KATEGORI: ✔ 1.Love never dies

Kapitel 1 - Here we go again

 
”Wakie wakie Lina.” Jag öppnar trött mina ögon och ser min mamma står vid sängen med ett stort leende.
”Några minuter till.” stönar jag och drar täcket över huvudet.”Kom igen Lina, det är bara några veckor kvar och sen har du sommarlov.” sa min mor och drog ner täcket.Jag ställer mig upp ur sängen och går sakta till badrummet där jag lägger mina kläder i tvättkorgen och går in i duschen. Vattnet sipprar ner för min kropp. Jag tar lite schampo och balsam i mitt mörkbruna hår. Jag stänger av duschen och torkar mig, sen smörar jag kroppen med bodylotion och ställer jag mig framför badrumsspegeln och sminkar mig och fönar håret. Jag tog ett djupt andetag när jag kom ut ur badrummet, det hade varit så kvavt där inne så jag kunde knappt andas och det varma luften från hårfönen gjorde ju inte allt bättre. 

Jag kollade ut genom fönstret och såg att solen sken så jag tog på mig ett par jeansshorts med hög midja och ett tight vitt linne som jag stoppade in i shortsen, till det tog jag några armband, ett långt halsband och mina bruna ballerinaskor.
Jag gick ner för trappan till köket och såg Kate och pappa sitta och hålla ett högt konversation, om vad vet jag inte.
”God morgon.” sa Kate och pappa med ett glatt leende.
”God morgon.” svarade jag tillbaka med ett dystert leende.
Jag har aldrig varit en morgonmänniska och kommer aldrig att bli det.
Jag gjorde en macka och tog ett glas apelsinjuice till det. Jag kollade ner på min Iphone och såg att klockan var 07.45 så jag hade ungefär 15 minuter på mig innan Nicki och Jenny skulle komma hit så vi kunde åka tillsammans till skolan i min splitternya Porsche.

”Hej Babe.” sa Jenny och Nicki i mun på varandra till mig när jag mötte dom utanför ytterdörren.
”Heej.” sa jag och drog ut på e:et.
Vi hoppade in i bilen och körde till skolan.
”Snygga kläder ni har.” sa jag och kollade på dom från topp till tå.
Jenny hade på sig en lila blommig klänning med ett svart bälte i midjan och svarta sandaler, Nicki hade på sig korta jeans shorts med en blårgrå magtröja  så hennes navelpiercing syns och vita ballerinaskor.
”Tack. Du såg inte heller så dum ut.” sa dom och skrattade.
Efter några minuter behaglig tystnad så började Nicki prata.
”Jag hoppas vi möter Justin vid dörren.” sa hon och drog en hand genom sitt långa blonda hår.
Jag himlade med ögonen. ”Vad är det som är så speciellt med honom förutom att han stalkar mig 24 timmar om dygnet?” frågade jag.
”Åh kom igen. Han stalkar dig inte, han gillar dig det är därför han kollar som han gör.” sa Jenny med ett leende.
”Haha, jätteroligt.” sa jag sarkastiskt.
 ”Vad ska ni göra ikväll då?” frågade Nicki som förstod att jag inte vill prata mer om Justin.
”Jag har inget speciellt för mig.” sa Jenny.
”Inte jag heller men kan vi inte ses hos mig vid 18.00 så kan ni sova över också för mina föräldrar är inte hemme.” sa jag.
”Of course.” svarade båda.
När vi var framme så hoppade vi ut ur bilen och fortsatte att prata om allt möjligt. Helt plötsligt knuffade Jenny mig mjukt och nickade framåt. Jag följde hennes blick och såg att Justin och hans vänner kollade på oss.
”Here we go again.” sa jag tyst. Jenny och Nicki skrattade åt min kommentar.
Vi gick igenom dörrarna i tills vi kom fram till våra skåp. Oturligt nog hade Justin och hans kompisar, Chaz och Ryan tror jag dom heter skåp några meter ifrån våran. Det som var bra var att jag, Jenny och Nicki går i samma klass så behövde inte vi fråga om vad den andra hade för lektion, men det fanns nackdelar också...Justin, Ryan och Chaz gick också i våran klass.
”Vilken normal människa sätter tyska som första lektion på en tisdag?” gnällde Jenny.
”Våran rektor eller vem det nu var som bestämde lektionerna.” sa Nicki.

Lektionen var dryg men jag gjorde mitt bästa i alla fall till skillnad från fjortisarna som bara tänkte på utseende. Jag orkade inte med deras ljusa röster så jag frågade Mrs Wolf om jag kunde gå på toa och hon sa självklart ja.
Jag gick ut från klassrummet och gick sakta till toaletterna på andra sidan korridoren för att det skulle ta längre tid.
Jag skulle precis öppna dörren när jag hörde steg bakom mig, jag vände mig om och såg…


Jag hoppas ni gillar det =)
Vem tror ni det är hon ser??
Lämna en kommentar.


Comments
POSTAT AV: Emelie

Jätte bra! <3

POSTAT: 2012-12-23 / KLOCKAN: 15:36:46 / URL: http://bieberrstorys.blogg.se



POSTAT AV: Emelie

Jag gör gärna ett länkbyte med dej! :)

POSTAT: 2012-12-23 / KLOCKAN: 15:38:19 / URL: http://bieberrstorys.blogg.se



POSTAT AV: Agnes

Hej har börjat läst din blogg, jag har även skaffat en blogg. Har fått inspiration genom andra novellbloggar också din!:) jag undrar om du har lust att länkbyta?:)

POSTAT: 2014-06-24 / KLOCKAN: 16:29:00 / URL: http://www.novellsweden.blogg.se



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback