KATEGORI: ✔ 1.Love never dies

Kapitel 3 - Do you want to come in?


Previously:

Vi stod nu utanför NO salen och höll en konversation med Justin och hans kompisar. De var faktist väldigt trevliga om jag ska vara ärlig.
”Vadå så du flyttade från Stratford till Göteborg?” frågade jag Justin.
”Ja.” log Justin.
Jag dog när jag såg hans leende. Så jag log tillbaka.
Vi fortsatte att fråga varandra en massa saker till Justin och company frågade om vi ville gå på fest på fredag.
”Ja visst.” svarade jag och gav Nicki och Jenny ett ögonkast. 
Det här skulle ju bli enklare än förväntad. 

Mr. Jones kom fem minuter efter att Justin hade frågat om festen.
”Ni ska ha prov nästa vecka på onsdag  så den här lektionen kommer ni få en faktabok där ni ska skriva det viktigaste som ni sedan ska träna på. Ni får gärna jobba i grupper men de grupperna ska bestå av högst 2-3 elever.
Alla elever nickade innan de började gå till personerna de vill jobba med. Jag tänkte precis resa mig för att gå till Nicki och Jenny när Justin kom emot mig.
”Lust att jobba ihop?” frågade han och log.

Justins perspektiv:

Snälla säg ja, tänkte jag när jag gick till Lina och frågade om vi skulle jobba ihop.
”Javisst.” sa hon och det kändes som om en tyngd försvann från mina axlar. Men iför sig så hade hon sagt ja till festen så varför skulle detta bli ett nej helt plötsligt?
Vi fick varsin bok av Mr. Jones som vi sedan slog upp för att börja ta reda på viktigt fakta.
Eleverna stirrande gav mig en obehaglig känsla, Lina hade inte direkt gjort en hemlighet av att hon tycker att jag stalkar henne. Jag undrar varför hon plötsligt börja umgås med mig. De flesta som var i min situation skulle säkert sluta ”stalka” henne, men när jag vill ha nått så ger jag inte upp. Samma sak är det med musiken fast ingen i skolan förutom Ryan och Chaz vet om det.
”Justin?”
Jag blinkade några gånger och märkte att Lina satt framför mig och viftade med händerna.
”Oj förlåt. Vart var vi?”
”Eftersom du har suttit och dagdrömt ett tag nu så har jag gjort det mesta, men vi behöver lite mer fakta om atomer.” sa hon.
Jag kollade ner på min bok och såg att sidan jag hade uppe var om atomer.
”Här.” sa jag och skickade boken till henne.
Hon läste igenom sidan och så skrev vi det viktigaste.  

Linas perspektiv:

Vi kom till matsalen lite sent till maten eftersom Nicki var tvungen att prata med Mr. Wolf om nånting. Vi tog oss varsin portion spaghetti och köttfärssås.
”Det finns ju ingen bord ledig.” gnällde Nicki.
”Kom.” sa jag.
Jag gick till Justin, Chaz och Ryan.
”Kan vi sitta här?”
”Självklart.” sa Chaz.
Vi satte oss ner och åt vår mat i lugn och ro.
Klockan var nu 14.00 och våran klass fick sluta lite tidigare eftersom vår mattelärare var sjuk och dom fick inte tag på nån annan.

”Hej där.”
Jag tittade bakåt och såg Justin gå mot mig.
”Hej Justin.” log jag.
Han gick bredvid mig och det blev en pinsam tystnad. Som tur var så kom vi fram till mitt hus ganska snabbt.
”Här bor jag.”
”Nice.” sa han och kollade på mig.
”Ehm, vill du följa med in?”
”Om det är okej så visst.”
”Jag rotade i min väska tills jag hittade nyckeln. Jag öppnade dörren och gick in med Justin tätt bakom mig.
”Vill du ha nånting?” frågade jag.
”Ett glas vatten tack.”
Jag sa ett enkelt okej och visade honom dörren till trädgården där vi kunde sitta.
Jag gick till köket och fyllde två stora glas med vatten och tog och tog lite jordgubbar i en skål.

”Vad fint ni bor.” sa Justin när vi hade druckit upp vattnet och ätit alla jordgubbar.
”Tack.”
Efter en stund behaglig tystnad tog jag mod till mig.
”Vill du bada?”
”Det skulle jag gärna men jag har inte badbyxor med mig.” sa han.
”Du kan låna ett par av min pappa om du vill.”
 Han nickade och vi gick in där jag gav honom ett par badbyxor och hämtade en turkos bikini till mig själv.
När jag kom ut stod Justin redan där, min blick fastnade på hans mage.
”Ser du nått du gillar?” frågade han retligt
En rosa nyans spred sig på mina kinder.
”Aw du rodnar.”
”Sluta”, sa jag och satte mig på en solstol.
Men Justin hade andra planer, han lyfte upp mig på axeln och gick mot poolen.
”Justin du skulle bara våga kasta mig i vattnet.” sa jag med en seriös ton men kunde inte stoppa skrattet som kom ut.
Utan att ge mig ett svar slängde han mig i poolen.
”Jag hatar dig.” sa jag och sträckte ut min hand så att han skulle dra upp mig.
Han kollade förvånad på mig och tog min hand och jag drog ner honom i vattnet.
Jag skrattade för fullt så jag märkte inte när Justin la sina armar runt min midja och hade sin huvud några centimeter från min.
Han böjde sig långsamt framåt och nuddade med sina läppar mot mina, jag stod helt stilla där innan min hjärna började fungera igen.


Kommer hon kyssa tillbaka eller putta undan honom?
Kommentera.

 

Comments
POSTAT AV: Emelie

Snälla sig att hon kysser tillbaka! :)
Jätte bra! <3

POSTAT: 2012-12-25 / KLOCKAN: 14:41:33 / URL: http://bieberrstorys.blogg.se



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback