KATEGORI: ✔ 1.Love never dies

Kapitel 5 - I have already feelings for him


Previously:
Det här kanske inte är världens bästa nyhet men jag kommer flytta till LA på lördag, och minns du när jag sa att jag kom från Stratford? Jag ljög, jag försökte bara imponera på dig.” Han tog ett skakigt andetag och kollade på mig med nervösa ögon. Jag kunde inte säga nånting, jag satt fastfrusen tills jag sa nånting och det måste vara det värsta och onödigaste jag har sagt i hela mitt liv.
”Jag vet inte vad jag ska säga.”
Han kollade på mig innan han reste sig upp och gick ut ur rummet. Jag gjorde ingen ansats att följa efter honom.

Linas perspektiv:

Nästa morgon vaknade jag av att mobilen ringde. Jag kollade trött på mobilen och det stod okänd nummer. Jag rynkade pannan innan jag tryckte på svara.
”Lina.” sa jag och gäspade.
”Hej det är Justin.”
Min gäspning fastande i halsen så jag blev tvungen att hosta några gånger.
”Är du okej?” frågade Justin och man hörde att han var orolig.
”Jadå vaknade nyss. ” sa jag och slängde en blick på klockan. ”Shit klockan är 9.00.” sa jag högt.
Justin skrattade i telefonen. ”Det var just därför jag ringde, jag undrade vart du var men nu fick jag svar i alla fall.” han skrattade igen.
”Ska jag säga att du är sjuk eller nått?” frågade han.
”Ja, tack. Men du?”
”Ja?”
”Skulle du inte ehm..flytta idag?”
”Jo, men det blir senare på dagen.” sa han lite tystare.
”Jaha. Men kan du inte komma hit efter skolan?”
”Självklart.” svarade han med en glad ton.
”Hur fick du mitt nummer förresten?”
”Från Jenny.”
”Jaha men skicka ett sms så jag kan få ditt också.”
”Okej men jag måste gå, lektionen börjar. See you later shawty.”
Vi la på efter att jag hade sagt ett enkelt hejdå. Jag började fundera på det sista han hade sagt, ”Shawty.” Förut tyckte jag det lät så töntigt men när Justin sa det lät det bara gulligt.
Jag gick med ett leende till badrummet, där jag tog av mig kläderna och hoppade in i duschen. Jag tvålade in kroppen och håret.
Jag ryste till när jag kom ut ur badrummet. Jag småjoggade till min walk in closet för att få på mig kläder så fort som möjligt.
Jag drog på mig ett beige linne, ett par slitna jeans och lite smycken, till det tog jag mina vita ballerinaskor.
Jag studsade ner för trappan in till köket där Kate satt och tittade in i morgontidning.
Kate är min syster och är tre år större än mig, 19 år alltså. Hon ser ungefär ut som mig. Mörbrunt, medellångt hår, bruna ögon och solbränd.
Jag gick till kylskåpet för att plocka ut apelsinjuicen och smöret.
”God morgon på dig med.” sa hon och skrattade.
Jag vände mig och log mot henne. ”Förlåt, god morgon.”
Jag satte mig vid bordet.
”Kan du skicka brödet?” frågade jag snällt.
Hon svarade inte utan bara skickade brödet, solen sken på hennes vänsterhand och jag såg en diamantring.
Jag tänkte inte på det mer tills jag höll på att dricka lite av min juice. Jag spärrade upp ögonen och juicen som tidigare var i min mun sprutades ut på bordet.
”Har du förlovat dig med Nate?” skrek jag ut
Nate är Kates pojkvän sen fyra år tillbaka.
Hon log lite och kollade hemlighetsfullt på mig.
”Oh my god. När hände det?” frågade jag och kollade nyfiken på henne
”Två veckor sen. Mamma och pappa vet redan”
”Varför har du inte sagt nått?”
”Jag ville att du skulle märka själv.” sa hon och log.
”Aw vad gulligt. Berätta allt i detalj. Nu.”
Kate och jag höll på att prata för fullt när vi avbröts av dörrklockan.
Jag gick och öppnade och blev förvånad av att Justin stod där. Men sen kom jag på att han skulle komma efter skolan.
”Hej.” sa jag och drog in honom i en kram.
”Hej på dig också.” sa han och kramade om mig hårt.
”Lina vem..?” frågade Kate men så såg hon Justin.
”Kate detta är min kompis Justin.” sa jag och drog in Justin.
”Trevligt att träffa dig….Kate.” sa han och skakade hand med Justin.
”Hur visste du hennes…?
”Namn? Du sa det nyss.” skrattade Justin och kollade retfullt på mig.
Kate började skratta och Justin hängde på, jag blev bara röd i ansiktet.
”Nu går vi upp.” sa jag och drog i Justins arm.
Han följde lydigt med mig. När vi kom upp stängde han dörren. Jag gick och satte mig på sängen och han följde mitt exempel.
Det blev en pinsam tystnad.
”Så..” började båda.
Vi skrattade. ”Börja du.” sa Justin.
”Du vet festen på fredag? Hur blir det med den?” frågade jag.
”Det var just det jag tänkte prata om.” han tog en paus och drog handen igenom sitt hår, vilket såg otroligt sexigt ut innan han började prata igen. ”Jag pratade om det med mamma och hon sa att eftersom festen är imorgon så kan vi stanna här så blir flytten av på lördag.
Jag sprack upp i ett brett leende och kastade mig i hans famn. Han blev lite förvånad först innan han kramade mig tillbaka.
”Kan vi sjunga karaoke?” frågade Justin när vi avslutat kramen.
”Ja visst.” sa jag och fnittrade.
Sen när börjar jag fnittra? Justin gör mig till en mer tjejigare tjej vilket jag alltid inte gillar.
”Jag gick fram till x-boxet för att sätta på det och tog sen gav jag en mikrofon till Justin och tog den andra själv.
”Gillar du att sjunga?” frågade Justin.
”Det är min dröm att bli en stor artist i framtiden, tillbaka till din fråga så ja jag gillar att sjunga. Själv då?”
”Ja. Förresten så har jag precis samma dröm som dig och det är en av anledningarna till att jag och mamma ska flytta till LA. Inte för att skryta eller så men en kille vid namn Scooter har sett mina videos på youtube och han vill gärna hjälpa mig.
Jag kunde inte stoppa den styng av avundsjuka som bubblade inom mig men samtidigt var jag glad för hans skull.
”Åh jag önskade det skulle hända mig.” sa jag.
”Din chans kommer.” sa han och log.
Jag log tillbaka innan jag satt i karaokespelet.

Justin och jag låg avlånga på min säng och kollade upp i taket. Vi hade sjungit en massa låtar och båda var både trötta i kroppen och rösten eftersom vi var tvungna att dansa samtidigt också.
”Det där var kul, jag skulle gärna säga att vi skulle göra om det men jag vet inte om jag kommer  se dig igen.” sa jag.
Han log medlidsamt på mig innan han öppnade munnen.
”Tro mig, vi kommer träffas igen” sa han som om det var världens mest självklaraste sak.
Jag svarade inte utan bara log ett sorgsen leende mot honom.

Nästa morgon var jag noga med att vakna tidigt så jag skulle hinna till skolan.
Jag gick till toaletten för att göra mina behov och borsta tänderna. När jag kom ut gick jag raka vägen till min walk in closet för att hämta ett par jeansshorts, ett blått linne och ett par svarta sandaler.

Skolan gick till min lycka fort och nu var klockan 16.00 vilket betydde att det bara var fyra timmar kvar tills festen skulle börja.
Nicki och Jenny skulle komma hit vid 17.00 för att göra oss klara tillsammans.

”Vad tror ni Justin, Ryan och Chaz kommer ha på sig”? Frågade Nicki när vi höll på att sminka oss och fixa håret.
”Något snyggt i alla fall.” sa Jenny och skrattade.
Vi sminkade oss ganska naturligt men samtidigt inte för lite smink heller så vi såg ut som döda fåglar. Jenny och Nicki hade plattat håret medan jag hade lockat.
Jag gick in till min walk in closet för att välja vad jag skulle ha på mig. Jenny och Nicki följde med för att hjälpa mig. De hade redan sina klänningar på sig. Nicki hade en ljusgrön axelbandlös klänning med små blommor som dekorationer under bysten och Jenny hade en svart kort klänning med silverband.
”Vilken ska jag ha?” frågade jag och höll upp en klänning med guldig topp och svart kjol och en annan som var en blåglittrig, kort klänning.
”Den guldiga.” sa båda
Jag skrattade innan jag försiktigt satte på mig klänningen för att inte förstöra frisyren.
Klockan var 19.00 och Justin och company skulle komma vid 19.45. Vi satte oss i sofforna under tiden vi väntade.
”Hur går det med killarna då?” frågade Jenny.
Även om hon sa killarna så var frågan mer riktad mot mig än Nicki.
”Bra.” svarade Nicki. Vi gosade lite igår i min säng sa hon och log.
Jenny nickade ”Du då?”
Jag skakade på huvudet. ”Du först.”
”Okej då. Han bjöd ut mig på en bio dejt förrgår. Och när vi skulle ut höll han min hand.” sa hon och log. ”Din tur nu sa hon med en retlig blick.”
Jag hade visst kommit längre än dom, jag tog ett djupt andetag innan jag berättade
”Hm, hur ska jag säga detta? Vi har kysst varandra.” sa jag och väntade spänt på deras reaktioner.
De spärrade upp ögonen och hela deras kropp skrek att jag skulle säga detaljer.
”Glöm detaljerna.”
De sjönk ihop båda två innan Nicki öppnade munnen.
”Få inte känslor för honom bara.”
Jag satt tyst i en lång stund innan jag svarade.
”Jag har redan känslor för honom.”


I have already feelings for him.

Blev ett långt inlägg^^
Hon har fått vad för honom?!?
Kommentera.


Comments
POSTAT AV: Mathilda

SV; Nej, jag har inga krav för länkbyten men jag vill inte göra några länkbyten just för tillfället. Jag vill helt enkelt inte få min blogg översvämmad av inlägg som inte är kapitel :). Så mitt svar blir tyvärr nej, jag vill inte göra något länkbyte.. Förlåt ♥

Svar: Det är lugnt! :)
Celeb Novell

POSTAT: 2013-01-02 / KLOCKAN: 18:06:38 / URL: http://justinstories.blogg.se/



POSTAT AV: Emelie

Jätte bra! <3

POSTAT: 2013-01-02 / KLOCKAN: 20:11:21 / URL: http://bieberrstorys.blogg.se



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback