KATEGORI: ✔ 1.Love never dies

Kapitel 11 - Are you okay?

Previously:
”Hey, du är söt när du rodnar.”
”Ska vi gå ner så dom inte undrar för mycket?” frågade hon och bytte samtalsämne.
Jag nickade och vi ställde oss upp. Lina gick till badrummet för att sminka om sig en snabbis så de inte skulle se att hon har gråtit innan vi gick ner. När vi kom ner så satt de och pratade om gamla minnen men när de såg oss avbröt de sig.
Selena kollade på mig som om inget hade hänt innan hon reste sig upp för att trycka sina läppar mot mina. Det kändes som om jag skulle spy men jag gjorde mitt bästa för att besvara kyssen.
Jag ville inget hellre än att dumpa henne redan nu men jag kontrollerade mig själv.


 


David drog ner mig i sitt knä och jag såg att Selena och Justin också satte sig ner. Justin kollade på mig med äcklad blick och jag kunde inte stoppa skrattet som kom ut ur min mun. Selena och David kollade förvånat på mig medan Justin hade pokerface.
”Vart var ni två då?” frågade Selena.
”Jag var på toa och…-”
”…jag drack vatten.” fortsatte Justin. Selena nickade bara.
Jag flyttade mig ner från Davids knä efter att tag och han kollade besviket på mig men jag låtsades att jag inte såg det.
Det kändes som en lättnad när familjen kom hem igen men denna gång så var Pattie inte med och de förklarade att hon hade stannat hemma.
”Hejdå älskling.” sa Selena och kysste Justin med passion. Stackars Justin.
”Mhm..hejdå.”
”Hejdå babe.” sa David och kramade om mig och pussade mig på kinden.
Han och Selena sa att de bodde nära varandra så de skulle gå tillsammans, jag och Justin orkade inte kommentera saken för vi vet att de ska vara hos varandra. Jag blev illamående av att bara tänka på det. Jag stängde dörren efter att sagt en snabbt hejdå till båda. Justin skulle stanna ett tag till.
”Fyfan, hatar båda två.” sa Justin.
Jag skrattade och skyndade mig till badrummet för att tvätta kinden där jag fått Davids puss.
”Vänta bara tills festen.” sa jag när jag kommit tillbaka.
Nu var det Justins tur att skratta. Vi gick upp till mitt rum och satte på en film på TV:n men jag tror inte nån av oss la uppmärksamhet på den.
”Du har ändrats sen sist.” sa Justin och kollade på mig.
”Bra eller dåligt?”
”Både och.” jag nickade.
”Du är inte direkt samma Justin.” han log.
”Är allt lugnt mellan oss?” frågade han.
”Vad menar du?”
”Jo du vet…jag lämnade dig och ja…” sa han och klickade sig på huvudet.
Jag var tyst en lång stund innan jag svarade.
”Jag är inte över det men det är mycket bättre mellan oss än vad det var igår.”
”Du ville knappt nudda i mig under middagen, jag fick inte ens en kram.” sa han.
Båda skrattade till av minnet.
”Jag ska ta och dra mig hemåt nu, men vi syns på festen imorgon.” sa han.
Jag nickade bara och vi gick till ytterdörren.
”Vill du ha kramen du inte fick igår?” frågade jag.
Han svarade inte utan bara sträckte ut armarna så jag kunde gå in i hans omfamning.
”Syns imorgon.” sa han och gick ut.
Jag log mot honom och stängde dörren.

Den kvällen somnade jag inte direkt, allt jag kunde tänka på var vad Selena och David gjorde nu. Tårarna började rinna smärtan inom mig gick inte att beskriva, det knackade på dörren. Jag skyndade mig att torka tårarna innan jag fick fram ett tyst ”kom in.”
Min underbara syster kom in.
”Jag kunde inte sova.” sa hon.
”Kom här.” jag sträckte ut armarna mot henne.
Hon kramade om mig och jag drog ner henne under täcket där hon somnade efter några minuter. Det var tur att hon inte märkte att jag hade gråtit men det berodde nog på mörkret. Jag somnade en stund efter henne men tillochmed i sömnen kunde jag känna smärtan, den blev bara lite bedövad men jag var medveten om den.

Nästa morgon var nog inte den bästa eftersom min syster slog till mig med hennes hand. Jag tänkte säga till henne att sluta men sen såg jag att hon hade slagit mig i sömnen. Så jag väckte henne inte. Jag kände hur stela mina kinder var efter alla salta tårar som runnit igår så jag krånglade mig ut ur sängen och gick mot badrummet där jag tvättade ansiktet och borstade tänderna och håret. Jag skulle ändå duscha senare idag så jag struntade i det nu. Jag gick till min WIC och satte på mig min One Piece innan jag kollade på klockan. 07.00? Du måste skoja med mig, det var därför Mel inte hade vaknat än. Jag skulle aldrig kunna somna om nu så jag gick tyst ner till köket där jag började med pannkakor.
Jag satt och åt i lugn och ro när jag hörde steg i trappan och mamma kom ner.
”Åh är du vaken?”
Jag mm:ade bara och fortsatte att äta. Mamma tog en kopp kaffe och satte sig emot mig och började äta på pannkakorna. Efter ett tag kom Mel och pappa också ner. Jag fick beröm av alla tre för mina pannkakor. Jag tackade och gick upp till mitt rum för att sätta på TV:n. Min mobil började ringa så jag svarade utan att kolla vem det var.
”Lina.” sa jag men min fokus var på TV:n.
”Hej.” jag hörde genast på rösten att det var David. Det lät som om det var en tjej i bakgrunden han hyschade henne och trodde nog jag inte hörde.
”Vem var det?” frågade jag även om jag kunde gissa. Selena.
”Vem.”
”Kom igen tro inte att jag inte hörde tjejrösten, vem är det?”
”TV:n.”
”Okej vad ville du?”
”Höra din röst.” sa han och ännu en gång hörde jag tjejrösten
Jag struntade i allt han sa.
”Vänta bara tills festen David, du kommer inte så lät undan.” sa jag och la på.
Mobilen började ringa och jag trodde det var han igen men jag hade fel, skärmen lyste upp Justins namn.
”Heej.” sa han.
”Haha, hej på dig med.”
”Vad gör du?”
”Sitter och slöar framför Gossip girl på TV:n. Själv då?”
 ”Inget speciellt, men du jag har inga kläder för ikväll ochjag undrar om du har lust att shoppa.”
”Det där var din ursäkt för att träffa mig eller hur?”
”Du kom på mig.”
”Men visst kan vi shoppa.”
”Yes, jag kommer och hämtar dig om 30 minuter, hejdå.” han la på innan jag svarade.
30 minuter?! Jag stängde av TV:n och sprang till min WIC för att välja kläder. Jag satte på mig en blommig klänning med en jeansväst över det, till det tog jag mina beige Jeffrey Cambells. Jag skyndade mig vidare till badrummet där jag sminkade mig och fixade till håret lite. Jag hörde en tutning och kollade ut genom fönstret, Justin.
Jag skyndade mig ner till trädgården. När jag satt i bilen hade jag andan i halsen.
”Har du sprungit en maraton?” frågade han och flinade.
”Jag hatar dig ibland, vet du det?”
Han kollade chockad på mig och frågade varför.
”Hur ska en tjej göra sig klar på 30 minuter har du tänkt dig?”
Han pustade ut.
”Du skrämde livet ur mig Lina, men du kunde väl ha sagt det.”
”Du la ju på.”
”Ring upp igen då.”
”Jaja men behöver inte din livvakt vara med, vad hette han nu igen?”
”Kenny, jo men han möter oss där framme.” sa han och började köra.
Vi gick till samma köpcentrum som jag och David var på. Jag fick en klump i magen.
Kenny kom och mötte upp oss direkt vi hoppade upp ur bilen.
”Hej du måste vara Lina.” sa han och drog in mig i en kram.
”Det är jag.”
”Jag har hört en massa bra saker om dig.” jag kollade på Justin  som rykte oskyldigt på axlarna. Direkt vi kom ut ur parkeringen kom en massa paparazzi fram och ställde en massa frågor som ”vem är hon?” ”är hon din flickvän?” Kenny gjorde sitt bästa för att putta bort dom och när vi kom in i byggnaden fick vi flera vakter men även flera fans och paparazzi.
”Är du okej?” frågade Justin.
Jag nickade bara. Jag hade handen för ansiktet men jag tror de fick flera bilder på den. Justin skrev autografer till så många fans han kunde innan vakter puttade bort dom. Till slut försvann när alla fick vad de ville ha så försvann de och vi kunde få en ganska lugn shoppingstund i alla fall. För första gången kollade jag upp och fick världens största chock.


Vem tror ni det är hon ser?
Kommentera.


Comments
POSTAT AV: Emelie

Jätte bra! <3

POSTAT: 2013-01-07 / KLOCKAN: 19:32:33 / URL: http://bieberrstorys.blogg.se



POSTAT AV: Fanny

Selena och David? Jätte bra och meeer :)

POSTAT: 2013-01-07 / KLOCKAN: 23:37:55 / URL: http://juustinbiiebernovell.blogg.se



POSTAT AV: Fanny

Selena och David? Jätte bra och meeer :)

POSTAT: 2013-01-07 / KLOCKAN: 23:38:24 / URL: http://juustinbiiebernovell.blogg.se



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback