KATEGORI: ✔ 1.Love never dies

Kapitel 2 - I died when I saw his smile

Lektionen var dryg men jag gjorde mitt bästa i alla fall till skillnad från fjortisarna som bara tänkte på utseende. Jag orkade inte med deras ljusa röster så jag frågade Mrs Wolf om jag kunde gå på toa och hon sa självklart ja.
Jag gick ut från klassrummet och gick sakta till toaletterna på andra sidan korridoren för att det skulle ta längre tid.
Jag skulle precis öppna dörren när jag hörde steg bakom mig, jag vände mig om och såg…




Det var Justin självklart.
”Följer du mig vart jag än går?” frågade jag och kollade irriterad på honom.
Han svarade inte så jag suckade och gick in i toaletten och låste dörren efter mig.  Jag ställde mig framför spegel med händerna på varsin sida av handfatet. Varför kan han bara inte lämna mig i fred? Jag skulle ljuga om jag sa att han inte såg bra ut.  Det ljusbruna håret, hazel bruna ögonen och det muskellösa kroppen, men han är så sjukt irriterande. Jag får prata med Jenny och Nicki om det ikväll.
Jag låste upp toalettdörren och gick till klassrummet. Som tur var såg jag inte Justin så jag gick i lugnt tempo till klassrummet där jag också hade tur, vi höll på att plocka ihop.

”Vart försvann du på tyskalektionen? Frågade Nicki med en rynkad panna när vi satt i matsalen.
”Din humör var inte din bästa sen du kom tillbaka. Vad hände exakt?” invände Jenny.
”Toa.” svarade jag entonigt.
De blängde på mig och jag blev så irriterad att jag är så lättläst, så jag suckade och berättade.
”Innan jag skulle gå in till toaletten så hörde jag steg bakom mig så jag vände mig om och såg Justin stå där. Jag frågade honom om han följer mig vart jag än går. Han svarade inte så då blev jag irriterad!”
De funderade en stund innan Jenny öppnade munnen och kom med världens sämsta idé.
”Du borde låtsas gilla honom och sen så kan ni gå ut på dejter och sånt, sen krossar du hans hjärta. That simple.”
”Du är sjuk, men det kan fungera” sa Nicki
Jag hann inte invända innan det ringde in.

Sista lektionen var klar, finally. Klockan var 15.00 så Jenny och Nicki skulle komma om 3 timmar.
Jag skyndade mig hem och satte på bubbelpoolen och poolen som vi hade i trädgården. Jag skyndade mig att ta fram lite jordgubbar, choklad och lite annat smått och gott.
Jag gick till min walk in closet och drog fram min knallrosa bikini som jag satte på mig och tog en vit klänning på det.

Vi satt just nu i solstolarna vid poolen och pratade om allt möjligt tills Jenny drog in på Justin ämnet igen.
”Jag gör det på ett sätt.” sa jag med ett hemligt leende.
De båda kollade på mig med stora ögonon, för det vet att de ingår i mina idéer .
”Vadå?” frågade Nicki och svalde.
”Ni ska låtsats gilla Chaz och Ryan och sen så kan ni gå ut på dejter och sånt, sen krossar ni deras hjärta.”
”Aldrig!” skrek Jenny.
”Är du dum eller?”, frågade Nicki.
”Jaha jag som tänkte ge er belöningar för det, men som ni vill.” sa jag och reste mig för att gå in. 1…..2……3!
”Okej.” suckade dom
Jag vände mig om och kollade med ett leende på dom. Jag gick och satte mig på solstolen igen och så pratade vi om hur vi ska ”krossa” dom.
Jenny och Nicki kom med värsta idéer som att vi ska kyssa dom i public eller fråga ifall de vill gå ut.
”Kan vi inte bara börja med ett enkelt hej och sen töjer vi på gränserna i ett normal tempo?” frågade jag.
”Du är så tråkig, men visst.” sa dom.

”Ey, det är fortfarande skola imorgon å vi måste lägga oss. Klockan är redan 23.00.” sa jag.
De reste sig utan ett ord och gick in till gästrummet där jag hade tagit fram tre madrasser, täcken och en massa kuddar.
”God natt babes.” sa Jenny.
”God natt.” sa jag och Nicki.

Dagen efter när klockan ringde reste vi oss och gick till varsitt badrum eftersom vi har fyra badrum i huset.
”Vad ska ni ha på er?” skrek Nicki.
”En blommig klänning.” skrek jag tillbaka.
”En gul oversize linne och fläckiga jeans.” skrek Jenny.
”Okej, kan jag ha en röd skjorta och svarta shorts?” frågade Nicki som hördes mycket närmare.
”Ja” sa jag.

 Justin, Ryan och Chaz stod som vanligt vid dörren när vi kom.
”Hej Justin.” sa jag
Han kollade på mig med förvånade ögon innan han svarade ett enkelt ”Hej Lina.”
Nicki och Jenny sa samma sak med Ryan och Chaz innan vi gick in i skolbyggnaden.

Vi stod nu utanför NO salen och höll en konversation med Justin och hans kompisar. De var faktist väldigt trevliga om jag ska vara ärlig.
”Vadå så du flyttade från Stratford till Göteborg?” frågade jag Justin.
”Ja.” log Justin.
Jag dog när jag såg hans leende. Så jag log tillbaka.
Vi fortsatte att fråga varandra en massa saker till Justin och company frågade om vi ville gå på fest på fredag.
”Ja visst.” svarade jag och gav Nicki och Jenny ett ögonkast.
Det här skulle ju bli enklare än förväntad.


Hur tror ni det kommer gå på fredag??
Kollagen blev inte världens finaste men den få duga.
Kommentera.


Comments
POSTAT AV: Emelie

Jätte bra! <3

POSTAT: 2012-12-24 / KLOCKAN: 12:56:33 / URL: http://bieberrstorys.blogg.se



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback