KATEGORI: ✔ 2.Blue Moon

Chapter 5 - This can't be possible!

Previously:
”Ska vi börja med närstrid?” frågar Rick när alla stod samlade i ett mer säkrare ställe än vid huset.  Ett leende spred sig på mina läppar. Närstrider var ett av mina starkare sidor och alla här visste om det. 
Vi stod för tillfället i mitten av skogen och det var en på miljarden att någon människa skulle få syn på oss. Och om det skulle hända så kunde vi bara springa därifrån och låtsats som det aldrig hänt. ”Scarlett och Victoria?” säger han frågandes, utan att vänta på svar på sin första fråga, och vi nickar. Snabbt intar vi våra positioner och jag stänger av alla mina sinnen och låter fighter inom mig ta över min kropp. De gröna träden omkring oss försvinner och alla förvandlas till ett stridsfält – i mina tankar. Bara jag och Victoria existerar – ingen annan. Inte ens en minut hinner gå innan jag morrar till och snabbt sätter kurs mot första attacken.


Scarletts perspektiv:

Ännu en morgon vaknade jag av väckarklockans irriterande pipande. Det hade blivit sent igår kväll, och jag hade inte haft en endaste tanke på vilka konsekvenser det skulle ge nästa morgon. Vilket jag fick känna på nu.  Trötthet, fruktansvärt humör och alla andra negativa saker man kan komma på.
Mitt huvud dunkade av en fruktansvärd huvudvärk och ett stön lämnade min mun. En ny dag vilket betydde nya möten med Justin och resten av gänget. Jag gnuggade mig i ögonen innan jag reste mig upp och började min lilla färd mot badrummet.
En dusch varje morgon var ett måste för mig annars skulle jag lika gärna se lika ut som död. Jag betraktade min spegelbild, jag hade påsar under ögonen av den lilla sömn jag fått under natten, mitt hår liknade mer eller mindre ett fågelbo. Bara för att göra allt värre så hade jag även fått en finne vid hakan. Jag kollade ner på min överarm och såg den stora blåmärket pryda. Det hade kanske blivit lite för hårt på träningen igår. Både jag och Victoria hade gett allt vi kunde. Och anledningen till det stora blåmärket jag hade på armen berodde på att jag hade blivit ”puttad” in i ett träd. Även Victoria fick en… eller två blåmärken. Fast jag har genomgått värre smärtor är detta - både psykiska och fysiska smärtor - så ett blåmärke kunde jag stå ut med.
Med ett suck strippade jag av mig den stora T-shirten och underkläderna innan jag hoppade in i duschen för att inte mer gå in på ämnet smärtor.

Mina morgonrutiner fortsatte och jag satte i sladdkabeln i eluttagen för att börja torka mitt blöta hår som hängde slappt nerför mina axlar.
För att ha drygat mig i badrummet i snart fyrtiofem minuter, fick jag skynda mig välja ett par kläder och äta frukost, för att komma i tid till skolan. Och då menar jag verkligen skynda mig. Det var 20 minuter kvar tills första inringningen.
Jag drog på mig ett par ljusa jeansshorts med nitar på ena benet,  till det tog jag en stickad tröja i en rosa nyans. Ett par ankelsockor fick pryda mina fötter och en guldklocka min handled och jag var klar. Jag skulle förmodligen få betala en rejäl summa för denna outfit – i alla fall överdelen – när det var så varmt, men som ordspråket är – vill man vara fin får man lida pin.

”Då åker vi.” sa Kevin när mina Air max var på och detsamma med hans och Lucas älskade Nikeskor. Dock är det inget jag kan klaga på idag, eftersom jag bär samma märke, och det skulle båda två använda som sin fördel.
Rick och Victoria hade inte gått upp denna morgon för att informera oss om någonting, så jag antar bara att det är att göra som man vill för att Vegas ska få känslor.  Eller så var de bara enormt trötta, jag skulle lätt kunna byta plats med dom just nu.
Vi styr våra steg till Kevins silvriga Fisker Karma och sätter oss bekvämt innan han kör ut från avfarten och ut på motorvägen för att komma till skolan.
”Hur ska vi göra idag då?” frågar Lucas från baksätet. En väldigt bra fråga. ”Jag vet inte.” säger jag uppgivet och kollar ut på träden som försvinner en efter en. Det blir tyst ett långt tag vilket ger oss alla tre möjligheten att fundera över hur jag ska fånga Biebers intresse. ”Låtsats som det aldrig hänt.” säger Kevin tillslut. ”Varför kom inte jag på det för?” frågar jag sarkastisk och himlar med ögonen. ”Hey, jag försöker bara hjälpa till.”
Bilen kör snart upp på skolans parkering och ännu en gång hamnar vi bredvid Fives bil. Snabbt stiger vi ut och börjar gå mot ingången.
”Hur många bilar äger ni egentligen?” hör jag en pipig röst bakom mig och suckar. Kanske borde kalla henne för tinnitusstämma högt.
”Så många som du inte kan räkna till.” svarar jag Cassandra tillbaka utan att vända mig om, och fortsätter gå framåt och killarna följer mitt exempel. Hennes kända tjut, i mina öron hörs över hela skolgården och jag är hundra procent säker på att hela skolans elever – som befann sig på skolgården och parkeringen – hade sina blickar på oss.
”Vi syns vid rasten.” suckar jag, när vi stiger in, och styr stegen mot mitt skåp. Jag ser deras nick ur ögonvrån. Ännu en dag i skolan och jag har fortfarande inte kommit på en ide till att fånga Biebers uppmärksamhet. Flera suckar lämnar min mun och det känns som om jag kommer snart kvävas av alla tankar. ”Jag visste inte att vi hade skåp bredvid varandra.” snabbt vänder jag blicken och möter Carolines blåa ögon. Jag ger henne ett litet leende och börjar gräva i mitt skåp efter svenska boken. ”Någon som vaknat på fel sida av sängen?” frågar hon och jag skakar på huvudet. ”Trött bara…” mumlar jag och fejkar en gäspning som hon dock verkar gå på för hon nickar glatt. Det var bara halva sanningen.
Vi börjar tillsammans gå till sal 217 där svenskalektionen skulle äga rum denna morgon.
Vi hann precis sätta oss på våra platser när ringklockan började tjuta till och elev efter elev trängde sig fram till sin plats i klassrummet. Läraren, jag inte hade en aning om vad han hette, satt redan vid katedern med en kopp kaffe framför sig. Lärare och deras kaffe.
Precis som igår på lektionen så sken mina tankar iväg av rastlösheten. Det må ha gått någon minut men det räckte för mig. Justin hade inte synts till än – inte för att jag varit så vaksam – men ändå. Alla mina tankar kring hur jag skulle fånga hans uppmärksamhet, raderade nästan allt i mitt huvud om att detta var faktiskt en uppdrag, och det uppdraget gick ut på att fånga fightern, inte att bli ihop med Bieber  – det var bara en minimal del.
”Förlåt.” pustade en andfådd tjej ut och drog mig ur mina tankar. Jag lyfte blicken och studerade tjejen med det korta, mörkblonda hårsvallet, smala och långa kroppen. Det var mina första intryck på henne fast sen förändrades allt. Hon verkade bekant på något sätt… hur hon rörde sig, hennes perfekta, naturliga ansikte. Något med henne var speciellt men jag kunde inte sätta fingret på det.
”Det är lugnt Bree, men bara för denna gång. Gå och sätt dig på din plats.” hon nickade som svars och började gå mot det tomma bordet framför mig och Caroline. Hon gav oss båda ett leende och viskade ett tyst hej innan hon vände på sig och satte sig. Jag antar att det var någon kompis till Caroline – man säger väl inte bara ett hej sådär hursomhelst. Eller? Men bara för att vara artig, hade jag besvarat både leendet och hennes hej. Ännu en gång slogs dörren upp och denna gång var det Matt, och han var själv? Mitt påstående blev en fråga. Vart är Justin? Inte för att det angår mig – men han ingår i uppdraget. ”Matt, vad har du för ursäkt idag då?” frågar läraren jag ännu inte fått reda på namnet på. Fniss hörs här och där. ”Försovning.” mumlar Matt fram och styr stegen mot – oh nej – bordet framför mig, bredvid Bree. Jag suckar till och får bara ett leende av honom. Inget vänskapligt utan ett mer jag-kan-ta-dig-här-och-nu. ”Håll händerna på dig själv.” mumlar jag tyst till honom när han satt sig på stolen men får bara en blinkning tillbaka. Jag suckar uppgivet och fokuserar blicken på den – fortfarande – okända läraren.

”Jag har inte sett ett skit av Justin.” väser jag till Lucas och slår ut med armarna. Kevin hade försvunnit lika snabbt som han kommit ut ur klassrummet och jag hade inte en endaste aning om vart han befann sig vid detta tillfälle. ”Jag vet inte faktiskt. Detta känns som slöseri med min tid. Kan vi inte bara anfalla och sedan lever alla lyckliga?” frågar Lucas uppgivet och trycker ner händerna i sina jeansfickor . Även om det lät som en dum ide så ville jag mer än gärna göra som han säger. Vi skulle spara tid och jag skulle slippa Justin.
Vi befann oss vid tillfället vid Kevins skåp, i hopp om att han skulle dyka upp.
”Vi möts sen.” hör jag en killröst säga bakom mig och jag höjer på ögonbrynen åt Lucas, som bara rycker på axlarna. Sakta vänder jag huvudet och möter en leendes Kevin – som dykt upp – och har mobilen tryckt mot örat.
”Och det där var..?” frågar jag när han har lagt på.
”En gammal vän…” säger han och kliar sig nervöst i huvudet. Jag suckar men nickar. Det är ingen ide att försöka få ut någonting ut ur honom, om han inte berättar det själv. Så det är bara att vänta.
Jag himlar med ögonen och fokuserar på gestalten bakom honom. Bree. När hon märkte att jag stirrade började hon pendla blicken nervöst mellan mig och Kevin. Det är något skumt med henne. Hon vände sig lika snabbt som hon kom, tillbaka och försvann runt hörnet.
”Jag går till kafeterian och köper något.” mumlar jag fram, utan att ge killarna minsta uppmärksamhet, och styr stegen mot hållet där Bree försvann. Jag är noga med att stå emot Kevins krafter när han försöker nå mina tankar. Han behöver inte veta vad jag ska göra hela tiden.
Direkt jag rundat hörnet, ser jag Brees ryggtavla några meter längre fram. Mina steg snabbas på tills jag sluter upp vid hennes sida. ”Hej.” hon rycker till, och kollar förskräckt på mig innan hon lugnar sig och besvarar mig med ett leende. ”Var det där dina bröder..?” hennes röst låter tveksam och jag rynkar osynligt på pannan. ”Ehm… ja.” ljuger jag fram och ger henne ett halvt leende. En av dom är min bror fast den andra vet jag inte hur jag ska placera. Allmänheten tror ju att vi är syskon så det gäller bara att få dom fortsätta tro det.
Hon nickar och fortsätter gå framåt tills vi når skåpen och ironiskt nog hade hon skåp bredvid mig, vilket jag påpekade. ”Jaha, Caroline har på andra sidan av dig. Men det är ju bara bra.” säger hon och skrattar.
Jag undrar om hon kommer ta upp det eller om jag ska göra det. Dom få minuter vi hade gått tillsammans, hade hon inte givit någon hint, om att hon ska berätta varför hon bara försvann sådär plötsligt när hon såg mig, Kevin och Lucas. Tillslut bestämmer jag mig för att bara ta den enkla vägen – jag hade tillräckligt med att tänka på och jag ville inte ha påfyllning för tillfället. ”Varför försvann du sådär plötsligt, när du såg mig och mina bröder?” frågar jag lätt och låtsats som om svaret inte spelade någon roll. ”Ehm… kan jag lita på dig?” frågar hon tveksamt och jag nickar och biter mig löst i läppen. ”Din bror är snygg och jag ville inte typ skämma ut mig om jag plötsligt kom fram.” mumlar hon och gömmer ansiktet i skåpet, för att förmodligen gömma sin rodnad. Jag börjar skratta lätt och klappar henne på ryggen. ”Du är inte den enda.” säger jag och får ett leende och en nick som svars.

”Du har fått många beundrare på sista tiden.” säger jag på lunchen till Kevin som är uppe i någon het diskussion om bilar med Lucas. ”Vad menar du?” frågar han och höjer på ögonbrynen. ”Du vet mycket väl vad jag pratar om.” säger jag och skrattar lätt. ”Kan inte rå för att jag är het.” säger han överlägset. ”Keep dreaming.” mumlar Lucas som lagt sig i vårat samtal, jag brister ut i skratt. Snart harklar sig Kevin vilket får mig att sluta skratta och nickar löst bakom mig. Jag vänder på huvudet och möter Carolines blick. ”Förlåt att jag stör er, men jag vill låna Scarlett och presentera henne för mina vänner.” säger hon och ger oss alla tre ett leende. ”Och jag kan inte lova att hon kommer tillbaka.” lägger hon till på skämt. ”Det är lugnt, vi har fått nog av henne.” säger Kevin på skoj, och jag flämtar till. ”Tack för den då.” säger jag och försöker tränga undan leendet på mina läppar innan jag reser mig med min bricka och slänger det som låg på den, innan jag följer med Caroline ut. ”Bree har du redan mött, men det är en kille jag vill du ska träffa.” säger hon och går mot en blond kille som har ryggen emot oss och pratar med Bree, som ger oss ett leende när hon märker att vi går emot dom. Han vänder sig sakta om när han hör steg bakom sig och jag stannar chockat upp. Det kan inte vara möjligt!


Har ni någon aning om vem det är? Fast jag tror inte det blir lätt att gissa... :P
Även detta kapitel kom upp över 2000 ord och allt detta tack vare era underbara kommentarer. ♥
-
Vill även berätta att det blev fel kollage till förra kapitlet, kollaget som var i kapitel 4 hörde egentligen till kapitel 5 - men nu har jag iallafall ändrat. :P

Comments
POSTAT AV: Maria :*

Meeeeeeeeeeer!! Sjukt bra!

POSTAT: 2013-07-04 / KLOCKAN: 14:05:45 /



POSTAT AV: Vickan

OMG MEEEEEER,FÖÖÖR braaaa!!

POSTAT: 2013-07-04 / KLOCKAN: 15:08:20 /



POSTAT AV: Anonym

OMG! MEER

POSTAT: 2013-07-04 / KLOCKAN: 15:11:45 /



POSTAT AV: Janaa

Shit!!! GAHH vet nt vem men jag behöver ett till kapitel, nuuuu!!! Den här bloggen har.blivit min drog ;). xx

POSTAT: 2013-07-04 / KLOCKAN: 15:56:32 /



POSTAT AV: Anonym

Gud vad spännande önskar att hela novellen var färdig skriven så man kunde gå till bokia och köpa den :P

Svar: Aww haha! ♥
Celebnovell

POSTAT: 2013-07-04 / KLOCKAN: 16:15:04 /



POSTAT AV: Emelie

Jätte bra ! :)
Mer !

POSTAT: 2013-07-04 / KLOCKAN: 17:12:16 /



POSTAT AV: LMSSY

Gryyymt !!!

POSTAT: 2013-07-04 / KLOCKAN: 17:17:00 / URL: http://lmssy.blogg.se



POSTAT AV: Ida

Nu måste du skriva väldig fort för jag måste få veta vem den där killen är. Det var jätte bra iaf!

POSTAT: 2013-07-04 / KLOCKAN: 22:01:34 / URL: http://Imanangel.devote.se



POSTAT AV: Anonym

Omg jätte braaa

POSTAT: 2013-07-04 / KLOCKAN: 22:51:02 /



POSTAT AV: Louise

Dy bara äger ut alla <33

POSTAT: 2013-07-04 / KLOCKAN: 23:02:18 / URL: http://louisesims.bloggo.nu/



POSTAT AV: Anonym

Grym alltså

POSTAT: 2013-07-04 / KLOCKAN: 23:49:51 /



POSTAT AV: Anonym

Dayuuuuuuuuuuuuuuuum!

POSTAT: 2013-07-04 / KLOCKAN: 23:54:04 /



POSTAT AV: Anonym

Du är så himla duktig sluta aldrigggg!!!!

POSTAT: 2013-07-04 / KLOCKAN: 23:59:40 /



POSTAT AV: Tilde

Hej hej. :D Jag älskar din novell. Den är verkligen sjukt bra :)
Jag skulle bli jätte glad om du skulle vilja kolla in på min blogg.
Kram Tilde :)

POSTAT: 2013-07-05 / KLOCKAN: 00:04:07 / URL: http://swaggyy.bloggplatsen.se



POSTAT AV: Millan

Älskar din novell, du är ju fan bäst på att skriva!
Kan inte du länka alla noveller du läser/tycker är bra? ♥

Svar: Jo det kan jag självklart göra! :)♥
Celebnovell

POSTAT: 2013-07-05 / KLOCKAN: 00:12:31 /



POSTAT AV: Anonym

Meeer

POSTAT: 2013-07-05 / KLOCKAN: 01:21:36 /



POSTAT AV: Tomten

Skit braaaaa , verkligen älskar det !

POSTAT: 2013-07-05 / KLOCKAN: 02:04:40 /



POSTAT AV: Natasha

ÅHHH ÄLSKAAAR DENNA NOVELL HAR INGA ORD TILL HUR MYCKET JAG ÄLSKAR DEN !!!! DU SKRIVER SOM EN ÄNGEL! You go girl!❤

POSTAT: 2013-07-05 / KLOCKAN: 07:58:23 /



POSTAT AV: camilla

Du är så Bra på det du gör!!

POSTAT: 2013-07-05 / KLOCKAN: 09:33:12 /



POSTAT AV: Alexandra

Så otroligt bra! Jag älskar när tjejerna är lite "badass" :) ! Kram <3

POSTAT: 2013-07-05 / KLOCKAN: 11:37:55 /



POSTAT AV: Anonym

Meeeeeeeeeeeer jag måste få reda fortsätta
Längtar till nästa kapitel

POSTAT: 2013-07-05 / KLOCKAN: 12:07:25 /



POSTAT AV: Emma

skit bra! riktigt duktig på att skriva, fortsätt så :)

POSTAT: 2013-07-05 / KLOCKAN: 12:35:35 /



POSTAT AV: Alexandra

SÅÅÅÅÅÅ BRAAAA!

POSTAT: 2013-07-05 / KLOCKAN: 12:54:09 / URL: http://www.jdbstorys.blogg.se



POSTAT AV: BELIEBER

Gud vad bra! Älskar novellen

POSTAT: 2013-07-05 / KLOCKAN: 14:01:32 /



POSTAT AV: Victoria

SÅ HIMLA BRA!! <3

POSTAT: 2013-07-05 / KLOCKAN: 14:25:58 /



POSTAT AV: Agnes

Så bra, Har ingen aning om vem det kan vara.. Haha såg att du hade fått en kommentar från tomten OwO

Svar: Haha. XD
Celebnovell

POSTAT: 2013-07-05 / KLOCKAN: 17:14:48 / URL: http://justinbdrew.blogg.se



POSTAT AV: Millan ♥

Mera!!!
Kan inte du länka dom noveller du tycker är bra?

Svar: Ha tålamod, gumman. Det kommer! :)♥
Celebnovell

POSTAT: 2013-07-05 / KLOCKAN: 22:52:40 /



POSTAT AV: Biebzstoory

Sjukt bra :)

POSTAT: 2013-07-05 / KLOCKAN: 22:52:50 / URL: http://biebzstoory.blogg.se



POSTAT AV: Biebertimez

Får hjärtattack måste veta vem det är!!!!!! Du är så himla grym på det sluta allllllllldrig skriva. Snälla skynda med nästa kapitel❤❤❤❤

POSTAT: 2013-07-06 / KLOCKAN: 01:45:46 /



POSTAT AV: Ellen

Åhh så bra!! meerr!!

POSTAT: 2013-07-06 / KLOCKAN: 13:41:23 /



POSTAT AV: Anonym

Jättebra!!

POSTAT: 2013-07-06 / KLOCKAN: 15:47:45 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback