KATEGORI: ✔ 2.Blue Moon

Chapter 1 - The beginning


Scarletts perspektiv:
6 månader senare

”Vi kan inte låta en black fighter vara i Stratford, det sätter alla människor i fara.” utbrister Rick och slår handen i bordet. ”Det är W.M.F uppgift att se till att det som har hänt inte får hända!” fortsätter han förbannat.
W.M.F, White moon fighters. Våran uppgift att skydda människorna från ondskan. Dock är det inte alltid en dans på rosor. Vi har blivit nerslagna flera gånger men då har det aldrig varit lika allvarligt som nu. Om vi blev nedslagna nu skulle Stratford vara i klorna på black fighters…
”Rick, lugna dig. Vi måste planera i detalj innan vi kan göra något. Det kan lika gärna vara en fälla för att de vill komma åt oss.” säger Victoria lugnt. Rick bara blänger på henne och hon suckar hopplöst ut.
”Jag håller med henne, gå direkt på är inget altenativ…” försöker jag men får en grymtning och en blick som säger du-gör-som-du-blir-tillsagd till svars.
Jag känner hur hans förbannade kraft börjar omsluta mig, hur han försöker få mig att gå med på hans idé. Hela min kropp spänner sig och jag borrar min blick in i hans, i själförsvar.  Ögonen börjar skifta till svart och hans kropp började glöda smått. Tecken på att han överanstränger sig och att helvetet kan braka ut närsomhelst. Han är ursinnig, vilket smittar av sig till mig.
”Rick! Skärp dig!” utbrister Kevin som har kommit in till vardagsrummet med Lucas efter sig. Det räcker, för att få Ricks kraft bort från mig och jag flyttar mig framåt på en sekund, tar ett strypgrepp om hans hals och lyfter upp honom. Ansiktet som tidigare glödde var numera lilablått. Han gjorde mig arg så nu får han betala för det också. Hans händer höjs till min och försöker förgäves få bort den men jag är starkare än honom.
”Scat släpp taget för fan!” skriker Kevin och kommer fram till mig på mindre än en sekund och drar bort mig från Rick med en sådan kraft att jag flyger in i väggen. Rick ramlar framåt på alla fyra och försöker få tillbaka andan. Hans hals prydes av ett rött märke som mina fingrar hade lämnat efter sig.
Smärtan i min rygg var det sista jag tänkte på i denna stund. Min kropp glödde okontrollbart och jag var snabbt på benen igen för att attackera både Rick och Kevin. Mina muskler spänner sig och glöden kring min kropp blir starkare. Jag var som ett levande rovdjur som var ute efter sitt byte.
”Scar lugna dig.” säger Lucas och ställer sig snabbt framför mig innan jag hunnit ta ett steg. Min kropp slappnar genast av och jag faller ner på golvet framför min lillebror, där jag andas ut i okontrollbara andetag. Han är nog den enda som kan stoppa mig från att vara så nära att attackera någon till att sitta här framför honom, helt hjälplös, och han kommer alltid vara den enda. Snabbt började jag skakade på kroppen för att få tillbaka mitt avslappnade jag, och få bort glöden som prydde varje millimeter av min kropp. Rick gav ifrån sig ännu en grymtning och Kevins blick borrade sig in i honom.
”Vi kan inte anfalla, det spelar ingen roll om personen är förbredd eller inte. Hellre att han eller hon är förbredd och att vi också är det, än motsatsen.” säger han lugnt, och släpper blicken från Rick, då han förmodligen gav en svar till hans tanke.
”Sluta bry dig om mina tankar.” morrar Rick fram, men på hans kroppspråk ser man att han har gett upp.
”Skydda dig ifrån mig då.” säger Kevin överlägset.

”Vi måste få reda på vilka de där Five är först för att få reda på mer om fightern.” mumlar Victoria fram med en suck och lutade sig bak i fåtöljen. Hon drog ut tofsen från håret och började göra om hästsvansen hon tidigare haft i det blonda håret.  Fightern har haft och har affärer med Five, och våran enda chans att få tag i fightern är att först få reda mer på om Five och sedan på något sätt ansluta oss till dom för att möta fighter och sedan ta honom eller henne innan flera kommer till Stratford.
”Är inte Five gänget där Bieber är ledare?” frågar Lucas och Kevin lyser upp. Hur får han reda på allting, vi går ju inte ens i skolan.
”Han umgås med mig.” flinar Kevin mot mig. Jag himlar med ögonen. ”Men det är definitivt dom.” fortsätter han mot Lucas, och tar datorn ifrån Rick innan började knappa in någonting på den. En vanlig människa skulle aldrig hinna med i hans rörelser, men för fighters är det som vardagsmat att se andra fighters röra sig så snabbt.
”Fightern är skicklig, inte en enda bild finns ute på nätet.” mumlar han imponerat fram. Han vänder datorskärmen mot oss för att visa bild på alla gängmedlemmarna i Five.
Carlos Floyd, 19 år. Den tekniske.” börjar han och visar en bild på en kille med ljusbrunt hår och blåa ögonen. En typisk strandkille som varje tjej skulle dö för.
Bruce Miller, 22 år. Justins högra hand.” säger han och byter bild. Killen på bilden har kolsvart hår, skarpa ansiktdrag och ett ärr som pryder en liten bit av hakan. Knivhuggen kanske? 
”Skulle inte förvåna mig.” säger Kevin och flinar mot mig. 
Damon Barkley, 20 år. Killen som ritar alla deras kartor. Den smarte kort sagt.” jag himlar med ögonen och tar in varje detalj av den mörkhyade killen. 
Matt Carter, 17 år. Finslipar planerna.” gröna ögon och mökbrunt hår tänker jag och försöker memorera honom.
”Och så… Justin Bieber, 18 år. Ledare och måltavla.” säger han med betoning på Justin Bieber.
Killen såg ju bra ut, hasselbruna ögon, ljusbrunt hår, hjärtformad ansikte. Men inget för mig, kanske ett ligg men det är allt. Lite konstigt att han den där Bruce som är äldst inte är ledare, men det är inte mitt problem.
”Pfft…” allas blickar drogs mot mig som halvlåg i soffan med armarna i kors över bröstet och blicken fäst på laptopskärmet. ”Så svårt kan det väl inte vara och ta ner dom. Vi har våra eskort.”
”Vi ska inte döda dom Scar. Vi ska bara få reda på vem fightern är, och förhoppningsvis följa med Five när de ska möta henne för framtida affärer, och sedan först se vad han eller hon är kapabel till att göra innan vi dödar fightern. Vi ska inte göra en enda sak med Bieber och dom andra killarna.” säger Rick genom spända käkar. Jag himlade med ögonen och ryckte på axlarna till hans uttalande.
”Ni ska inte, men jag kommer definitivt göra något med honom.” säger jag och nickar mot Justins bild på skärmen och biter mig löst i läppen innan jag ser Ricks mörka blick. Inte en gång till.
”Vad du än säger chefen.” muttrar jag istället fram och sätter mig rakt upp för att slippa ännu ett bråk. Hans ögon ändrar färg till den vanliga blåa färgen innan han börjar fundera med blicken nere i golvet.
”Vi behöver veta vart han går…” börjar Rick men blir avbruten av Lucas. ”Stratford High.”
”Hur vet du det?” frågar jag snabbt, och vänder mig mot Lucas med rynkad pannan. En axelryckning är vad jag får till svars.
”Dina krafter kanske börjar göra sig synliga…” mumlar Victoria fram som suttit tyst ett bra tag och Lucas blick klarnar upp. Alla nickade instämmande och ett leende sprider sig både på min och Lucas läppar.
”Nog pratat om det. Vi behöver en plan och det är nu.” säger Rick och vänder all uppmärksamhet som tidigare låg på Lucas mot sig själv. Jag nickar sakta innan jag börjar fundera.
”Scar, Kevin och Lucas, ni ska börja i Stratford High...” säger han plötsligt och jag spärrar upp ögonen. 
”Ska? Har vi inget val?” frågar jag.
”Inte om du inte vill att fightern ska bilda kaos i Stratford.” jag grymtade till men sen slår en tanke mig. Jag är den enda tjejen här vilket betyder att jag kommer vara huvudkaraktären i hela den här såpoperan.
”Vad är det du menar? Att jag ska bli ihop med tönten?” frågar jag och himlar med ögonen men är samtidigt spänd över svaret. Jag kan inte och vill inte ha en förhållande med en vanlig människa även om det är på låtsats. Killen skulle bara sättas i ännu mer fara än vad han befann sig i och skulle få dubbelt så många pilar siktade mot sig, och jag skulle vara tvungen att vara närvarande varje gång för att ta emot varje pil. Ännu mindre med Justin fucking Bieber.
”Det är exakt vad jag menar.” säger han och jag grymtar ännu en gång till. Han låtsats som om han inte hörde min grymtning, och börjar istället berätta hur vi ska göra, och Kevin som, redan läst planen från Ricks tankar, fyller i tomrummen.
”Vi kommer numera heta familjen Johansson…” började han men jag avbryter honom. ”Varför Johansson?”
”För att du ska få det enklare om någon frågar efter information om dig, och så att du inte försäger dig.” förklarar han och börjar fortsätta berätta där jag avbröt honom, medans jag uttråkat lyssnar på hans röst med en enda tanke i huvudet.
Om jag ska fånga en killes uppmärksamhet som ligger med olika tjejer varje kväll, måste jag bli en sån tjej.
Det kommer inte bli enkelt men om jag redan varit det en gång så kommer jag kunna vara det igen, men… kommer jag kunna bli mig själv när allt är slut?


Då var kapitel ett ute och jag hoppas ni gillar det.
Kommentera mycket! :)♥

Comments
POSTAT AV: Thea

Super bra! Meeeer <3

POSTAT: 2013-06-26 / KLOCKAN: 12:56:13 /



POSTAT AV: tova

Underbart bra!! En fråga bara.. i början så säger de "lina släpp taget för fan" och "lina lugna dig". Tror du mena scar men vet onte ?:)

Svar: Haha självklart ska det stå Scar, har blivit så van att skriva Lina efter LND. Tur att någon är uppmärksam när jag inte är det. xD
Celebnovell

POSTAT: 2013-06-26 / KLOCKAN: 13:03:13 / URL: http://nattstad.se/tovalovgren



POSTAT AV: Wilma

Heheh,kan vi göra ett länkbyte babe? :D

POSTAT: 2013-06-26 / KLOCKAN: 13:30:12 / URL: http://ourbieberstorys.blogg.se



POSTAT AV: Anonym

Jätte bra!!<3
MER!!<3

POSTAT: 2013-06-26 / KLOCKAN: 13:42:35 /



POSTAT AV: Gabriella - Only Biebz

Visst, inlägg + meny! :) Jag gör ett nu :)

POSTAT: 2013-06-26 / KLOCKAN: 14:52:34 / URL: http://onlybiebz.blogg.se



POSTAT AV: Gabriella - Only Biebz

Jag har gjort klart länkbytet :)

POSTAT: 2013-06-26 / KLOCKAN: 15:05:35 / URL: http://onlybiebz.blogg.se



POSTAT AV: Amnda

Nu har jag gjort ett länkbyte, din tur :D <3

POSTAT: 2013-06-26 / KLOCKAN: 16:07:19 / URL: http://biebzznovell.blogg.se



POSTAT AV: Biebsdrew

Va fin design. din novell verkar jätte spännande ska verkligen stanna kvar och läsa! :)

Svar: Åh herregud du läser min novell! :O♥
Celebnovell

POSTAT: 2013-06-26 / KLOCKAN: 16:16:19 / URL: http://biebsdrew.blogg.se



POSTAT AV: Maria :*

Herregud!! Älskar din novell!!!

POSTAT: 2013-06-26 / KLOCKAN: 17:06:49 /



POSTAT AV: Anonym

Och gud ja bara älskar all sorts fantasy noveller förutom Harry potter

Svar: Haha då är vi två. xD Är inget fan alls av Harry Potter.
Celebnovell

POSTAT: 2013-06-26 / KLOCKAN: 21:44:31 /



POSTAT AV: cicciiz

Hej,skulle du vilja göra länkbyten? Svara i min blogg :)

POSTAT: 2013-06-27 / KLOCKAN: 02:39:16 / URL: http://cicciiz.blogg.se



POSTAT AV: camilla

Vad bra kapitel!!!

POSTAT: 2013-06-27 / KLOCKAN: 11:50:54 /



POSTAT AV: Emelie

Riktigt bra ! :)

POSTAT: 2013-06-27 / KLOCKAN: 12:42:51 /



POSTAT AV: Anonym

Älskar novellen redan haha, nästa!!!!

POSTAT: 2013-06-27 / KLOCKAN: 14:52:35 /



POSTAT AV: Fanny

Detta kommer att bli en riktigt bra novell för att jag älskar redan första kapitlet :D

POSTAT: 2013-06-27 / KLOCKAN: 22:18:06 /



POSTAT AV: Ebba

ÅÅÅÅÅÅH SÅÅÅ BRA <3 älskar hela upplägget när hon nu ska bli tillsammans med justin, SÅÅ BRA <3 hoppas verkligen de faller för varandra :')

POSTAT: 2013-06-28 / KLOCKAN: 09:38:26 / URL: http://mybieberlovestorys.blogg.se



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback