KATEGORI: ✔ 1.Love never dies

Kapitel 4 - Lina, I like you


Previously:

Utan att ge mig ett svar slängde han mig i poolen. 

”Jag hatar dig.” sa jag och sträckte ut min hand så att han skulle dra upp mig.
Han kollade förvånad på mig och tog min hand och jag drog ner honom i vattnet.
Jag skrattade för fullt så jag märkte inte när Justin la sina armar runt min midja och hade sin huvud några centimeter från min.
Han böjde sig långsamt framåt och nuddade med sina läppar mot mina, jag stod helt stilla där innan min hjärna började fungera igen.
Jag kysste honom tillbaka och la mina händer runt hans nacke och lekte med hans hår. Han fortsatte kyssa mig neråt mot halsen och jag ville att stunden aldrig skulle ta slut.. vad fan tänker jag?
Justin och jag stelnade till när vi hörde en bil som körde upp på avfarten. Vi skyndade oss upp ur poolen och tog varsin handduk kring oss för att gå in och se vem det var som kom. Jag hade mina misstankar om att det var pappa, rätt hade jag också.
”Hej gum..” sa pappa men stelnade till när han såg Justin.
”Hej pappa. Detta är min kompis Justin”
Justin kollade på mig med en sårad blick, som om han tänkte ”det där som hände där ute betydde ingenting?” Men han gick i alla fall fram till pappa.
”Hej sir.” sa han och skakade hand.
”Du kan kalla mig Jake. Förresten jag ska göra mat nu. Justin vill du äta med oss?
”Visst”
”Vi går upp till mitt rum pappa.” sa jag.
Vi gick upp för trappan till mitt rum. 
”Kan jag låna duschen?” frågade Justin.
”Självklart.” log jag mot honom.
Precis när Justin gick in i duschen så började min telefon ringa. Vilken bra timing, tänkte jag.
Jag kollade på displayen och såg att det var Nicki.
”Hej” sa jag
”Hej på dig med. Vad gör du?”
”Jag väntar på att Justin ska komma ut ur duschen.” sa jag som om de var världens mest självklaraste sak.
”Du väntar på VADÅ?”
”Du hörde mig, och du vet vad jag tycker om att repetera saker”
”Ja jag hörde dig men varför duschar han hemma hos dig?”
Jag hörde hur badrumsdörren öppnades och såg att Justin kom ut.
”Jag måste gå nu. Ses imorgon.” sa jag till Nicki och la på innan hon svarade.
”Känn dig som hemma så länge jag duschar.” sa jag till Justin och skrattade.
Han log mot mig och jag såg verkligen hans bruna ögon tindra. Oh boy, det skulle bli svårare än väntad att krossa hans hjärta.
Jag tog mina kläder och en handduk, sen gick jag in till badrummet.
Jag tog bara en snabbdusch för jag orkade inte med nått annat.
När jag kom ut såg jag Justin ligga på min säng och spela med sin mobil.
”Det gick fort.” sa han.
Jag svarade honom inte utan gick till sängen och la mig bredvid honom. Han la ner mobilen och jag hann att se en skymt av temple run.
”Eh, jag vet inte hur jag ska säga detta.” sa han och skrattade nervöst.
”Säga vadå?”
”Ja..”
Han blev avbruten av att pappa ropade att maten var klart.
”Vi tar det sen, okej?” sa jag och han nickade.
Vi gick ner till matbordet och såg att det var spagetti och köttfärssås.
”Vad gott det luktar.” sa Justin.
”Tack!” sa pappa och log.

Klockan har passerat 03.00 och jag har inte fått mig en endaste blund. Jag tänkte tillbaka på det Justin hade sagt..
Han fläta ihop våra händer och började prata.
”Lina jag gillar dig verkligen och jag hoppas jag inte är en leksak för dig. Jag har fått mitt hjärta krossat en gång tidigare och det är en jobbig känsla. Om kyssen i poolen inte betydde nånting för dig så hoppas jag du säger det. Det här kanske inte är världens bästa nyhet men jag kommer flytta till LA på lördag, och minns du när jag sa att jag kom från Stratford? Jag ljög, jag försökte bara imponera på dig.” Han tog ett skakigt andetag och kollade på mig med nervösa ögon. Jag kunde inte säga nånting, jag satt fastfrusen tills jag sa nånting och det måste vara det värsta och onödigaste jag har sagt i hela mitt liv.
”Jag vet inte vad jag ska säga.”
Han kollade på mig innan han reste sig upp och gick ut ur rummet. Jag gjorde ingen ansats att följa efter honom.
Vad tror ni händer??
Kommentera.

Comments
POSTAT AV: Johanna

Jätte bra! <3

POSTAT: 2012-12-26 / KLOCKAN: 15:19:50 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback