: http://fames.se/justinbiebers



POSTAT AV: Anonym

Omg han kommer fria till henne eller eller eller eller eller??????????????

POSTAT: 2013-06-19 / KLOCKAN: 23:07:55 /



POSTAT AV: Ida

Omgomgomg Det MÅSTE komma ett bytt kapitel fort, måste få veta!!!!

POSTAT: 2013-06-19 / KLOCKAN: 23:42:27 / URL: http://Imanangel.devote.se



POSTAT AV: Miranda

åå han kommer säkert fria till henne, men i så fall kan det inte vara det sista. måste få läsa om bröllopet <3 jätte bra! you go girl :*

POSTAT: 2013-06-20 / KLOCKAN: 11:04:36 /



POSTAT AV: Maria :*

Jag tror att han kommer fria till henne. Längtar till sista kapitlet

POSTAT: 2013-06-20 / KLOCKAN: 13:49:00 /



POSTAT AV: Anonym

Åhåååååå jag längtar sjukt mycke

POSTAT: 2013-06-20 / KLOCKAN: 14:49:01 /



POSTAT AV: Bieberbook

Hej jag undrar om du vill göra länkbyte med mig?
Din blogg är jätte fin och jag älskar din design :D

Om du vill ha länkbyte kommentera mitt senaste inlägg http://bieberbook.devote.se/

POSTAT: 2013-06-20 / KLOCKAN: 23:19:02 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback