KATEGORI: ✔ 1.Love never dies

Kapitel 17 - Nine months later

 
Previously:
”Jag låter er prata själva!” viskade mamma och fortsatte till bilen.

Jag suckade med stod kvar på min plats tills Justin kom fram till mig. Han var tvungen att dra upp byxorna på grund av att de halade ner när han sprang. Jag skulle ha börjat skratta om jag inte varit arg på honom.
”Snälla ge mig en chans till och jag lovar att förbättra mig.”
”Glöm det Justin, två chanser räcker gott och väl.” sa jag och vände ryggen mot honom. Jag var på väg att gå ut när han drog i min arm och vände mig mot honom. 
Han tryckte sina läppar mot mina i en passionsfylld kyss.




Mina händer höjdes automatiskt till hans nacke. Alla bekymmer verkade som bortblåsta. Han lutade sin panna mot min och kollade djupt i mina ögon.
”Snälla en chans till.” bedjande han.
”Vi kan vara…vänner.” sa jag.
”Antar att det är bättre än inget. Jag ska få dig att lita på mig även om det är det sista jag gör.”
Jag log bara mot honom.
”Vi hörs senare, mamma väntar säkert.”
Han kramade om mig och sa ett tyst hejdå innan jag vände mig om och gick ut.
Jag undrar om det var så smart drag av Justin att kyssa mig i public. Man vet aldrig vad skvallersidorna hittar på för rubrik nästa dag.

Nio månader senare (Torsdag 15 April)

”Kan du ta om de sista från refrängen?” frågade Dan.
Det hade gått nio månader nu sen jag sa till Justin att vi kan vara vänner, vi är väl direkt inte ”vänner” eftersom vi ibland kysser varandra eller så men vi är inte tillsammans. Vi har inte setts på ungefär 2 dagar eftersom båda hade mycket att göra men efter en rep till i studion imorgon så har jag ledig i ungefär 2 veckor så då ska Nicki, Ryan och Chaz komma och hälsa på. Jag har verkligen kommit igång med sången och har hunnit väldigt mycket på så kort tid.
Jag nickade mot Dan och musiken hördes hörlurarna jag hade på mig.

I feel free, I feel freedom why the mad
You should see them, burning up
Cause it's crazy in here crazy in here crazy in here

”Super.” sa Dan och log mot mig.
Jag gick ut och tog flaskan som stod på bordet. Vi började lyssna på hela låten och det lät verkligen bra.
”Intervjun är klockan 16.00 idag så du har ungefär 1 timme att äta och bli fixad. Så jag råder dig att inte slappa.” sa han och skrattade.
”Självklart.” sa jag och stämde in i skrattet.
Väl ute ur Dans studio så mötte jag Julia min stylist.
”Där är du.” sa hon och drog mig till ett rum.
”Me..-”
”Jag har redan fixat en smörgås åt dig så du kan äta medan jag fixar ditt hår. Den ligger på bordet vid spegeln.”
Jag log stort mot henne. Jag gick lydigt och satte mig på stolen som var inne på rummet och tog upp smörgåsen från borden. Kyckling och grönsaker. Min favorit.
”LINA!” jag vände mig om och såg mina bakgrundsdansare komma in. Alexia, Leah och Nelly.
”Hej på er med!” sa jag och skrattade.
Julia släppte mitt hår för några minuter så jag kunde krama om dom.
Jag gick och satt mig på stolen igen och Julia började hålla på med håret igen.




”Våran gäst idag är ingen mindre än Lina Smith.”
Det kändes skönt när jag hörde jublet. Jag hade äntligen hittat mitt rätta plats på jorden. Jag gick ut till Ellen med ett leende på läpparna.
”Hej Lina.” sa Ellen när jublet hade lugnat ner sig.
”Hej Ellen.”
”Hur känns det att vara så ny på allt detta men ändå ha många fans?” frågade hon.
”Det känns helt underbart att många accepterar mig för den jag är och sakerna jag gör.” sa jag leendes.
”Kan inte du berätta hur allt gick till?”
”Jo det kan jag väl. Jag hade verkligen stora drömmar och jag måste väl tacka min familj som hjälpte mig, speciellt min mamma. Utan henne hade nog ingenting hänt. Men i alla fall så åkte jag med henne till en kille som heter Dan och som bland annat min manager nu…” jag fick ta en paus på grund av jublet. ”…Och han tyckte verkligen om mig så då började vi arbeta och nu sitter jag här.” sa jag med ett brett leende.
”Du måste verkligen ha tur.”
”Jag tror inte att det handlar om tur utan att det man vill göra verkligen sitter i själen och att man är villig att göra vad som helst för det.”
”Väldigt kloka ord av en 17 årig.” sa Ellen och skrattade.
Publiken stämde in och även jag.
”Har du nått nytt på g nu då?”
”Inget förutom Freedom.”
Publiken började jubla igen.
Ellen nickade glatt.
”Tyvärr så är våran tid slut men glöm inte bort att köpa Freedom på Itunes, den kommer ut på måndag! Vi är tillbaka efter reklamen!” sa Ellen till publiken och de började klappa och jubla.
Jag reste mig från stolen och gick backstage.
”Du skötte dig alldeles utmärkt. Är du redo för lite ledighet nu då?” sa Dan och kramade om mig.
”Absolut.”

När jag kom hem så kom hela familjen fram och sa hur bra de tyckte Ellenshowen var. Jag tackade och gick till mitt rum för att byta om till skönare kläder och sen gå ner och slappa vid TV:n med resten av familjen.

Jag vaknade av alarmet på morgon. Jag stänge sömndrucket av den och reste mig för att gå till badrummet och vidare till duschen. Tidiga morgnar och sena kvällar är inte roligt men som jag sa till Ellen så måste man vara villig att göra vad som helst, och de gör jag verkligen för sången.
Anledningen till att jag vaknar såhär tidigt är för skolan, jag har en privatlärare. Mrs. Barkley.
När jag stängde av duschen hörde jag mobilen ringa så jag virade handduken runt mig och sprang ut. Vattnet från mitt hår droppade ner på golvet.
”Hallå?”
”Har du sprungit en maraton?” frågade Justin från andra sidan.
”Ja från badrummet till telefonen. Men vad vill du?” Jag skrattade.
Han skrattade också.
”Min lärare är sjuk så Scooter undrar om jag kan gå med dig?” hans svar övergick till en fråga.
”Jag ringer och frågar så skickar jag sms till dig.”
”Sure.”
Vi sa hejdå och jag skyndade mig att ringa och fråga Mrs. Barkley. Hon tyckte det var helt okej så jag skrev ett sms om plats och tid. Sen gick jag och bytte kläder. Det fick bli en klänning som hade en grön kjol och en svart topp, till det tog jag ett par svarta sandaler. Jag sminkade mig en snabbis också. Hela familjen sov eftersom det var sommarlov så nu var det bara jag som jobbade. Jag hade god tid på mig så jag stekte pannkakor som jag sedan åt tillsammans med jordgubbar. Jag gick tyst till ytterdörren och ut genom huset till min bil.

Matte är verkligen kul när man har lust med det vilket jag hade idag medan Justin klagade hela tiden om hur svårt det var. Tur att Mrs. Barkley har humör annars skulle hon bli arg för länge sen. Två timmar tog slut fortare än förväntad.
”Vad ska du göra nu?” frågade Justin när vi var på väg ut.
”Studion. Själv då?”
”Har fått ledigt, kan inte jag följa med?”
”Såklart.”
Ha hade åkt hit med Scooter så vi åkte tillsammans i min bil. Det var jobbigt att ta sig förbi paparazzierna men det flyttade sig efter några tutande från min sida.

”Nämen se vem som är här.” sa Dan när jag och Justin gick in.
Han kramade om mig och gjorde nån handslag med Justin.
”Ska vi börja direkt?” frågade han.
Jag nickade och gick in till rummet och tog på mig hörlurarna.
 


När jag kom ut kollade Justin med stora ögon på mig och jag rodnade självklart.
”Minns du när jag sa att din chans kommer för sången?”

Jag fick en flashback av hela händelsen.
”Gillar du att sjunga?” frågade Justin.
”Det är min dröm att bli en stor artist i framtiden, tillbaka till din fråga så ja jag gillar att sjunga. Själv då?”
”Ja. Förresten så har jag precis samma dröm som dig och det är en av anledningarna till att jag och mamma ska flytta till LA. Inte för att skryta eller så men en kille vid namn Scooter har sett mina videos på youtube och han vill gärna hjälpa mig. 
Jag kunde inte stoppa den styng av avundsjuka som bubblade inom mig men samtidigt var jag glad för hans skull.
”Åh jag önskade det skulle hända mig.” sa jag.
”Din chans kommer.” sa han och log.

Jag nickade med ett leende.
”Här är den, och du är verkligen super duktig.”
”Sluta genera mig.” sa jag och la händerna för ansiktet.
Dan och Justin skrattade bara.


Vi satt nu inne i Starbucks. Papparazzierna stod utanför kafeterian och fotograferade. Det som kändes skönt var att jag inte behöver vara rädd om Lina inte gillar det. Eftersom hon också är en ”artist” så är de efter henne också.
När vi hade fikat klart så tänkte vi resa oss upp och gå ut men sen slängde jag en blick ut.
”Jag tror vi behöver ringa vakter.” sa jag till henne.
Hon slängde en blick ut och nickade.
Jag ringde Kenny medans hon ringde en kille som hette Jacob tror jag. När de kom gick vi ut och båda skrev autografer till fansen.

”Vi syns imorgon.” sa hon när vi var utanför mitt hus.
Jag nickade och kramade om henne och pussade henne på kinden. Hon log mot mig och jag gick ut ur bilen och såg hennes bil försvinna.


Fick ut kapitlet till slut =)
Kommentera.


Comments
POSTAT AV: Anonym

LÄNGTAR TILL NÄSTA, CHEYEN DU ÄR HEEEELT JÄVLA AEWSOME!

Svar: Aww, vad gullig du är! ♥♥ ;D
Celeb Novell

POSTAT: 2013-01-14 / KLOCKAN: 21:42:07 /



POSTAT AV: Emelie

Jätte bra! <3

POSTAT: 2013-01-15 / KLOCKAN: 18:40:36 / URL: http://bieberrstorys.blogg.se



POSTAT AV: Elena

Jättefin novell, kanske börjar läsa den!
Länkbyte?

POSTAT: 2013-01-16 / KLOCKAN: 16:37:44 / URL: http://loovestorys.blogg.se



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback